Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
....Of toch wéér die trouwe maar wat saaie iPad?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en mijn naam is Lianne (24jr). Ik ben al een aantal jaren in bezit van een iPad, vanaf het eerste begin eigenlijk. Toen vond ik Apple fantastisch, geweldig en vernieuwend. En eerlijk gezegd werkt mijn oude iPad 1 nog net zo soepel als in het begin terwijl hij dagelijks wordt gebruikt. Toch is er een reden waarom ik nooit de 2 en de 3 heb aangeschaft.. Niet meer spannend genoeg misschien?

Inmiddels ook een Samsung galaxy s (wat een rot toestel) en een iPhone 3 versleten.. Maar nu in trots bezit van de galaxy SIII. Toch weer de overstap naar Android gemaakt, en dit was de beste keus. Top toestel en top Android. Apple raakt na zoveel van het zelfde naar mijn mening gewoon een beetje uitgekeken, al doet het goed werk.

En nu komt het dan eindelijk: Maar... Het is natuurlijk niet te accepteren dat mijn nieuwe smartphone fijner werkt op de bank dan mijn tablet die daarvoor is uitgevonden en die voor de komst van de SIII nog eigenlijk geen min punten had (nouja ze vielen niet op :-)). Juist. Het ding is toch wat oud en ik wil een nieuwe.

Door de geweldige ervaring op Android met de SIII hoop ik niet meer terug te moeten naar een nieuwere iPad (waarvan je al op voorhand al weet hoe alles werkt en het nieuwe er in 1 dag af is). Mijn oog viel op de note 10.1 en de asus transformer (nexus 7 vind ik helaas te klein). Vandaag heb ik in de winkel beide toestellen getest en persoonlijk had ik bij Samsung meer dat bekende 'wow' gevoel. Werkt soepel, toffe opties met de spen etc. Tot mijn verbazing vond ik het beeld eigenlijk ook mooier ookal is het geen HD?.. Wat mij tegenhoudt zijn de mindere reviews van de note 10.1. De asus vond ik persoonlijk ook leuk maar ik had mijn twijfels of ik hier wel zoveel blijer van zou worden als van mijn oude iPad al lees ik hier weer betere reviews van.

Dus ook qua tablet Apple uit de race? En zo ja, note 10.1 of asus? Of zijn Android tablets gewoon nog net niet ver genoeg en kan ik beter voor de saaie maar lekker werkende en trouwe ipad3 gaan? Eigenlijk ben ik dus gewoon een beetje bang om te worden teleurgesteld en aan de andere kant ben ik Apple moe. Een nieuwe androidtablet hoeft van mij niet de iPad3 te behalen maar wel rond de ervaring van een iPad2 zegmaar.

Wie begrijpt mijn twijfels (+mijn verhaal) en kan mij misschien op weg helpen?

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er op een best druk bezocht forum nog geen meningen of adviezen zijn gegeven. Kan iemand hier iets zinnigs op zeggen graag dus ;-)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:03
Als je graag reacties wilt hebben op een tech forum, moet je ook tech vragen stellen.
Je zit nu een persoonlijk gekleurde "Moet ik nu naar links of naar rechts?" verhaal te vertellen.
Hoort meer in de Viva thuis dan hier.

Maar dat is mijn mening.. ;)

Als je Android zo goed bevalt, dan ga voor Android.
En dan is de Galaxy Note 2 geen slechte keuze.
Over 'mindere reviews' moet je hoofd niet breken. Perfecte apparaten bestaan niet.
Het gaat er puur en alleen om wat jij goed/belangrijk vindt.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Als jij ze uitgeprobeerd hebt en je hebt een voorkeur voor de Note 10.1 dan lijkt het me toch een makkelijke keuze? Maar ja, ik vertrouw eigenlijk alleen mijn eigen oordeel en neem niet snel iets aan van iemand anders. Ik wil het altijd graag zelf zien. Als je wel naar de reviews en meningen van anderen kijkt, let dan goed op waarom en wat ze minder vinden en kijk of je het er mee eens bent (voor zover je dat kan beoordelen) en of dat voor jou ook echt een nadeel is. Stel dat er gezegd wordt: 'Nadeel is dat dit apparaat geen HD scherm heeft', en jij vindt het scherm uitstekend, dan is dit oordeel voor jou niet relevant. Als ze bijvoorbeeld zeggen dat ze de skin van Samsung niet fijn vinden, maar het geeft jou juist een 'wow' gevoel... Kortom, kijk kritisch naar de reviews en kijk of er inderdaad voor jou belangrijke en merkbare nadelen zijn.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja... ik vind ze beiden ook erg goed. Bij Samsung heb je de out-of-the-box ervaring die goed is, en een hoop extra features. Asus is "kaler" maar qua bouwkwaliteit vaak wat beter (minus het scherm, dat doet Samsung weer beter als je het mij vraagt). Android, tsja, sinds de 4 serie eigenlijk een goed tablet systeem, en een stuk vrijer/goedkoper dan iOS. Ook makkelijker om films/TV series/media op te kijken en je kunt makkelijker zelf van browser wisselen, als je op je laptop chrome gebruikt kan dat op je Android tablet beter. iOS heeft ook een Chrome versie maar die kan niet als standaard worden ingesteld door beperkingen van Apple en die is trager dan safari, wat ik zelf een slechte browser vind.

Ik heb zelf een iPad 3, een Iconia Tab A500, een HTC Desire, een iPhone 4S en een Galaxy SIII, en ondanks dat hij oud is heb ik liever de Iconia en de S3 dan de iPad, de iPhone voelt al helemaal te klein.

Wat wel zo is, en daar is Apple ook slecht in (prijs jezelf echter gelukkig dat je iPad niet naar iOS 6 kan!!), is dat Samsung niet even netjes is met firmware updates voor hun tabs. Eigenlijk niet nodig want het werkt nog net zo als op dag een, maar goed, Asus is daar wat netter in.

Overigens: heb je al eens overwogen om op de Ativ Tab (http://www.samsung.com/global/ativ/ativ_tab.html) of Asus/ander merk variant te wachten? Denk dat als je een maandje of twee wacht dat er best wat leuke Windows RT tabs voor een leuk prijsje komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 25-09-2012 02:19 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Alhoewel de beide tabs die je hebt gekozen erg mooi zijn. Vooral de Note 10.1 met z'n S-Pen moet je wel nagaan dat de Note 10.1 momenteel wel het snelste is van hardware, maar helaas niet het snelste is qua software. Sterker nog, er zitten zowat dezelfde chips in als in je S3. Maar daarom zijn de reviews ook niet erg lovend te noemen.

Gelukkig krijgt de Note 10.1 wel een mooie upgrade naar Jelly Bean (de nieuwe Android, 4.1) en zal hiermee zeer waarschijnlijk de prestatie ook verbeteren. Hetzelfde als bij de S3. Wil je dus dezelfde ervaring bereiken als op de S3 dan zou ik zeker voor de Note 10.1 gaan. Het enige grote nadeel wat ik aan dat tablet zie is dat er geen full hd scherm inzit. Geen ramp natuurlijk, maar het kan eventueel een gemis zijn.

Wat Umbrah zegt klopt ook overigens. De Windows RT tabs worden ook erg mooie tablets, maar vooralsnog waarschijnlijk erg duur. Dan heb je namelijk gewoon Windows erop staan (en krijg je er zelfs Office bij). Het is echter maar net hoe vaak je zoiets gebruikt en of je dezelfde ervaring wilt hebben als met je telefoon en/of computer. Dat is namelijk voor sommige een breekpunt.

Iets wat je trouwens ook nog moet overwegen is dat voor Windows RT niet zo veel apps beschikbaar zijn - het is vooralsnog een nieuw product. Dat heb je bij Android wel, alhoewel echte tablet-apps ook vrij schaars zijn, helaas. Maar goed, uiteindelijk ligt bij jou de keuze :).

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 20:57
Als het aan mij ligt kan je de Asus nemen, want ik had dat probleem ook.
Ik zat ook vast tussen de Samsung en de Asus, en ben toch voor de Asus gegaan, want daar draait de origineel android op zonder toegevoegde launcher, want Samsung gebruikt de Touchwiz en vereist wel wat prestatie.
Daarnaast heeft de Asus Transformer Prime een dock erbij zodat je het ook als laptop kunt gebruiken + meer batterij capaciteit + USB aansluitingen (ideaal om je usb stick of extern HDD aan te sluiten) krijgt.

Hopelijk heb ik je hierbij voldoende geïnformeerd
Pagina: 1