Ik heb op mijn kot een bekabeld netwerk (Kotnet voor andere Belgen op dit forum). Ik heb dus 2x een LAN socket in de muur waar ik mijn laptop op kan aansluiten en via een login en paswoord internettoegang krijg. Nu wou ik dit graag draadloos maken omdat 1 een kabel niet altijd even handig is en 2 omdat mijn smartphone natuurlijk niet aangesloten kan worden via een ethernetkabel. Daarnaast zou ik graag mijn externe hardeschijf (en eventueel mijn printer, maar dat moet niet per se) aansluiten op deze modem, zodat ik aan de bestanden op die harde schijf kan zonder de kabel aan te sluiten.
Na wat research kwam ik tot de conclusie dat ik een AP (Access Point) nodig heb en geen router of modem. Als ik het goed begrepen heb, hebben de meeste routers ook een AP functie, dus kan ik de meeste routers ook gebruiken voor deze functie. Er komt namelijk maar één AP uit de bus als ik aanduid dat deze USB 2.0 moet hebben (pricewatch: DrayTek Vigor AP 800) en dat lijkt mij wat weinig keuze
Kort samengevat, wat heb ik nodig:
AP/router die snel genoeg is om 1080p videobestanden draadloos te streamen
Moet een harde schijf via USB 2.0 op aangesloten kunnen worden
Er moet een lan kabel op aangesloten kunnen worden die deze verbinding draadloos maakt.
Na wat research kwam ik tot de conclusie dat ik een AP (Access Point) nodig heb en geen router of modem. Als ik het goed begrepen heb, hebben de meeste routers ook een AP functie, dus kan ik de meeste routers ook gebruiken voor deze functie. Er komt namelijk maar één AP uit de bus als ik aanduid dat deze USB 2.0 moet hebben (pricewatch: DrayTek Vigor AP 800) en dat lijkt mij wat weinig keuze
Kort samengevat, wat heb ik nodig:
AP/router die snel genoeg is om 1080p videobestanden draadloos te streamen
Moet een harde schijf via USB 2.0 op aangesloten kunnen worden
Er moet een lan kabel op aangesloten kunnen worden die deze verbinding draadloos maakt.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com