There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Kan je via TFTP eventueel de factory firmware terug flashen?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Neen, ik krijg geen SSH verbinding, en TFTP -neem ik aan- dus ook niet. Bovendien denk ik dat de verbinding niet stabiel genoeg is om die hele firmware overheen te gooien.. (Ik heb een connectie met m'n NAS van buitenaf maar die is al 15 minuten bezig om in te loggen zegt ie.. zo stabiel is die verbinding nuPetervanakelyen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:33:
Kan je via TFTP eventueel de factory firmware terug flashen?
EDIT : ben even aan het proberen om m'n NAS te herstarten. Misschien dat die op een of andere manier m'n router dichttrekt (zou niet weten waarom.. heeft geen taken momenteel). Dat is nog nooit een probleem geweest, en het verklaart niet waarom het power-lampje niet brandt.. maar niet geschoten = altijd mis.
EDIT2 : M'n NAS is nu wel ingelogd. Reboot helpt ook niet. Ik zie dat m'n Mac thuis wel een verbinding heeft weten te maken, dat zou betekenen dat draadloos wel 'iets' doet. Doorvoersnelheid blijft tussen 10 en 50 Kb p/sec hangen. Via het NAS kan ik ook m'n router herconfigureren wat betreft het openzetten van poorten naar het NAS toe (UPnP ftw!) maar dat faalt bij elke poging zegt ie. Extern IP adres kan ie ook niet vinden, maar ik heb dus wel een heel klein beetje verbinding naar het NAS toe.
EDIT3: Hmpf. Het is nu eind van de middag. Kan nu zonder moeite inloggen op m'n NAS, zelfs een VPN opzetten (mijn NAS = VPN Server) en m'n router managen gaat ook zonder problemen. Kan zelfs met 800kbps een torrentje (ja, LEGAAL, want OpenSuSE
Evengoed heb ik dus een vervangende router besteld.. ik vertrouw het (Asus) ding niet echt meer zo.
[ Voor 60% gewijzigd door DigitalExorcist op 18-09-2012 16:42 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X