SSD wordt niet gezien in systeem

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34
Ik heb een tijdje (maand of 4) een SSD OCZ Petrol 64GB in mijn systeem zitten. Ineens wordt deze niet meer herkend in de pc. Niet in het BIOS en windows start ook niet op (staat daar op). Ik heb hem al in een andere pc gehangen, zonder resultaat, er wordt niets gezien. Ook in een externe behuizing niet. Het lijkt er dus op dat de SSD kapot is.

Maar het rare is, mijn andere harde schijf geeft ineens ook allerlei vage IO-errors als ik linux wil installeren. Extern lezen is geen probleem. Er is niets veranderd in de configuratie. Wel is er een dakraam op zolder ingebouwd waar er flink wat glaswol is vrijgekomen. De pc was wel afgedekt, maar toch was er wel een hoop troep te vinden. Kan het zijn dat dit toch een soort kortsluiting veroorzaakt heeft, en dat het het moederbord blijkt te zijn? Of in de voeding, waardoor deze geen goede spanning meer heeft? Het duurt nl. ook erg lang voordat de POST verschijnt.

Systeem:
Gigabyte mobo (nieuwste firmware, GA-790XTA-UD4)
12GB DDR3
OCZ Petrol 64GB
Samsung 750GB HD
Antec Neopower 650
GT520 passieve videokaart

Ik ben een beetje ten einde raad. De hele pc is al uit elkaar geweest, maar ik krijg maar niets uit mijn SSD. Er staat toch best wel wat data op, welke ik grotendeels heb, maar sommige dingen toch niet volledig helaas...
Hopelijk weet iemand hoe ik die SSD weer aan de praat kan krijgen...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:03

D4NG3R

kiwi

:)

Glaswol geleid niet (Maar dit betekend niet dat dit je systeem niet verprutsen kan).

Heb je al een keer een HDD getest uit een ander systeem? Misschien is je mobo gewoon stuq.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34
Heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt me niet heel logisch. Aangezien de SSD ook in een ander systeem geen teken van leven geeft...

Fijn dat glaswol niet geleid, er was alleen wat fijnstof, en dit is verder schoongemaakt.
Kan een switch van Sata mode IDE naar AHCI hier een oorzaak zijn? Ik heb wel de laatste firmware geinstalleerd en geen reinstall gedaan. Toen is volgens mij wel de SATA mode terug gezet naar IDE (default)