Ik heb een spik splinternieuwe e-reader gekregen (een sony PRS-T2) maar ik heb een klein probleem. Ik probeer enkele van mijn collegeboeken er op te zetten (via de UU krijgen we sommige boeken gratis digitaal). Deze boeken zijn in pdf formaat, en dat leest de e-reader ook prima maar de tekst is erg klein. Nu kan ik deze tekst vergroten maar dan gebeuren er rare dingen met de plaatjes en tekstomloop, ook wordt het bladeren dan wel erg langzaam. Nu had ik het idee dat een converter die deze bestanden intelligent omzet naar e-pub hier misschien beter rekening mee kan houden. Kent iemand software die dit misschien zou kunnen doen?
Je kunt het in Calibre proberen, maar ideaal is het niet. Pdf is een vrij vast formaat, dat merk je ook aan wat je zelf al zegt, rare dingen met tekstomloop etc.
Mooier is om OCR (tekstherkenning) erop los te laten en het vanuit bv Word te saven als epub (of rtf, ik weet eigenlijk niet precies wat de T2 allemaal aan kan). Abbyy Finereader kan dit, maar kost geld. Ik weet geen namen van gratis software, maar dat weet Google wel.
Succes.
Mooier is om OCR (tekstherkenning) erop los te laten en het vanuit bv Word te saven als epub (of rtf, ik weet eigenlijk niet precies wat de T2 allemaal aan kan). Abbyy Finereader kan dit, maar kost geld. Ik weet geen namen van gratis software, maar dat weet Google wel.
Succes.
"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."
PDFtoEpub geeft bij mij redelijk goede resultaten en is al heel lang "tijdelijk" gratis.
Ai ik vrees dat beide oplossingen niet werken. Er staan veel formules in en die worden helemaal gek, zelfs als ik alle glyphs naar plaatjes laat converteren komen ze zelfs op mijn grote PC scherm heel raar over. Ik vrees dat het niet gaat lukken. Erg jammer want dit was wel een van de redenen om de e-reader te gebruiken. Ik kan nog een voorbeeld PDFje online zetten (de eerste paar pagina's) mocht iemand een ander programmatje willen testen, ik zou er trouwens prima voor willen betalen als ik weet dat het programma werkt!
Misschien moet je dan toch even naar Abbyy FineReader kijken. Als dat niet werkt, werkt niks. Je kunt eerst een trial versie downloaden, en als het werkt betaal je EUR 129 voor de volledige versie.