Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
Hallo allemaal,

Ik op dit moment op zoek naar een nieuwe tablet. Omdat het mijn eerste tablet wou ik niet meteen een hele dure nemen. Ik zat daarom te denken aan een budget van ongeveer 250 euro. Ik wil de tablet gebruiken voor te internetten, games te spelen, en video kijken via internet waaronder rtl xl en uitzending gemist.

Nou was dat in het begin erg makkelijk qua keuze: de Google Nexus 7 kost maar 250 euro, met een ips scherm en een quadcore cpu. Jammer alleen dat het een 7 inch is, en dat is niet zo fijn om te internetten.

Na lang zoeken vond ik een alternatief: de cube U30Gt
http://bitspeed.nl/bitshop/products/Cube-U30GT-Android-4.1.1-tablet-dual-core-16Gb-10.1%22-IPS-.html
http://www.loveandroid.nl/android-tablets/u30gt.html

Voor 225 euro krijg je daarvoor een groter scherm (10,1 inch) 2 camera's, een sd kaart slot, HDMI out, en een dual core cpu die sterker is als bijvoorbeeld de galaxy tab 2 10.1.
Volgens de 2 sites is het een goed apparaat, en op youtube staan filmpjes van deze tablet. Voor de rest is het merk niet zo bekend voor mij. Ik heb expres voor het 16 GB model omdat dat in verhouding het goedkoopste is. De meerprijs van het 32 GB model is namelijk 34 euro. Voor minder dan 20 euro heb je al een sd kaartje van 32 GB. Uitgerekend krijg je dan 16+32 is 48 GB! Voor de 14 euro die ik over hou kan ik dan een stylus kopen :)

Mijn vraag is dan ook, voor welke zouden jullie gaan? Voor een groter scherm en een sd kaart sleuf of betere hardware en een bekender merk. Als zegt een bekend merk mij niks want ook daar kun je een hoop problemen mee hebben.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ik hoop ze snel van jullie te horen.

Alex Kruidenberg (Kruidje20)

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 13:49
Ik twijfel tussen precies het zelfde.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:07
Een oud klasgenoot van mij heeft deze tablet uitgeprobeerd. Dit zijn een aantal punten die hij gaf:
- Backlight is zichtbaar aan de zijkanten van het scherm;
- Vage kleuren weergave, wel fel!
- Geen GPS
- Slecht monotoon geluid

Als ik hiermee mijn nexus 7 vergelijk hebben beide wel wat kwaliteitsproblemen. Voor mij was de keuze (betere hardware) snel gemaakt. Maar als je meer dan 16GB wilt gebruiken als fysieke opslag zou ik iig de nexus 7 niet aanschaffen. Misschien in de toekomst een 32gb variant (weet niet of dat gaat komen)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA