Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BMW E39 | Acculampje blijft branden

Pagina: 1
Acties:

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Afgelopen zaterdag heb ik mijn verlichting (gedeeltelijk) vervangen.
Koplamp was defect (H7) en heb ik vervangen.
Ook was er 1 van mijn 4 achterlampen defect (A).

Links: A / B
Rechts: C / D

1. Ik vervang het defecte lampje (A), en vervolgens zie ik dat er een lampje rechts (C) kapot gaat
2. Ik vervang het lampje rechts (C) en vervolgens gaat het andere lampje rechts (D) ook kapot.
3. Ik vervang het andere lampje rechts (D) en vervolgens gaat het laatste lampje links (B) kapot.
(Ik heb uiteraard de lampjes vervangen terwijl de sleutel uit het contact was)

Op dat moment waren mijn reservelampjes op en ben ik verder gereden.

Vanochtend ben ik naar mijn werk gereden en nadat ik even gestopt ben, ging mijn acculampje branden en bleef hij branden.

Diverse zoekacties op Google hebben mij verschillende oorzaken getoond. Echter nooit in relatie tot het vervangen van lampen oid. Ik weet dus ook niet of het iets met elkaar te maken heeft, maar ik zou het zonde vinden om direct een nieuwe dynamo te gaan plaatsen terwijl het ook iets kleins zou kunnen zijn.

Iemand hier een idee over? Kan het probleem wat ik met mijn verlichting had in relatie staan tot dit euvel met mijn acculampje?

...less is more

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Misschien is er geladen met een te hoge laadspanning? Dat daarom alle lampjes geknapt zijn? Meten is weten is dit soort gevallen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
^^ met hierboven. Hoge laadspanning betekent vaak kapotte lampen en uiteindelijk een defecte accu. Even nameten zou uitsluitsel moeten geven :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.