Toon posts:

Sapphire HD 7950 OC maar tot 1050/1400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus de laatste tijd wat aan het experimenteren met mijn graphische kaart en het overclocken ervan, ik heb AMD Overdrive, Trixx en Msi Afterburner gebruikt. Persoonlijk verkies is Msi Afterburner vanwege het gemakkelijk veranderen van de settings.
Ik overclockte mijn kaart (Sapphire HD 7950 OC) dus met Msi Afterburner telkens met kleine stapjes en daarna testte ik het met FurMark.
Volgens vele reviews konden ze hun HD 7950 overclocken tot 1150/1575. Maar telkens wanneer ik hem boven de 1050 MHz clock crasht hij en komen er allemaal strepen op mijn scherm.

PS: Ik increase mijn voltage tot 1250 mV

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:46
Wat zijn de temperaturen van je kaart tijdens Furmark?

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Niet alle kaarten clocken goed over.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Powertune ook ingesteld op +20%?

|2600k|Asus 290|

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Punt 1: Welke temperaturen komen er uit wanneer je Furmark maxed out stressed voor een minuut of 10 - 15?
Punt 2: Niet welke videokaart klokt even goed over.

Paar andere dingetjes:
Klok eerst je Core zo hoog mogelijk over. Games hebben meer baat bij een hoge coreklok dan bij een hoge VRAM clock. (Stock VRAM is 1250Mhz?)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Punt 3: Als je niet helemaal goed weet hoe je een videokaart fatsoenlijk moet overclocken dan moet je het gewoon niet doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

madmaxnl schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:49:
Punt 3: Als je niet helemaal goed weet hoe je een videokaart fatsoenlijk moet overclocken dan moet je het gewoon niet doen.
Je moet toch ergens beginnen, en de TS lijkt zich redelijk goed in te hebben gelezen hoe en wat. (Netjes in stapjes doen en telkens stresstesten) Maar had allang door moeten hebben dat elke kaart anders overklokt. Dit word ook in bijna elke guide vermeld..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
madmaxnl schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:49:
Euhm, ik moet toch ergens beginnen, waar ben jij begonnen? Heb jij een cursus gevolgd dan of zo??? 8)7

Maar mensen, het is gelukt om het tot 1050/1400 te overclocken met AMD Overdrive. Ik kon hem zonder Voltage Tweaking naar die waarden zetten. Na een half uur spelen ben ik wel vrij zeker dat het stabiel zal blijven.
Ik zal hem wel nog niet te veel overclocken aangezien hij tegenwoordig de meeste games op ultra aankan, en ik ga er later toch nog één bij steken.
Pagina: 1