Beste Tweakers,
Ik wil even gebruik maken van jullie expertise om er achter te komen waar mogelijk het probleem zit.
Systeem
Processor Intel I7 950
Moederbord MSI X58 GD65
Videokaart MSI N460 GTX Hawk Talon Attack 2x
Geheugen Corsair Dominator 6 Gb 1600 C8
Voeding Corsair HX 850W
Kast Silverstone Raven RV01
Probleem
Laten we vooropstellen dat het systeem een tijd lang prima heeft gedraait
Constatering 1
Ik kreeg blauwe of groene strepen op het scherm tijdens het spelen van spellen en tijden het draaien van FurMark Multi GPU. In Windows bij word of internet geen problem
SLI uitgezet probleem was over dus ik dacht dat het aan een van de twee videokaarten lag.
Constatering 2
Ik heb de videokaarten gecontroleerd alles weer in elkaar gezet maar nu heb ik zodra ik in NVIDIA instellingen SLI aanzet even beeld en dan 10 seconden niks.
Tests
De volgende test heb ik al uitgevoerd:
Videokaarten afzonderlijk getest in alle drie de PCI-e sloten door deze een kwartier lang Furmark te laten draaien. Alles was hierbij prima
Videokaarten in verschillende setting over de PCI-e getest werkte niet echt heel goed. Hierbij zelfde probleem als constatering 2
SLI brug vervangen hielp hier overigens niks aan.
Vraag
Licht dit probleem aan de Videokaarten of aan het Moederbord
Ik wil even gebruik maken van jullie expertise om er achter te komen waar mogelijk het probleem zit.
Systeem
Processor Intel I7 950
Moederbord MSI X58 GD65
Videokaart MSI N460 GTX Hawk Talon Attack 2x
Geheugen Corsair Dominator 6 Gb 1600 C8
Voeding Corsair HX 850W
Kast Silverstone Raven RV01
Probleem
Laten we vooropstellen dat het systeem een tijd lang prima heeft gedraait
Constatering 1
Ik kreeg blauwe of groene strepen op het scherm tijdens het spelen van spellen en tijden het draaien van FurMark Multi GPU. In Windows bij word of internet geen problem
SLI uitgezet probleem was over dus ik dacht dat het aan een van de twee videokaarten lag.
Constatering 2
Ik heb de videokaarten gecontroleerd alles weer in elkaar gezet maar nu heb ik zodra ik in NVIDIA instellingen SLI aanzet even beeld en dan 10 seconden niks.
Tests
De volgende test heb ik al uitgevoerd:
Videokaarten afzonderlijk getest in alle drie de PCI-e sloten door deze een kwartier lang Furmark te laten draaien. Alles was hierbij prima
Videokaarten in verschillende setting over de PCI-e getest werkte niet echt heel goed. Hierbij zelfde probleem als constatering 2
SLI brug vervangen hielp hier overigens niks aan.
Vraag
Licht dit probleem aan de Videokaarten of aan het Moederbord
Nickname KasPlantje.