Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netbook low budget maar degelijk

Pagina: 1
Acties:

• paulbosch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb verleden jaar mijn HP elitebook 8560w verkocht omdat ik hem totaal niet praktisch vond. Je kon er mee gooien, geen probleem, maar dan moest je wel de sterkste man van de wereld zijn bij wijze van.
Nu ben ik dus op zoek naar iets kleins, lichts en meeneembaars.
Mijn vraag heeft vooral betrekking op de processor aangezien hier vaak het probleem ontstaat. Veel netbooks die tweedehands worden aangeboden zijn processoren met een kloksnelheid van niet meer dan 1,6 GHz. Eigenlijk wil ik toch wel minimaal 2 GHz omdat ik anders bang ben dat ik me uitermate ga irriteren aan de traagheid. Althans dan ga ik er vanuit dat de kloksnelheid de snelheid van de processor bepaald. Ik weet echter niet zeker of dit enkel hiervan afhankelijk is? En ook minimaal 2 GB ram.

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zou er mee willen photoshoppen (misschien niet persé op de hoogste resoluties). 3D programma's als Solid Works zijn waarschijnlijk teveel gevraagd.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst of een supergoede aanbieding van <400 euro of tweedehands voor <300 euro.
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet groter dan 13" en niet kleiner dan 10". Als de accu in ieder geval maar 3 uur mee gaat is het voldoende.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, heb enkel 1 hp-laptop ervaring.

Samenvatting:
- tussen 10" en 13"
- min. 2 GHz processor
- min. 2 GB ram
- budget <400 euro (waarschijnlijk dus tweedehands)
- photoshop zou fijn zijn

Is wat ik vraag te gek of is het haalbaar? Graag eerlijke meningen ;) En hartstikke bedankt voor de hulp/feedback!

[ Voor 4% gewijzigd door paulbosch op 17-09-2012 22:09 ]

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41

Rick-Jan

always connected

Tja, als ik je eisen zo bekijk denk ik niet echt dat het haalbaar is, hier wat punten voor je:
Schermgrootte: sowieso zou ik even het verschil gaan bekijken tussen 10 en 13 inch als ik jou was, dat is echt groot! Wat daar ook mee te maken heeft is de specificaties wat er inch komt, zo zul je over het algemeen voor 10 inch minder krijgen dan 13. denk aan processor geheugen etc.

Processor, hoewel je met 2Ghz vaak goed zit, speelt ook dee cache van de processor een grote rol, hoe meer cache hoe beter.
als je veel met foto's bezig bent en veel programma's open is toch zeker met de huidige prijzen 4GB aan te raden:

pricewatch: Asus X301A-RX079A

maar dan zit je nog steeds met geintegreerde graphics, anders is het inderdaad verstandig om naar een mooie laptop op V&A te kijken, bijvoorbeeld deze:

Wat slim is is als je niet al te veel schijfruimte nodig het er een 128gb ssd in te zetten, dat maakt de laptop echt sneller.

ik zou zoiets aanraden:
V&A aangeboden: Sony Vaio F-serie met i5 CPU wel wat groter, maar vaio f zijn aardig ligt.

V&A aangeboden: Sony Vaio VGN-NW21SF/T + webcam Logitech

hoop dat je hier iets aan hebt :)

Edit: Zanec-ex, TS zocht ook een degelijke laptop, De one serie van Acer is nou niet echt wat je zegt.. degelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 18-09-2012 14:38 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 23:03
Kijk hier eens naar!

pricewatch: Acer Aspire One AO756-877B2bb

11.6" 1366*768
4GB RAM
500GB 5400RPM HDD
VGA/HDMI
Celeron 877 = 1.4GHZ Sandybridge Dual Core, niet te vergelijken met een Atom maar eerder met een 2GHz Core2 Duo.
17 Watt CPU/GPU dus lekker lang werken op de accu, 5 uur+

Passmark CPU score ter indicatie:
Atom N2600 592
AMD 450 739
Celeron 877 1474

Review

Zelf gebruik ik een Lenovo x121e Intel versie en ze zijn aardig te vergelijken kwa specs.
Acer is alleen de helft goedkoper.

• paulbosch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-12-2024
Bedankt voor de hulp! Dit geeft me in ieder geval een beetje inzicht in wat ik in ieder geval kan krijgen voor welk geld.

Ik vind de Asus X301A-RX079A zeker een mooie optie. Toch nog wel wat duur. De Acer Aspire One AO756-877B2bb ligt meer binnen prijsbereik en krijgt inderdaad opvallend goede benchmark resultaten. Toch kan ik tweedehands voor minder geld een betere processor krijgen.
Ik zit nu te denken aan deze:
http://www.cnet.com/lapto...4505-3121_7-33827998.html
of ik kan ook voor een tweedehands macbook gaan uit 2009. Bijv een met de volgende specs:
Type 13" 2.26GHz
CPU-type Intel Core 2 Duo Mobile P7550
Snelheid 2,26GHz
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videochip GeForce 9400M

Beide zou ik voor <300 euro kunnen kopen. Wat denken jullie daarvan?