In mijn toekomstige woning heb ik verschillende loze leidingen laten aanleggen, formaat 5/8". Nu wil ik per leiding graag 2 utp kabels doorheen trekken, zodat ik deze op een wandcontactdoos met 2 aansluitingen kan aansluiten (netwerk + iptv). Nu heb ik begrepen/gezien dat de meeste cat6 solid utp kabels zo'n 7mm dik zijn. Gaat het trekken van twee van deze kabels door 5/8" buizen of wordt dit zo moeizaam dat er beter voor cat5e gekozen kan worden?
Hangt gewoon af van hoeveel bochten er in die buis zitten. Als er scherpe bochten in zitten gok ik dat je een hels karwei krijgt om daar 2x CAT6 door te krijgen, puur vanwege de stugheid van die kabel. Qua ruimte moet het makkelijk kunnen. Ik heb hier zelf 3x CAT5e door een 5/8 buis geragd en dan heb ik nog ruimte over.
Heb in een rechte buis met veel moeite 2 CAT.7 kabels gekregen (1200MHz S-FTP) naast een CAT.5E kabel die er al in zat.
2 kabels moet dus wel gaan als de buis redelijk recht is, de 2 kabels zijn bijna net zo dik als de diameter van de 5/8 buis.
Ik neem aan dat je een tekening krijgt van het huis waar de leidingen op staan, als daar redelijk veel bochten in zitten dan leg je toch een CAT.6A en een CAT.5E.
2 kabels moet dus wel gaan als de buis redelijk recht is, de 2 kabels zijn bijna net zo dik als de diameter van de 5/8 buis.
Ik neem aan dat je een tekening krijgt van het huis waar de leidingen op staan, als daar redelijk veel bochten in zitten dan leg je toch een CAT.6A en een CAT.5E.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Kan mij voorstellen dat dat wel moet gaan, ik heb hier een (dikkere) cai-kabel en een cat6-utpkabel door een 5/8" buis lopen. Heb niet erg veel moeite gehad om deze kabels door de buis heen te krijgen.
| MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |
Verwijderd
Cat 5e haalt makkelijk 1 Gbps. Is dat niet genoeg voor je?
HD streaming haalt 10 a 12 Mbps. Goed, laat het bv. in enkele jaren maar 50 Mbps gaan voor "real 3D" of zo iets....
Heb je NOG ZAT.
Goed, als je het echt goed wilt doen, trek dan 2 glasvezel kabels (Rx en Tx). Maar de converters naar Ethernet zijn toch 100 Mbps of in het beste geval 1Gbps....
Ben je met UTP (veel) goedkoper uit.
HD streaming haalt 10 a 12 Mbps. Goed, laat het bv. in enkele jaren maar 50 Mbps gaan voor "real 3D" of zo iets....
Heb je NOG ZAT.
Goed, als je het echt goed wilt doen, trek dan 2 glasvezel kabels (Rx en Tx). Maar de converters naar Ethernet zijn toch 100 Mbps of in het beste geval 1Gbps....
Ben je met UTP (veel) goedkoper uit.
Ik weet wel dat 16 mm flexibel
moeilijker gaat dan
rechte buis.
moeilijker gaat dan
rechte buis.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Pagina: 1