SSD Bad Sectors mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit hier met het volgende probleem, ik heb een SSD en als ik deze scan met een bad sector scan dan geeft hij een bad sector weer.

Het gaat om de volgende SSD een Kingston V200 SVP200S3120G.
Gekeken voor firmware update maar deze is er niet.
ook gekeken voor een diagnostic tool van kingstone alleen deze is er ook niet.

Ik krijg de bad sector te zien op de 2de rij, ik krijg deze bad sector te zien als ik de SSD scan intern zoal extern.
Hier een Link naar screenshot HDtune. http://postimage.org/image/p66tvre21/

Ook kan ik geen duidelijke informatie vinden of een SSD nou wel of geen bad sectors kan hebben.
Ik neem aan van niet, maar hoe kan dit dan.

Kan iemand hier mij misschiens duidelijk informatie over geven ?

[EDIT]
Ik heb ook al een Secure Erase gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, maar die horen vervangen te worden. Maar dit is wellicht een héél ander probleem. Mag ik je SMART output eens zien, om te beginnen? :)

CrystalDiskInfo kun je hiervoor gebruiken, of HDtune Health tab maar die laat mogelijk niet alles zien. CDI indien mogelijk instellen op decimale weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
HDtune geeft inderdaad niks weer, hierbij CDI met decimale weergave.

De link naar de afbeelding: http://postimage.org/image/reg1wx0e9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen reallocated sectors dus je zou geen onleesbare sectoren mogen hebben. Wel geeft de SMART niet de kabelfouten weer met UDMA CRC Error Count. Dus vervang de kabel eens, wellicht dat dat het probleem is.

Bedenk ook dat de controller in deze SSD niet de beste is. Je kunt ook dingen proberen als de firmware updaten. Een secure erase uitvoeren kan ook goed zijn zodat je met een schone lei (mapping tables) begint. Maar dat zijn een beetje paardenmiddelen, probeer eerst eens een andere kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een Secure erase heb ik al gedaan(vergeten te melden exusses), maar HDtune blijft op die plek een bad sector geven.

Andere sata kabel is al gedaan toen ik hem extern heb gescanned op bad sectors.

Firmware update is er niet voor die SSD net zoals diagnostic tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 20:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

SSD's kunnen ook gewoon slechte sectoren hebben, echter ... heb je er last van? Zo niet dan zou ik je er niet druk over maken, wel gewoon maandelijks even in de gaten houden ;) Belangrijke data zou ik voorlopig sowieso nog niet op een SSD zetten maar op een HDD ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ventieldopje, Nou het probleem is dat ik om de zoveel tijd een BSOD krijg op de SSD,
Als ik windows installeer op een HDD dan heb ik dat probleem echter niet, vandaar dat ik naar mijn SSD ben gaan kijken.

Alleen was mij niet duidelijk of een SSD nou wel of geen bad sectors kan hebben blijkaar kan dat dus wel, bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij een JMicron controlled SSD, en in dat geval kunnen firmware defecten zorgen voor timeouts of andere problemen. Als je problemen hebt met deze SSD, zou ik dus behalve een foute kabel als eerste aan de SSD controller twijfelen. Deze heeft gewoon een erg slechte reputatie, alhoewel dit niet de JMF-602 is maar wel een nieuwere chip van JMicron, zijn deze in het verleden zeer onbetrouwbaar gebleken.

Dus je probleem is waarschijnlijk geen bad sectors, je SMART geeft namelijk weer dat er 0 bad sectors zijn. Hooguit ECC errors, maar dat is wat anders en is normaal voor zowel HDDs als SSDs.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 16:21
Geen firmware update beschikbaar? Volgens mij moet dit hem zijn (incl. release notes), als je deze tenminste zelf niet had gevonden.

http://www.kingston.com/e...filename=SVP200_503fw_win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Jij linked naar de V+200....

Hier staat de firmware voor de V200
http://www.kingston.com/u...al/products?model=sv200s3

Herp derp

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 19-09-2012 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 16:21
Ja, daar zat ik ook naar te kijken (die V200), maar hij geeft aan de SVP200S3 wat weer de V200+ is. Ik gok namelijk dat hij toch de V200+ bedoelt, want zo'n P-tje verzin je er niet zomaar bij :)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Goed gezien :)
HDtune zegt ook de SVP200

[ Voor 49% gewijzigd door Swordlord op 19-09-2012 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rookie no. 1 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:52:
Geen firmware update beschikbaar? Volgens mij moet dit hem zijn (incl. release notes), als je deze tenminste zelf niet had gevonden.

http://www.kingston.com/e...filename=SVP200_503fw_win
Zucht, hoe heb ik daar overheen kunnen kijken, bedankt.

Bedankt allemaal trouwens voor jullie inzet er is een hoop duidelijk geworden!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 20:55 ]

Pagina: 1