[java] JOptionPane met JMenuBar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik ben nu al een tijdje bezig om een menubar aan een JOptionPane the hangen.

Ik wil een vrij uitgebreid optiemenu/editor bouwen, waarbij ik de JoptionPane heb uitgebreid met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
public class Editor extends JOptionPane {

private Model mModel;
    private Controller mController;

public Editor(Profile pProfile, double a, Coordinate pCoordinate, Date pDate, IProvider pProvider, Preferences pPreferences) {
        init(pProfile,a,pCoordinate,pDate, pProvider,pPreferences);
    }   

private void init(Profile pProfile, double a, Coordinate pCoordinate, Date pDate, IProvider pProvider, Preferences pPreferences) {
        // Create model view controller setup
        mModel      = new Model(pProfile, a, pCoordinate, pDate);
        mController = new Controller(mModel, pProvider,pPreferences);
    }

public int showDialog(Frame parent) {   
        return super.showConfirmDialog(parent, mController.getView(), "Editor", JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION, JOptionPane.PLAIN_MESSAGE, null);
    }
}

mController.getView() geeft hier een vrij uitgebreid JPanel terug.

Als ik aan dat JPanel een Jmneu toevoeg, dan komt hij niet netjes aan de bovenkant te staan, maar blijven er pixels tussen de window titel, en de menubar.

Ik ben al aan het spelen geweest met Layouts, maar krijg het niet voor elkaar dat de het interne JPanel aan de bovenkant van het panel wordt gezet.

In het panel dat mController.getView() terug geeft, gebruik ik een borderlayout, (heb ook al FlowLayout geprobeerd, en BorderLayout(0,0) maar er blijft een rand tussen de menubar en de window title.

Iemand tips?

[ Voor 76% gewijzigd door prometheus345479 op 17-09-2012 21:13 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 12:59
Met zo weinig code zou het van alles kunnen zijn. Van een simpele init die mist tot een invalidate/validate/repaint/pack.

Daarbij vermeld je ook niet welke layoutmanager je gebruikt.

Schrijf je je code in een simpele text editor of gebruik je een IDE zoals Eclipse/Netbeans?