Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gigaset achter een Zyxel modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:28 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Vermoedelijk wordt poort 5060 al intern gebruikt door de ata van de zyxel. Kijk of je die compleet kan disablen (eventueel via cli) of kijk of je telefoonprovider sip registraties op andere poorten accepteerd (5080 bv wordt bij sommige providers ook geaccepteerd als registratiepoort)
Als je geen voip gebruikt op de Zyxel is t denk ik t makkelijkst om de ATA compleet uit te schakelen (indien mogelijk). Alternatieven manieren wat je kan proberen staat op telfort forum wel eea over. En anders een andere modem..

Kan ook nog zijn dat die Zyxel je sip headers vern*kt, probeer eens SIP ALG aan of uit te zetten
http://www.zyxel.com/supp...base/kb_detail_8391.shtml (Ik gok dat die commando's ook wel op jouw modem werken, en anders even de cli erbij zoeken)

En anders wiresharken om te zien *wat* er gebeurd met de communicatie tussen je gigaset en de router

[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 19-09-2012 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Kort vraagje, heb je de VoIP gegevens in het DECT station of in de router gezet?

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 17:46
Poort 5060 wordt in telfort-zyxels inderdaad gebruikt voor telefonie. Opties zijn: telefonie in modem uitschakelen (en vervolgens weer instellen in gigaset?), andere poort gebruiken (wat telfort voip volgens mij niet ondersteunt), xs4all voip in modem zetten (wat dus weer wel werkt)

Verwijderd

Topicstarter
.

Pagina: 1