Ik heb verleden jaar mijn HP elitebook 8560w verkocht omdat ik hem totaal niet praktisch vond. Je kon er mee gooien, geen probleem, maar dan moest je wel de sterkste man van de wereld zijn bij wijze van.
Nu ben ik dus op zoek naar iets kleins, lichts en meeneembaars.
Mijn vraag heeft vooral betrekking op de processor aangezien hier vaak het probleem ontstaat. Veel netbooks die tweedehands worden aangeboden zijn processoren met een kloksnelheid van niet meer dan 1,6 GHz. Eigenlijk wil ik toch wel minimaal 2 GHz omdat ik anders bang ben dat ik me uitermate ga irriteren aan de traagheid. Althans dan ga ik er vanuit dat de kloksnelheid de snelheid van de processor bepaald. Ik weet echter niet zeker of dit enkel hiervan afhankelijk is? En ook minimaal 2 GB ram.
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zou er mee willen photoshoppen (misschien niet persé op de hoogste resoluties). 3D programma's als Solid Works zijn waarschijnlijk teveel gevraagd.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst of een supergoede aanbieding van <400 euro of tweedehands voor <300 euro.
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet groter dan 13" en niet kleiner dan 10". Als de accu in ieder geval maar 3 uur mee gaat is het voldoende.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, heb enkel 1 hp-laptop ervaring.
Samenvatting:
- tussen 10" en 13"
- min. 2 GHz processor
- min. 2 GB ram
- budget <400 euro (waarschijnlijk dus tweedehands)
- photoshop zou fijn zijn
Is wat ik vraag te gek of is het haalbaar? Graag eerlijke meningen
En hartstikke bedankt voor de hulp/feedback!
Nu ben ik dus op zoek naar iets kleins, lichts en meeneembaars.
Mijn vraag heeft vooral betrekking op de processor aangezien hier vaak het probleem ontstaat. Veel netbooks die tweedehands worden aangeboden zijn processoren met een kloksnelheid van niet meer dan 1,6 GHz. Eigenlijk wil ik toch wel minimaal 2 GHz omdat ik anders bang ben dat ik me uitermate ga irriteren aan de traagheid. Althans dan ga ik er vanuit dat de kloksnelheid de snelheid van de processor bepaald. Ik weet echter niet zeker of dit enkel hiervan afhankelijk is? En ook minimaal 2 GB ram.
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zou er mee willen photoshoppen (misschien niet persé op de hoogste resoluties). 3D programma's als Solid Works zijn waarschijnlijk teveel gevraagd.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst of een supergoede aanbieding van <400 euro of tweedehands voor <300 euro.
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet groter dan 13" en niet kleiner dan 10". Als de accu in ieder geval maar 3 uur mee gaat is het voldoende.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, heb enkel 1 hp-laptop ervaring.
Samenvatting:
- tussen 10" en 13"
- min. 2 GHz processor
- min. 2 GB ram
- budget <400 euro (waarschijnlijk dus tweedehands)
- photoshop zou fijn zijn
Is wat ik vraag te gek of is het haalbaar? Graag eerlijke meningen
[ Voor 4% gewijzigd door paulbosch op 17-09-2012 22:09 ]