Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

1 keer in de zoveel tijd vind ik mijzelf weer terug op tweakers.net, altijd met vragen of problemen.

Mijn vrouw en ik zijn "gamers" zij speelt SW:ToR ik speel Entropia Universe. Overdag speelt mijn vrouw zonder problemen. Ik ben dan op het werk. 's-avonds wordt ze blijkbaar regelmatig uit het spel geknikkerd zonder een echte duidelijke reden. Het enige verschil is dan, naar mijn mening, dat ik ook speel.

uhm... help? Anders mag ik niet meer spelen. :)
  • We hebben 2 dezelfde pc's speciaal door jullie voor mij geconfigureerd ongeveer 1.5 jaar geleden, ze staan naast elkaar opgesteld, zij rechts, ik links.
  • Oude router een LinkSys WRT54G.
  • Kabeltje naar beneden naar een Ziggo punt.
Dit zijn de resultaten van speedtest.nl
  • Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 7944.8 KByte/sec (=63558 kbps)
  • Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 323.2 KByte/sec (=2586 kbps)
  • Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 796.0 Conn/min
Is er nog meer zinvolle info die ik kan geven? Misschien over teamspeak. We gebruiken ook teamspeak. Met enige regelmaat hebben we problemen met hoe ons geluid over komt. Als ontvanger hebben we nergens last van, perfect geluid, maar als zender hebben we vage storingen. Deze storingen zijn verholpen als we simpelweg teamspeak afsluiten en weer opstarten. Misschien hetzelfde probleem?

Tips, tricks, youtube videos and stap voor stap oplossingen zouden zeer welkom zijn :)

Bedankt!
Peter

ps. Mocht je nog meer info nodig hebben, vraag gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
En als je nu eens allebei overdag gamed?
Is het probleem er dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die LinkSys WRT54G, heb je die voorzien van standaard firmware of van DD-WRT of vergelijkbaar?

DD-WRT kan het aantal simultane connecties wat de router aan kan fors verhogen, zonder dat het problemen gaat geven. Ook kan je hiermee je router overklokken. Wellicht een idee?

Redenatie erbij: 60mbit moet voldoende zijn voor 2 games. Grootste risico is de router. Trouwens, updaten en downloaden doen jullie neem ik aan als er niemand zit te spelen?

[ Voor 24% gewijzigd door noes op 17-09-2012 19:42 . Reden: verduidelijking ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
markieo schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:37:
En als je nu eens allebei overdag gamed?
Is het probleem er dan nog?
Op een zaterdag? Ja.

Overdag werk ik :) Dus dat is een beetje lastig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
noes schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:41:
Die LinkSys WRT54G, heb je die voorzien van standaard firmware of van DD-WRT of vergelijkbaar?

DD-WRT kan het aantal simultane connecties wat de router aan kan fors verhogen, zonder dat het problemen gaat geven. Ook kan je hiermee je router overklokken. Wellicht een idee?

Redenatie erbij: 60mbit moet voldoende zijn voor 2 games. Grootste risico is de router. Trouwens, updaten en downloaden doen jullie neem ik aan als er niemand zit te spelen?
Dit klinkt als een mogelijkheid. Maar ik ben een total noob.. Daarom kom ik ook naar tweakers.net ;)

Hoe pas ik de firmware aan van de router?

Auto update staat wel aan, maar alleen na een toestemming. Of was het alleen installeren na toestemming... Kan ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Zo te lezen is de router inderdaad het probleem.
Je kan zoals vermeld door Noes de firmware aanpassen of als je het heel makkelijk wilt maken een nieuwe betere router kopen die wel meerdere connecties ondersteund.

Instructie om te updaten vind je hier: http://homekb.cisco.com/C...id=80&vw=1&articleid=4030

Alleen moet je wel de juiste software nog vinden die Noes vermeld.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:34:
... of als je het heel makkelijk wilt maken een nieuwe betere router kopen die wel meerdere connecties ondersteund...
Suggesties?

Het blijkt dat nu juist mijn Linksys WRT54G version 7 geen mogelijkheid biedt voor DD-WRT... Ken gebeuren.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:54:
[...]

Suggesties?

Het blijkt dat nu juist mijn Linksys WRT54G version 7 geen mogelijkheid biedt voor DD-WRT... Ken gebeuren.
Ik ben niet heel erg thuis in de routers qua ervaringen maar deze pricewatch: Netgear WNDR37AV voldoet zeker aan je eisen en wensen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
http://www.dixons.nl/comp...ireless-gigabit-rout.html

De bovenstaande router hebben wij thuis,
kost wel wat maar doet het zeer goed, haal momenteel met mijn anderhalf jaar oude laptop (aankoopwaarde van E500,-) 5mb/s, (gemiddeld 3 mb/s draadloos) en dit is wanneer er nog 2 anderen aan het internetten/gamen zijn.

Met de vorige router werden enkel snelheden behaald van max 1mb/s en dat kwam alleen voor indien het bedraad was. via Wi-Fi ging het een stuk slomer...

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:05
SmokingAces schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:50:
http://www.dixons.nl/comp...ireless-gigabit-rout.html

De bovenstaande router hebben wij thuis,
kost wel wat maar doet het zeer goed, haal momenteel met mijn anderhalf jaar oude laptop (aankoopwaarde van E500,-) 5mb/s, (gemiddeld 3 mb/s draadloos) en dit is wanneer er nog 2 anderen aan het internetten/gamen zijn.

Met de vorige router werden enkel snelheden behaald van max 1mb/s en dat kwam alleen voor indien het bedraad was. via Wi-Fi ging het een stuk slomer...
mb/s?
bedoel je Mb/s (mega bit) of MB/s (mega byte) of echt mb/s (milli bit)

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
brambo123 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:54:
[...]

mb/s?
bedoel je Mb/s (mega bit) of MB/s (mega byte) of echt mb/s (milli bit)
Mega Byte (excuus)

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Pagina: 1