Hulp gevraagt Netwerk oplossing

Pagina: 1
Acties:

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-12 18:24
ik heb een probleempje en ik weet ook eigenlijk niet goed hoe ik het moet oplossen.

Situatie beschrijving:
Ik ga in een studenten huis wonen waar het internet gedeeld is doormiddel van een draadloos netwerk.

Zelf heb ik de volgende apparaten die ik eigenlijk bekabeld wil aansluiten:
- LG smart TV
- Synology Diskstation
- Bluray speler

Daarnaast wil ik het volgende gewoon draadloos aansluiten:
- Macbook pro
- HTC one X
- Asus transformer Prime

Omdat ik me bestandsdeling aan heb staan voor me smart tv en niet wil dat iedereen daarbij komt of meldingen krijgt van het bestaan van de Diskstation wil ik eigenlijk een netwerk binnen het netwerk wat er bestaat hebben. Ik dacht eerst aan WDS maar ik heb dit eigenlijk nooit goed werkend gekregen en weet ook niet of ik dan wel achter de Firewall zit. Toen dacht ik een gewone draadloze ontvanger met een Netwerkkabel aansluiting en dan een normale router. Maar ik kan nergens een goed verkrijgbare ontvanger vinden met die aansluiting.

Wat voor oplossingen zijn er nog meer en zijn niet te duur?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kies uit een router uit de pricewatch met DD-WRT support en stel hem in op client mode. Op 3 van de 4 ethernetpoorten kan je bekabelde apparaten verbinden, op de overige ethernetpoort hang je een simpel Access Point. Je kan ook gebruik maken van repeater mode, waarbij je met een enkele router klaar bent, maar je verliest dan wel aan snelheid.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

De hele simpele oplossing zou zijn om te vragen of er geen mogelijkheid is dat je een kabel trekt, anders wat Peter zegt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.