Toon posts:

Flashing Mac folder bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten krijg ik niet het normale Apple logotje maar een flashing question mark. Ik heb gegoogle-ed en dan kom ik hierop uit: http://support.apple.com/kb/TS1440

Alles wat hier beschreven staat heb ik gedaan, maar kom niet verder. Heb zelfs de macbook van mijn broertje uit elkaar gehaald, de hardeschijven omgewisseld, mijn eigen hardeschijf in zijn laptop deed t gewoon perfect. Zijn hardeschijf in mijn laptop kwamen we wel iets verder, namelijk Apple logotje bij startup, maar daar bleef die op hangen, zelfs toen ik m uren aan liet.

Ik heb de Apple hardware test gedaan, snel maar ook extended, allebei geven aan dat er geen problemen zijn met de hardware.

Heb echt geen idee waar het aan kan liggen en zou het graag wel gemaakt willen hebben. Iemand een ideetje of goedkoop adresje waar ze kunnen kijken of ze m kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Installeer het OS opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar met de hardeschijf van mijn broertje werkt t ook niet, waarom zou het door opnieuw installeren moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 10:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Kijk met een OSX DVD of je überhaupt een harde schijf ziet staan. Bij mij was bijvoorbeeld de kabel van de harde schijf naar het moederbord kapot gegaan in mijn MacBook. Dan zie je geen enkele harde schijf meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frits Flits schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:57:
Kijk met een OSX DVD of je überhaupt een harde schijf ziet staan. Bij mij was bijvoorbeeld de kabel van de harde schijf naar het moederbord kapot gegaan in mijn MacBook. Dan zie je geen enkele harde schijf meer.
Probleem is dat ik Lion heb geinstalleerd, maar er geen DVD van heb, online geupdate, en met snow leopard dvd kom je niks bij disk utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Met de Snow Leopard DVD kan je alsnog booten naar de installer en vervolgens uit het Utilities (of Tools, weet ik even niet uit m'n hoofd) menu voor Disk Utility kiezen. Het zit iets verder verstopt dan in (Mountain) Lion Recovery, maar het zit er wel degelijk in. En anders kan je altijd nog (uit hetzelfde menu) kiezen voor Terminal, en dan met
diskutil list

kijken wat er gevonden wordt.

In een uiterst geval kan je ook nog van een Linux live CD booten.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Welke Macbook is het? Ik weet dat er problemen zijn/waren met sata kabels die uit zichzelf kapot gingen, misschien dat dit bij jou ook is gebeurd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 23:41

Caddy

Press start to shutdown

Tijdens opstarten al Option-Command-P-R geprobeerd?

Zie anders: http://support.apple.com/kb/HT1533

Verwijderd

Topicstarter
Caddy schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:19:
Tijdens opstarten al Option-Command-P-R geprobeerd?

Zie anders: http://support.apple.com/kb/HT1533
Heb ik geprobeerd, werkt niet!

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:08:
Welke Macbook is het? Ik weet dat er problemen zijn/waren met sata kabels die uit zichzelf kapot gingen, misschien dat dit bij jou ook is gebeurd? :)
Het is een Macbook Pro 13 inch uit 2009, geen idee of t late of mid of early is eigenlijk, maar ik denk dat je gelijk hebt.

Inmiddels via USB mountain lion kunnen starten en ook disk utility, disk utility kan geen hardeschijf vinden. Helemaal niks!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels interne hardeschijf eruit gehaald, in een 2,5 inch case gedaan, aangsloten via USB, opstarten met de option key, en voila, hij doet t. Ligt dus aan de SATA kabels in de MBP, hoe fix ik dit?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan je Mac naar een service provider brengen, al verwacht ik niet dat Apple het gratis voor je gaat repareren (tenzij je AppleCare hebt). Je zou ook een replacement part kunnen bestellen, en de operatie zelf wagen.

LET OP!!!
Wij kunnen niet op afstand met 100% zekerheid beoordelen wat er stuk is. Het replacement part is en blijft dus een gok, en hoeft dus je probleem niet per se op te lossen.

Als het inderdaad om de hard-drive cable gaat, zou dit het juiste part moeten zijn:
http://www.powerbookmedic...o-13-Unibody-p-17336.html

Ik zou echter hoe dan ook eerst even bellen met Apple of bij de Store langsgaan. Misschien heb je geluk ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo;n sata kabel besteld via Ebay, aangesloten, en werkte prima! Helemaal gefixt!
Pagina: 1