Sortering klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hier:
pricewatch: Fujifilm FinePix XP50 Groen

klopt de sorting van de totaalprijs niet. Wehkamp staat bovenaan, zelfs als ik de sortering omdraai. Ik snap dat het een advertentie is, maar de sortering klopt daardoor niet meer. Bovendien staat de Wehkamp er dubbel in.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
_Thanatos_ schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:34:
Hier:
pricewatch: Fujifilm FinePix XP50 Groen

klopt de sorting van de totaalprijs niet. Wehkamp staat bovenaan, zelfs als ik de sortering omdraai. Ik snap dat het een advertentie is, maar de sortering klopt daardoor niet meer. Bovendien staat de Wehkamp er dubbel in.
Je geeft het zelf al aan: het is een advertentie. Net als dat bij google boven de "reguliere" resultaten de advertentie plaatsen staan, ondanks dat ze minder relevant zijn. Sorteren op wat voor manier dan ook levert Wehkamp boven aan. Daar betalen zij dan ook voor aan Tweakers.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik snap het wel, maar het is toch een misleidende advertentie op deze manier. Als je op prijs sorteert, komt de Wehkamp bovenaan, wat suggereert dat-ie de goedkoopste is. Maar als ie dat niet is, wordt je door de pricewatch om de tuin geleid naar een duurdere winkel - precies datgene wat een pricewatch moet voorkomen!

Jajaja, "dan moet je maar goed kijken". Ik voel em al aankomen. "Don't make me think!" zou ik dan zeggen.

Punt is, het is misleidend, en dat mag volgens mij niet eens. Op TV mag in een reclame ook niet gezegd worden "wij zijn goedkoper dan merk X" als dat pertinent niet waar is.

[ Voor 31% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-09-2012 12:56 ]

日本!🎌

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je moet toch wel erg blind zijn, dat ding niet in groen te zien (tov wit in de normale lijst), de tekst 'advertentie' compleet over het hoofd te zien en de prijs er direct onder niet lager ziet dan de prijs van (dit geval) wehkamp.

Google, marktplaats, autotrader, noem ze maar op, ze doen het precies op dezelfde manier.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2012 12:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Don't make me think!

Zoals ik al zei dus. Waarom moet ik moeite gaan doen om eruit te filteren wat er niet in hoort?
En dat iedereen iets doet, maakt het nog niet opeens de goede manier.

Marktplaats doet het trouwens anders. Die zet advertenties onderaan en met een duidelijk tussenkop erboven:
http://kopen.marktplaats....ce=&search.x=0&search.y=0
"Advertenties door Admarkt" ofzo. Die advertentie door google die bovenaan staat, die staat helemaal buiten de tabel. De sortering blijft dus gewoon kloppen.

[ Voor 79% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-09-2012 13:00 ]

日本!🎌

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die betalen gewoon voor Admarkt, dat is de reclame zoals je ze regulier hier links ziet staan.

http://statisch.marktplaa...reads/topadvertentie.html
Dit zou een vergelijkbare functie zijn zoals ze in de PW staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004

rob_erwt

What does this button do?

Los van het feit dat niet denken nooit een goed idee is, laten we je nauwelijks nadenken: groene achtergrond en er staat ook nog eens advertentie bij. Veel duidelijker kan het niet. We kunnen er ook fancy flashbanners van maken, maar iets zegt me dat dat nog minder wordt gewaardeerd... Zowel door onze bezoekers als onze adverteerders. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:11:
Die betalen gewoon voor Admarkt, dat is de reclame zoals je ze regulier hier links ziet staan.

http://statisch.marktplaa...reads/topadvertentie.html
Dit zou een vergelijkbare functie zijn zoals ze in de PW staan.
Nee, want als je gaat sorteren, dan komen ze op de juiste plek te staan in de sorteervolgorde. Topadvertenties komen alleen bovenaan in de initiele views op Marktplaats. Echter in de PW is er altijd een sortering actief, en wel die van prijs+verzenden.
rob_erwt schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:29:
[...]

Los van het feit dat niet denken nooit een goed idee is, laten we je nauwelijks nadenken: groene achtergrond en er staat ook nog eens advertentie bij. Veel duidelijker kan het niet. We kunnen er ook fancy flashbanners van maken, maar iets zegt me dat dat nog minder wordt gewaardeerd... Zowel door onze bezoekers als onze adverteerders. ;)
Je mist denk ik mijn referentie naar Don't Make Me Think, een boek waarvan ik soms het idee heb dat de devvers en designers van t.net het niet hebben gelezen. Toch een briljant stukje auteurswerk, dat boek.

Veel duidelijker kan het overigens wel: laat een advertentie niet in de tabel zien, maar erboven of eronder. Dat valt ie nog meer op, en de tabel blijft kloppen.

[ Voor 45% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-09-2012 12:23 ]

日本!🎌

Pagina: 1