Mini Kast gezocht voor monster pc.

Pagina: 1
Acties:

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Hoi Tweakers,

Ik ben nu dus bezig met een nieuw projectje.

Ik wil een nieuwe pc bouwen met alleen:
-Moederbord 1155 socket (mATX)
-Intel i5 2500k
-GTX 670
-SSD harde schijf.
-8 GB geheugen.
en dat was het eigenlijk, er hoeft geen aparte Wifi pci kaart in, geen CD-speler, geen kaartlezer / hdd
slots.

het moet echt een mini-pc worden met goede specs, ik wil hem gebruiken om aan te sluiten op de tv en op te gamen.
Ik heb hier op het forum al rondgekeken en vind alleen maar behuizingen met 4 HDD Slots en een bay voor cd-rom etc.

Dus hopelijk weet iemand hier nog een oplossing voor mijn nieuwe pc.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Je zal toch echt wat duidelijker moeten zijn wat betreft je wensen... 4 HDD bays is nou niet echt een duidelijke aanduiding voor het formaat van een behuizing... en zelfs voor een kleine behuizing helemaal geen raar aantal. Hoe hoog mag het maximaal zijn bijvoorbeeld, of hoe breed? Dat zijn makkelijkere dingen om mee te werken.

Maar sowieso zal je in de richting van mini-ITX moederborden moeten kijken als je echt klein wilt, dus dan uiteraard ook naar behuizingen geschikt voor die formfactor. Daarmee kan de pricewatch je prima helpen.

Alle mini-itx moederborden voor socket 1155: http://tweakers.net/price...Z9JMloRbXX5Sy938SmQZdSegM

En alle behuizing die daarvoor geschikt zijn: http://tweakers.net/pricewatch/cat/418/mini-itx.html

Let er wel op dat een GTX670 een flinke kaart is en je de binnenmaten van de behuizingen goed in de gaten moet houden want het zal als snel niet passen.

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 18-09-2012 13:13 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mijn ervaring is inderdaad dat de videokaarten heel moeilijk gaan inpassen in zo'n kast. Goed opletten dus, en eventueel de webshop vragen het op te meten voor je.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Eddy001
ik bedoelde, ik wil geen HDD bay, er hoeft alleen een slot in voor 1 SSD

En het formaat.. zo klein mogelijk, als de hardware er maar in past die ik heb genoemd. Voor de rest geen andere apparatuur wat erin komt ;)

Even kijken naar je links. Bedankt.
Edit: die mini-itx kasten zijn wel goed qua formaat, nu nog 1tje zoeken waar ik een goede GPU in kan zetten en dat de klep er nog op kan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Eddy001 op 18-09-2012 13:52 ]

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik heb deze combinatie laatst aageschaft;

Cooler Master Elite 120 Advanced Mini-ITX
Intel Core i5 3570K Boxed
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Asus P8H77-I Socket 1155 moederborden

In de Cooler Master Elite 120 Advanced past mijn EVGA GeForce GTX 580 Superclocked edition

In combinatie met mijn samsung 830 256GB gaat hij weer goed ;)

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
in de pricewatch kun je filteren op hoogte en breedte van de behuizingen. Zo vindt je wat je zoekt!

Oh en PS, wellicht is een Shuttle iets voor je? kun je zkr een high end gaming/htpc van maken!

• Eddy001
Die cooler master Elite 120 Advanced Mini-ITC is echt wel iets wat ik zoek eigenlijk :D
Alleen die cd-rom is niet nodig bij mij.

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Ik wacht zelf met smart op de Silverstone SG09.
mATX in een behuizing die kleiner is dan de beroemde bitfenix prodigy.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
Misschien is de Bitfenix Prodigy een optie. Er past zelfs een GTX690 in, meer dan genoeg plek voor waterkoeling (mocht je dat willen) en ook meer dan genoeg plaats voor eventuele extra hdd's.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
Je gaat een "k" versie halen dus ik neem aan dat je gaat overklokken. Hoe wil je dat in een kleine case gaan koelen?
Mijn ervaring is dat een kleine case een slechte airflow heeft en vaak ook weinig cool mogelijkheden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
ChojinZ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:34:
Je gaat een "k" versie halen dus ik neem aan dat je gaat overklokken. Hoe wil je dat in een kleine case gaan koelen?
Mijn ervaring is dat een kleine case een slechte airflow heeft en vaak ook weinig cool mogelijkheden.
Daarom adviseerde ik ook de Bitfenix Prodigy. Het is een "kleinere" case waar koeling absoluut geen probleem is. Zie bijvoorbeeld deze review of deze build. Een H100 plaatsen is geen probleem, NH-D14 moet ook nog net passen, dual radiator custom waterkoeling kan ook. Daarbij kan je voorin een 200mm fan plaatsen, zit achterin een fan, bovenin is plaats voor 2 en de grafische kaart kan lucht direct door het zijpaneel aanzuigen. Kortom: koeling is een non-issue bij die case :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Eddy001
wow ik zit naar die Silverstone SG09. te kijken,
hij lijkt me echt goed.

precies wat ik bedoel ook, geen extra nutteloze space voor hdd's en cd-rom drives die ik niet erin wil etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Eddy001 op 21-09-2012 12:05 ]

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-03 21:04
Ik ga over een week of twee een SilverStone FT03 bestellen waar ik een GTX 670 in doe, samen met een i5 3570K. De FT03 is waarschijnlijk nog net iets te groot voor je, maar misschien is de FT03 Mini wel iets? Omdat ze rechtop staan hebben ze een hele kleine 'voetafdruk', wat ze optisch misschien nog kleiner maakt. Het liefst zou ik voor een SG09 gaan, die eigenlijk een FT03 op z'n kant is. Iemand van SilverStone kon me vertellen dat die volgende maand in Europa uit moet komen, maar ik kan er verder nog nergens iets over vinden. In de VS is/was de SG09 ook al vertraagd. Reken dus niet op oktober, doe ik ook niet. Ik kan altijd de FT03 dan nog verkopen en voor een SG09 gaan. Dus als je niet echt haast hebt zou ik voor die gaan, en anders misschien een FT03 mini? Of een SG08 (check die ook maar eens, nog kleiner dan de SG09 en mini-ITX ipv Micro-ATX)? Sorry ik vind SilverStone kasten echt geweldig :P

• Eddy001
Deleted.

[ Voor 130% gewijzigd door Eddy001 op 28-09-2012 14:13 ]

• Eddy001
Mijn oog is gevallen op deze kast: Cooler Master Elite 361

Zou mijn systeem problemen hebben met koeling herin?
Pagina: 1