Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spellingscontrole Office 2003/2010 kiest zelf de taal

Pagina: 1
Acties:

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:58
Dag Heren/Dames,

Ik heb iets vreemds aan de hand met Word en wel met twee versies 2003 & 2010.

Open ik een nieuw document staat spellingscontrole op Dutch (default) is de brief klaar en ik hem nogmaals controleren staat het op Germany.

Proofingtools/language instellingen staan default op Dutch (Netherlands)

Alvast bedankt voor uw input,

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is dit 1 specifiek bestand (of o.b.v. 1 specifiek sjabloon), of alle bestanden? 1 specifieke PC?

Mijn eerste gedachte: schakel automatische taalbepaling uit.

offtopic:
Een spelfout in de topictitel is een beete jammer dus die verbeter ik even ;)

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 18-09-2012 10:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:58
Het betreft een specifieke brief die gewoon is opgesteld in het Nederlands.

Die optie zag ik ook staan heb ik uitgezet zowel taal als de spelling geen resultaat helaas.
Vreemd vreemd dit nog nooit ieder gehad en het is best een lange brief dus opnieuw typen is geen optie.

Had ik een spatie tussen spellings/controle? :p

[ Voor 10% gewijzigd door Pimmuz op 18-09-2012 15:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klopt, foei :+

Als het een enkel bestand is, zou ikzelf eens kijken of het over is bij opslaan als docx en daarna weer als doc (of andersom), voor als het een corruptie is. Alternatief is dan alles als tekst kopieren/plakken. Dit is overigens beide symptoombestrijding, maar misschien helpt het..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor die grap doe ik altijd ctrl+a, dan onderaan bij de statusbalk taal selecteren, en klaar, hele document staat nu in die taal. Taal automatisch detecteren zet ik altijd uit, net als de overige talen installeren. Ik heb alleen NL en EN als spellingscontrole. Frans en Duits installeer ik niet, omdat het altijd zit te klooien met auto-detectie. Bij jou is 't naar 't Duits gegaan, ik kreeg regelmatig Frans als taal.

MS Office is en blijft een ramp met taaldetectie. Het maakt blijkbaar niet uit hoeveel je een taal gebruikt in een document, zodra er ook maar één woord is die afwijkt, smijt-ie 't gehele document naar een andere taal.

Commandline FTW | Tweakt met mate