Toon posts:

nVidia 600 serie, onmogenlijk met socket 1366 systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat je met een L1366 systeem onmogelijk een nVidia 670 videokaart kunt gebruiken?
Ik zie bij de nieuwere kaarten dat ze allen PCIe 3.0 gebruiken,
echter kan ik geen socket 1366 moederbord vinden met deze standaard.

Betekend dit, als ik mijn GPU wil upgraden, dat mijn hele PC de prullebak in moet?
Erg zonde van mijn i7 920 CPU vind ik dan, of zijn er ook nog goede videokaarten voor PCIe 2.0 ?

Ik wil eigenlijk graag door naar het nieuwe 3D gebeuren van nVidia,
maar het word zo wel een gruwelijk duur grapje. :(

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-04 16:10
Die kaart gaat prima werken, daarover hoef jij je geen zorgen te maken. PCI-e is helemaal backwards-compatible en die kaart is nog lang niet snel genoeg om PCI-e 2.0 volledig te benutten dus je zal er niets tekort aan komen. Het is puur om de compatibiliteit aan te geven, maar eigenlijk voornamelijk voor marketing in het geval van deze kaart... want een hoger nummertje staat altijd beter ;)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:36
Sterker nog, het verschil tussen een 16x pci-e en 8x pci-e is minimaal performance wise.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Gaat indd prima. Wel is waar 16x2.0 maar dat is meer dan zat bandbreedte.
Het is trouwens een schipset die erg lang mee kan komen. Ik denk wel net zo als de S775.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net reviews tegen van de 670 kaarten die zelfs met PCI-e 1.1 nog evengoed presteerde als in 3.0 slots, de enige die nog net een beetje hikte van 2.0 is een eng dure 690 dus daar maak ik me niet druk om. Die 16x2.0 van mij gaat dus helemaal lukken met die generatie kaarten. Ik schrok er al een beetje van, "Is mijn i7 nu al zo oud dattie niet meer mee kan?". Gelukkig kan ie nog een jaartje mee.

Waarom de GPU boeren dan 3.0 als vereiste opgeven, dat snap ik niet, het schrikt onnodig klanten af. Hogere nummertjes zijn vaak mooier om mee te patsen, maar in dit geval toch een averechts effect lijkt mij.

Ik ga gewoon lekker een Palit 670 opsnorren met een samsung scherm, eens kijken waar al die drukte rond dat 3D gebeuren nu om te doen is. ;)

Bedankt voor jullie hulp!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36
Heb zelf een I7 930 op een Asus P6t SE en een EVGA GTX 670.
Werkt als een tiet.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
.

[ Voor 98% gewijzigd door Mosin op 23-07-2023 17:40 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:04:
Ik kwam net reviews tegen van de 670 kaarten die zelfs met PCI-e 1.1 nog evengoed presteerde als in 3.0 slots, de enige die nog net een beetje hikte van 2.0 is een eng dure 690 dus daar maak ik me niet druk om. Die 16x2.0 van mij gaat dus helemaal lukken met die generatie kaarten. Ik schrok er al een beetje van, "Is mijn i7 nu al zo oud dattie niet meer mee kan?". Gelukkig kan ie nog een jaartje mee.

Waarom de GPU boeren dan 3.0 als vereiste opgeven, dat snap ik niet, het schrikt onnodig klanten af. Hogere nummertjes zijn vaak mooier om mee te patsen, maar in dit geval toch een averechts effect lijkt mij.

Ik ga gewoon lekker een Palit 670 opsnorren met een samsung scherm, eens kijken waar al die drukte rond dat 3D gebeuren nu om te doen is. ;)

Bedankt voor jullie hulp!
Samsung 3D monitoren zijn over het algemeen gelukkiger met een AMD kaart, dan kun je zonder gerommel met hacks en aangepaste drivers gewoon frame sequential 3D draaien, oftewel Full HD 3D. Op nVidia kaarten kun je alleen 3D content side-by-side afspelen, dat wil zeggen dat effectief de verticale resolutie gehalveerd wordt.

Met een nVidia kaart kun je dus beter op zoek naar een 3DVision compatible monitor, als je voor Samsung kiest dan is het het overwegen waard om een gelijkwaardige AMD kaart uit te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik las het, raar dat ik er een ben tegen gekomen waar een "3D vision kit" bij zat, dat is nVidia dacht ik. Dus dat wordt nog maar even zoeken naar het beste nvidia compatible scherm, iets wat niet mee valt aangezien 9/10 monitoren niet in nederland verkocht worden (of onder een compleet ander serie nummer..).
Pagina: 1