Hallo medemens,
Kleine inleiding
Ben tot de conclusie gekomen dat mijn oude systeem niet meer voldoet aan mijn eisen. Heb er al aardig wat aan lopen upgraden in de jaren en nu sluis ik hem door naar een familielid. Dus tijd voor mij om een nieuw systeem te bouwen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Mijn plan is om van mijn nieuwe systeem een krachtige game pc te maken (en vanzelfsprekend voor schoolwerkzaamheden etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd €1300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de hardware voor de PC zelf. Niet randapparatuur zoals een monitor en muis etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Al heb ik liever geen videokaart meer van AMD. Geen beste ervaringen mee.
Natuurlijk heb ik zelf al het één en ander aan research gedaan en ben ik tot dit lijstje gekomen:
Nadere toelichting
Belangrijk vind ik de geluidsproductie van mijn PC. Te veel lawaai ervaar ik als storend, ik begreep dat deze kast al heel stil is. Maar qua videokaart is het nog redelijk lastig, want de verhouding prestatie/geluidsniveau is daar wel redelijk belangrijk voor mij.
Verder heb ik liever een Single videokaart dan een SLI. Heb een aantal dingen gelezen m.b.t. microstuttering. Dus daar ben ik niet zo heel enthousiast over.
Verder hoop ik op goed advies!
EDIT: ben niet van plan om te gaan overclocken. Geen ervaring mee tot dusverre.
Kleine inleiding
Ben tot de conclusie gekomen dat mijn oude systeem niet meer voldoet aan mijn eisen. Heb er al aardig wat aan lopen upgraden in de jaren en nu sluis ik hem door naar een familielid. Dus tijd voor mij om een nieuw systeem te bouwen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Mijn plan is om van mijn nieuwe systeem een krachtige game pc te maken (en vanzelfsprekend voor schoolwerkzaamheden etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd €1300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de hardware voor de PC zelf. Niet randapparatuur zoals een monitor en muis etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Al heb ik liever geen videokaart meer van AMD. Geen beste ervaringen mee.
Natuurlijk heb ik zelf al het één en ander aan research gedaan en ben ik tot dit lijstje gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 95,60 | € 95,60 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,90 | € 26,90 |
| 2 | Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm | € 10,95 | € 21,90 |
| 1 | Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition | € 400,99 | € 400,99 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX750M | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 163,80 | € 163,80 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,20 | € 37,20 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 118,50 | € 118,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.264,34 | |
Nadere toelichting
Belangrijk vind ik de geluidsproductie van mijn PC. Te veel lawaai ervaar ik als storend, ik begreep dat deze kast al heel stil is. Maar qua videokaart is het nog redelijk lastig, want de verhouding prestatie/geluidsniveau is daar wel redelijk belangrijk voor mij.
Verder heb ik liever een Single videokaart dan een SLI. Heb een aantal dingen gelezen m.b.t. microstuttering. Dus daar ben ik niet zo heel enthousiast over.
Verder hoop ik op goed advies!
EDIT: ben niet van plan om te gaan overclocken. Geen ervaring mee tot dusverre.