Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe kan ik virtuele desktops maken voor c.a. 10 gebruikers?

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Hoi tweakeraars,

Ik wil samen met een vriend een bedrijfs omgeving gaan maken voor een bedrijf dat wij gaan opzetten. Met ons bedrijf willen wij aan mensen virtuele game servers gaan huren.
Mijn wens is om op mijn hp servers thuis een programma te draaien, waarmee ik verschillende desktops kan draaien en dat elke gebruiker dan ook via remote desktop zijn eigen game server kan aanpassen in zijn omgeving. ook met rechten beperkingen moet het kunnen draaien. ik heb zelf wat rondgekeken op de sites van vmware en heb wel wat handleidingen doorgekeken van vmware en citrix, maar dat is niet echt eenvoudig om te begrijpen. Ik weet niet of jullie tips hebben welke programma's het handigst zijn en welke niet extreem ingewikkeld te configureren zijn. Als jullie me zouden willen helpen, zou ik echt heel blij zijn.

Met vriendelijke groet,

Rinzy

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik dit zo lees heb je volgens mij geen idee hoe dit moet gaan werken en dus ook niet de kennis de klant een stabiele omgeving aan te bieden. Daarnaast is thuis hosten absoluut af te raden.

Maar goed, wat je nodig hebt is een virtualisatie omgeving. Dat kan Hyper-V zijn, Xenserver, VMware ESX. Allemaal hebben ze wel goedkope/gratis licenties en moet je even kijken wat het voordeligst is.
Rechten beheren op de Windows machines is een kwestie van een golden image waarin een admin en user account zit. Admin account ben jij die beheert en de user account is de klant met beperkte rechten.

En kijk goed naar licenties, dat is ook nog een leuk gedoe.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Je kan het beste beginnen met een omgeving op te zetten met Linux machines, daarna uitrollen naar Windows.

[ Voor 2% gewijzigd door Xaph op 18-09-2012 16:08 . Reden: typo ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:53
Dit dus. Een hoop Windows Server licenties gaat een bak met geld kosten om op te starten. Vooral als je niet eens weet hoe je moet beginnen. Sterker nog, als ik jouw verhaal (TS) zo lees zou ik gewoonweg niet beginnen of iemand inhuren die hiermee ervaring heeft.

Daarnaast zie ik ook niet wat voor budget je hebt om maar eens wat te noemen. Hoe ga je backups regelen met je klanten? Koop je enterprise spul of ga je gewone consumenten pc's gebruiken?

Dus allereerst zou ik zeggen om vergeten te focussen op het technische aspect, maar eerder gaan focussen op het financiële aspect van het zaakje. Het gaat namelijk veel meer geld kosten dan jullie denken - althans dat is mijn idee.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26
Je wilt games-servers hosten en vervolgens bedenk je dat je virtuele desktops nodig hebt... Vanwaar die switch? Dat zijn namelijk twee hele verschillende zaken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• rinzy12
Ik wil een soort bedrijf als een bedrijf dat aan VHS hosting doet. Dat je dan een eigen virtuele server huurt, waarmee je bijvoorbeeld een game server kan hosten of iets anders. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk wordt waarom ik de game server hosting met virtuele desktops verwar. Maar ik kan denk ik beter iemand inhuren om dat in te richten voor mij en ik moet inderdaad veel geld uitgeven, zodat ik zeker weet dat ik niet met slechte service naar de klant toe ben en dat bepaalde dingen niet goed zijn of dat er vaak disconnects zijn bij de klant.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Niet om vervelend te zijn, maar hoe denk je met bestaande VHS aanbieders te concurreren? Ik zou eerst is nadenken of je plan financieel gezien wel aantrekkelijk en / of haalbaar is...

Heb je überhaupt een business plan?

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Heb je enig idee wat je technisch gezien allemaal moet regelen? het klinkt mij in de oren als "ik wil een garage gaan openen maar hoe moet de motorkap van een auto dan open?" de kans dat je dit van de grond krijgt met de kennis die je nu hebt (nofi) is vrijwel nihil. Als ik jou was zou ik me eerst gaan inlezen in de stof, proberen om het op te zetten. Pas op het moment dat je vanuit je hobby het op kan zetten kan je eens een financiele kostenberaming maken en kijken of het rendabel is. En dan nog heb ik sterk mn twijfels over de haalbaarheid.

Omdat het kan.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 13:09

Bob

Ik denk niet dat hij een strak plan heeft. Twee opties dus:
1. Zoek een omgeving (gratis of je regelt wel iets) en installeer die, speel wat met guest operating systems en doe ervaring op. Lees veel en experimenteer veel. Probeer na een tijdje voor wat vrienden te doen wat je uiteindelijk wil doen. Dus: vraag er geen geld voor. Als je genoeg ervaring hebt kan je eventueel eens uitzoeken of er geld aan te verdienen valt.
2. Drop it, je hebt al veel concurrentie.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je weet dat je, om te concurreren, flinke schaal nodig hebt? Met wat servers en je thuis verbinding kan je qua prijs misschien concurreren maar qua uptime en service niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26
Overigens vallen in deze situatie de Windows-licenties wel mee, die belast je 1-op-1 door naar de klant: SPLA.

Maar goed, je wilt dus Virtual Private Servers aan gaan bieden. Wat is daar voor nodig?

Initieel:
- Een rackmount server waarvan de hardware op de Hardware Compatibility List staat van de virtualization vendor, met voldoende ram en schijfruimte.
- De goede licenties. Hyper-V weet ik zo niet, voor vSphere betaal je ook per VM
- Rackspace
- Stroom
- Dataverkeer

Groeiend:
- Meer hosts
- Shared storage erbij met vCenter Server

Groot
- Dedicated SAN
- Blades

Belangrijkste initieel lijkt me vooral om de kosten van de hosting (rackspace, stroom, dataverkeer) en de hardware te achterhalen, en jezelf goed te informeren met betrekking tot de licentiestructuren van de diverse producten.

Vergeet ook het hele administratie- en facturatieprocess niet. Een bedrijfje starten is relatief simpel, maar er is wel een heleboel waar je op moet letten :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• rinzy12
Ik ga inderdaad nadenken over het financiele gedeelte en ik besef nu dat andere VHS hosting bedrijven echt in de top staan van de most wanted VHS hosting bedrijven. Eigenlijk is zo'n bedrijf in deze tijd van de financiele wereld opzetten wel heel zinloos. Als ik nu nadenk over de stroomkosten, apparatuurkosten, service kosten, kvk nummer registratie kosten en de hele plannen die erbij komen kijken lijkt het me inderdaad toch niet heel erg handig om zoiets te beginnen. Zeker omdat ik zeer weinig kennis in dit heb. Eigenlijk nul besef wat hier allemaal bij komt kijken.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:21
Je eerlijkheid hierin siert je, ik lees ook andere topics van personen die een bedrijf willen starten, en tegen beter weten in blijven volhouden dat ze de kennis wel hebben.

Maar je wens om iets te starten is op zich niet verkeerd, maar denk er eens goed over na waar je goed in bent.
Dan is het makkelijker om daarbij iets te bedenken wat je ook nog leuk vindt, en als er dan ook nog vraag naar is zit je gebakken!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 19:51

Ethirty

Who...me?

Weet niet wat je had bedacht dat het moest gaan kosten, maar reken voor een klein cluster met gedeelde storage al snel op een €20k. En dan heb ik nog geeneens uren meegenomen voor de bouw ervan. Zoals je zelf al hebt geconstateerd zul je dat moeten inhuren en dan gaat de teller pas écht hard.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1