Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik kan Windows Server 2008 R2 niet installeren op HP Server

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Hoi Tweakeraars,

Ik heb sinds kort twee servers thuis draaien en heb die overgekocht van een man op marktplaats en ik ben er achter gekomen dat er ten eerste linux op draait en dat de 2 servers een administrator wachtwoord hebben die ik niet weet. Ik heb geprobeerd er Windows Server 2008 R2 op te installeren, maar het scherm blijft zwart met een blinkend wit streepje links bovenin het beeldscherm. Hij laadt de windows installatie niet eens met een cd en hij gaat gelijk naar het linux boot scherm, waar ik kan kiezen uit boot with advanced options, zoals clean en search for other media sources, etc. Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht over dit probleem, maar daar kwamen tips binnen over firmware updates en raid controllers, maar ik weet niet of dit nou de oplossing bied voor het probleem wat ik heb.

Zouden jullie mij alsjeblieft hiermee kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Rinzy

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beetje lastig helpen zonder precies te weten om wat voor hardware dit gaat enzo. En dat er Linux op staat maakt natuurlijk geen fluit uit..
Is je Windows Server 2008 R2 DVD wel legaal ? ;) Want die zijn nogal duur voor thuisgebruik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• rinzy12
Ik heb de Windows Server 2008 R2 DVD wel legaal, dus een eigen serial code enzo. Ik weet niet precies wat voor hp server type het is, maar wat ik wel weet is dat er 6x SCSI 30GB hardeschijven met elk 10.000 RPM. Er zit een AMD Opteron dual core met 2,4GHz in. Er zit 1 600W voeding in. Er zit een floppy drive en cd rom drive in. Er zit 4GB werkgeheugen in elke server. Ik weet niet wat nou handiger is; Windows Server 2008 R2 installeren of toch maar linux opnieuw installeren. Handige tips zijn zoals altijd heel erg welkom.

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11
Als het een HP server is staat er voor op de server ook wel een Type aanduiding (en een G nummer)
Maakt het wat praktischer :+

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je zegt dat er een CD-ROM drive in zit, dan gaat vanaf een DVD installeren natuurlijk niet werken. Of is dat een typfoutje?

• rinzy12
Ok. Ik ben nu op mijn werk en zodra ik vanavond thuis ben ga ik gelijk de post maken met het G-nummer van mijn server. Ik kan dat nummer nu niet zien. Dat G nummer maakt het inderdaad wat makkelijker.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Standeman

Prutser 1e klasse

tiguan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:25:
Je zegt dat er een CD-ROM drive in zit, dan gaat vanaf een DVD installeren natuurlijk niet werken. Of is dat een typfoutje?
Dat of de bootorder staat verkeerd in je bios..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• rinzy12
Ik heb inderdaad een type foutje gemaakt. Ik heb een dvd en cd rom drive in 1 erin zitten. Is er een programma, waarmee ik de Windows Server 2008 R2 software via USB op mijn server kan installeren?
De bootorder kan ook verkeerd staan. Wat ik wel in heb gesteld is dat ik mijn harde schijf op de laatste plaats in mijn boot order heb gezet. Dit is om te voorkomen als mijn DVD niet laadt dat mijn harde schijf dan langer nodig heeft om op te starten en dat ik kan zien of het misschien aan mijn DVD drive kan liggen. dat lijkt me sterk, want de server heeft vanuit nieuwstaat maar 2 maanden gedraaid. En de DVD Drive is niet heel veel gebruikt. Ik denk dat het inderdaad aan mijn boot order ligt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DennusB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:58:
Beetje lastig helpen zonder precies te weten om wat voor hardware dit gaat enzo. En dat er Linux op staat maakt natuurlijk geen fluit uit..
Is je Windows Server 2008 R2 DVD wel legaal ? ;) Want die zijn nogal duur voor thuisgebruik
Om wat voor hardware het gaat maakt niet uit. Of Windows legaal is of niet doet niet ter zake imo. :) Eerste gok als ik het verhaal van de TS zo lees; hij boot niet van de CD / DVD. Middels F10 of F12 (over het algemeen) kun je vaak het bootdevice selecteren. CD/DVD in de drive, boot ervan en klaar. :)
rinzy12 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:41:
Ik heb inderdaad een type foutje gemaakt. Ik heb een dvd en cd rom drive in 1 erin zitten. Is er een programma, waarmee ik de Windows Server 2008 R2 software via USB op mijn server kan installeren?
De bootorder kan ook verkeerd staan. Wat ik wel in heb gesteld is dat ik mijn harde schijf op de laatste plaats in mijn boot order heb gezet. Dit is om te voorkomen als mijn DVD niet laadt dat mijn harde schijf dan langer nodig heeft om op te starten en dat ik kan zien of het misschien aan mijn DVD drive kan liggen. dat lijkt me sterk, want de server heeft vanuit nieuwstaat maar 2 maanden gedraaid. En de DVD Drive is niet heel veel gebruikt. Ik denk dat het inderdaad aan mijn boot order ligt.
Als je de bootorder aangepast hebt en de installatie start niet, dan is de CD/DVD niet bootable.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2012 13:46 ]

• rinzy12
Klopt. Ik heb het van mijn school account gedownload van de website e-academy alliance en mijn school is gold member van microsoft en van die website kan ik allerlei microsoft software downloaden, zoals windows 7, windows xp, windows vista, windows server 2003, 2008, 2008 R2 en Windows Small Business Server 2012. Bij elke download krijg ik een identieke serial code die bij de software hoort die ik op die website download. Die software brand ik met 4x snelheid op een DVD+RW en dan neem ik aan dat hij niks overslaat, zoals de boot.wim enzo.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:10
Ik neem aan dat je de bestadnen als ISO hebt gedownload en die hebt laten branden door een programma? daarnaast moet je cd/dvd natuurlijk bovenaan staan in de bootvolgorde, niet zozeer de harde schijf onderaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rinzy12 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:36:
Klopt. Ik heb het van mijn school account gedownload van de website e-academy alliance en mijn school is gold member van microsoft en van die website kan ik allerlei microsoft software downloaden, zoals windows 7, windows xp, windows vista, windows server 2003, 2008, 2008 R2 en Windows Small Business Server 2012. Bij elke download krijg ik een identieke serial code die bij de software hoort die ik op die website download. Die software brand ik met 4x snelheid op een DVD+RW en dan neem ik aan dat hij niks overslaat, zoals de boot.wim enzo.
Dan zul je bij MS toch echt bootable CD's en DVD's moeten kunnen downloaden.
rscheper schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:39:
Ik neem aan dat je de bestadnen als ISO hebt gedownload en die hebt laten branden door een programma? daarnaast moet je cd/dvd natuurlijk bovenaan staan in de bootvolgorde, niet zozeer de harde schijf onderaan.
Of bij opstarten het bootmenu kiezen en vervolgens het apparaat selecteren waarmee je booten wil, lijkt me makkelijker / sneller dan eerst instellen in de BIOS. (Er hoeft immers toch maar 1x van CD / DVD geboot te worden)

[ Voor 88% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2012 14:41 ]

• rinzy12
Ik heb inderdaad de software als ISO gedownload en heb ze met imgburn op een snelheid van 4x gebrand. Het zou denk ik niet aan imgburn kunne liggen. het klinkt heel gek, maar de andere windows versies van die microsoft e-academy site brand ik op dezelfde manier en die starten wel op vanaf DVD. Maar windows 7 zet je niet op servers. dat is onlogisch. Wel kan ik proberen om Windows Small Business Server 2012 op de server te installeren en kijken of dat werkt.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
De beste manier (alhoewel normaal gesproken niet noodzakelijk) is om gebruik te maken van Smartstart CD's van HP. Zie bijvoorbeeld http://h18004.www1.hp.com.../core-management-100.html. Maar dat gaat je niet helpen als er inderdaad niet geboot kan worden vanaf de CD/DVD

[ Voor 16% gewijzigd door Poltergeist op 18-09-2012 14:47 ]

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 10:31
Lang geleden dat ik een bootable cd/dvd maakte, moest ik Make Disc Bootable (of iets wat daar op lijkt) aanklikken... In het programma waarmee ik ging branden dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Jesserr op 18-09-2012 14:52 ]

• rinzy12
Jesserr. In welk programma deed jij dat make disc bootable aanklikken? Of is dat in elk programma hetzelfde?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Rewritable DVD's zijn in mijn ervaring ook niet bepaald betrouwbaar. Ik zou eens proberen de ISO op een USB stick te zetten en dan te booten en installeren vanaf USB stick. Je hebt van Microsoft een heel mooi tooltje om Windows installatie ISO's om te zetten op een USB stick.

Windows 7 USB/DVD download tool heet het, deze werkt ook voor Server versies btw. Ik heb laatst Hyper-V 2012 met deze tool gedaan, werkt echt perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 18-09-2012 14:56 ]

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 10:31
Ja het is al best lang geleden :P Ik denk dat ik toen de trial van Nero had gedownload omdat het programma dat ik toen had niet voldeed. Kan het nu helaas niet voor je controleren omdat diezelfde trial er nog steeds op staat, dus is verlopen.

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Wanneer jij ze download van je msdnaa account, zijn de disc's al gewoon bootable.
Echter ga ik met user Tiguan mee.

Ik denk da het komt door de dvd rw. Probeer het eens op een gewone dvd.

• rinzy12
Ok. Bedankt voor de tips en voor mij is de beste oplossing om de windows installatie uit te voeren vanaf USB met het tooltje wat tiguan mij heeft geadviseerd. Bedankt voor de tips. Voor mij is nu duidelijker geworden dat DVD-RW disks niet zo betrouwbaar zijn als dvd+r schijven. Bedankt voor de hulp allemaal. Ik kom er zeker weten verder mee dan toen ik deze post begon. Ik heb nog 1 laatste vraag die niets met dit onderwerp te maken heeft: waar kan ik goedkoop dvd+r disks kopen? en dat ik dan een hele partij binnen heb i.p.v. een 50-disk of 25-disk set. Ik zou er gelijk 200 in willen slaan.
Pagina: 1