Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een hoop gezeur met mijn 1 jaar oude Asus laptop, mag ik een nieuwe uitzoeken op www.redcoon.nl! Goede service. Helaas hebben ze totaal geen modellen die mijn oude laptop gerechtigheid aandoen, terwijl eigenlijk alle specificaties omhoog gaan, zou ik achteruit gaan in de grafische specificaties.

De laptop die ik destijds heb gekocht was een Asus K53sv
De enige laptops die daar te verkrijgen zijn hebben een NVidia 610m grafische kaart, welke aanzienbaar lagere specificaties heeft.

Nu hebben ze mij de optie gegeven om nog even te wachten, want ze verwachten nieuwe modellen in de aankomende weken, maar ik wil alvast een selectie maken, voor het geval dat er niets interessants bij komt. Het enige waar ik op uit kwam was het volgende model:

http://tweakers.net/price...v3-571g-73616g50makk.html

Nu heb ik in het verleden zo ontzettend veel naars gehoord over Acer, dat ik twijfel of dat wel het merk is waarmee ik in zee wil gaan. Alhoewel Asus ook veel wordt aanbevolen en dat dus ook bij mij (toevallig) mis is gegaan.

Het budget wat ik heb is dus 730,- + eventueel een paar tientjes extra.

Kan iemand mij deze Acer aanbevelen of mij vertellen wat er vanuit andere merken als Asus, HP en dergelijke komen zal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je laptop is stuk, en je mag een nieuwe uitkiezen. Ofwel: vervanging door gelijkwaardig product.

Dat de shop alleen laptops met GT610m kaarten heeft is niet jouw probleem. Je hebt recht op een gelijkwaardig product, niet een product in hetzelfde prijssegment.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:54:
Dus je laptop is stuk, en je mag een nieuwe uitkiezen. Ofwel: vervanging door gelijkwaardig product.

Dat de shop alleen laptops met GT610m kaarten heeft is niet jouw probleem. Je hebt recht op een gelijkwaardig product, niet een product in hetzelfde prijssegment.
Zou ik in dat geval dus gewoon kunnen vragen om de Acer laptop?

En kan iemand mij nog vertellen hoe de qualiteit van Acer is?

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:20:
[...]

Zou ik in dat geval dus gewoon kunnen vragen om de Acer laptop?

En kan iemand mij nog vertellen hoe de qualiteit van Acer is?
Heb ooit een acer gehad, vond de bouw kwaliteit waardeloos en nog maar te zwijgen over de warmte dat deze produceerde.

Zullen ook vast goeie modellen zijn!, maar voor mij geen acer

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Je zou evt. kunnen gaan voor deze (http://www.redcoon.nl/B40...atellite-L850-150_Laptops) Die heeft een HD7670M als videokaart en is voor de rest ongeveer hetzelfde.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:51
Misschien is dit nog een optie ?

http://www.redcoon.nl/B397585-Asus-N56VM-S3088V_Laptops

■Intel Core i5 3210M
■15,6'' Scherm / 1366 x 768
■1TB HDD / 8GB Geheugen
■NVIDIA GeForce GT630M (2GB)

Helaas wel een i5 ipv i7 maar wel Ivy Bridge + een grafische kaart ( Rebrand GT 540M )
& deze asus serie wordt vaak aangeraden.

[ Voor 6% gewijzigd door PCSO op 19-09-2012 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hendrilankamp schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:25:
[...]

Heb ooit een acer gehad, vond de bouw kwaliteit waardeloos en nog maar te zwijgen over de warmte dat deze produceerde.

Zullen ook vast goeie modellen zijn!, maar voor mij geen acer
Oké bedankt voor de feedback!
Yorin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:27:
Je zou evt. kunnen gaan voor deze (http://www.redcoon.nl/B40...atellite-L850-150_Laptops) Die heeft een HD7670M als videokaart en is voor de rest ongeveer hetzelfde.
Vreemd! Ik kan die alleen via die link vinden, op de website staat hij niet op de index. Dit heb ik al een keer eerder gehad, toen bleek hij uit het assortiment te zijn gegaan. Maar ik ga het wel even nakijken! Thanks!
Arnoldsmit schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:33:
Misschien is dit nog een optie ?

http://www.redcoon.nl/B397585-Asus-N56VM-S3088V_Laptops

■Intel Core i5 3210M
■15,6'' Scherm / 1366 x 768
■1TB HDD / 8GB Geheugen
■NVIDIA GeForce GT630M (2GB)

Helaas wel een i5 ipv i7 maar wel Ivy Bridge + een grafische kaart ( Rebrand GT 540M )
& deze asus serie wordt vaak aangeraden.
Ja, ik begrijp het. Als ik nu overnieuw een laptop zou uitkiezen zou ik ook niet voor een i7 gaan, maar ik heb er destijds voor betaald en om nu te overwegen om over te stappen naar een i5 vind ik jammer, want het scheelt heel wat in performance.

Naar iedereen, bedankt voor de reacties. Misschien iemand die nog wel goede ervaring heeft met acer? (of is dat ver te zoeken? ;) )

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57

Praetextatus

the dutch_paki

Acer maakt tegenwoordig wel goede laptops. Althans dat is mijn ervaring. Heb er zelf enkele jaren geleden 1 gehad en ook een van vorig jaar gezien. Kwaliteit is er dik op vooruit gegaan.

Alleen de negatieve ervaringen worden gedeeld en de positieve niet echt natuurlijk :) Ga anders even langs een winkel en voel zelf aan een PB laptop?

[ Voor 5% gewijzigd door Praetextatus op 19-09-2012 11:23 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
PB = Packerd Bell?

Ik wil gewoon niet nogmaals een miskoop doen, daar ben ik doodsbang voor.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:29

Rick-Jan

always connected

heb zelf alleen maar slechte ervaringen met Acer, al ishet vooral de Aspire serie, qua specificaties waar voor je geld, qua bouwkwaliteit, driver support, en garantie ver te zoeken, maar dat zijn mijn ervaringen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Die Asus is wel het beste wat je kan krijgen, die i5 doet echt niet onder voor de i7 die je al had. (Ivy vs. Sandy bridge).
De GT630m is een rebrand inderdaad.
De kwaliteit van de N56 is ook dik in orde, jammer geen FullHD scherm, maar voor de rest is het wel een prima ding.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Heb zelf een Acer Aspire 5520G gehad en ben redelijk tevreden over die laptop.

Je krijgt qua specs waar je voor hebt betaald, maar de bouwkwaliteit laat idd op sommige punten te wensen over. Voornamelijk de slappe plastic behuizing raakte snel oppervlakkig beschadigd (krasjes etc), en kon op sommige punten met een klein beetje kracht al ingedrukt worden. Daarnaast was het een Windows Vista laptop, dus kon je ook echt alleen maar drivers krijgen voor Vista. Wilde je XP? Kon je mooi vergeten, tenzij je heel veel moeite wilde doen. Toen Win7 uitkwam heeft het ook zeker een jaar geduurd voordat hier 'officiële' drivers voor waren, die gelijk al maanden oud waren.. vooral de grafische drivers hebben hier onder te lijden.

Mind you, dit is een laptop van 4 jaar oud (toen ie uit kwam). Het schijnt dat Acer wel wat vooruit is gegaan op het kwaliteitsvlak.

Met de aftersales/service heb ik weinig te maken gehad. Ik heb 2 maal gebeld met de klantenservice i.v.m. drivers voor Windows XP, en daar werd ik wel netjes te woord gestaan.. een oplossing was er echter niet (geen officiële drivers = geen support van Acer).

-- Maar is dit nu echt zo verschillend van andere merken? Ik denk het eerlijk gezegd niet.. met de bekende uitzonderingen daar gelaten.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:53:
Die Asus is wel het beste wat je kan krijgen, die i5 doet echt niet onder voor de i7 die je al had. (Ivy vs. Sandy bridge).
De GT630m is een rebrand inderdaad.
De kwaliteit van de N56 is ook dik in orde, jammer geen FullHD scherm, maar voor de rest is het wel een prima ding.
Tja. Ik weet dat het nergens op slaat, maar liever dan een Ivy i7 dan een ivy i5.

Ik heb de Toshiba nog even bekeken en die zag er toch wel goed uit. De grafische prestaties zijn gelijk aan mijn oude videokaart en heeft dan toch een betere processor. Ik ken het merk Toshiba amper helaas, maar verder ziet het er heel goed uit!
Nixy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:20:
Heb zelf een Acer Aspire 5520G gehad en ben redelijk tevreden over die laptop.

Je krijgt qua specs waar je voor hebt betaald, maar de bouwkwaliteit laat idd op sommige punten te wensen over. Voornamelijk de slappe plastic behuizing raakte snel oppervlakkig beschadigd (krasjes etc), en kon op sommige punten met een klein beetje kracht al ingedrukt worden. Daarnaast was het een Windows Vista laptop, dus kon je ook echt alleen maar drivers krijgen voor Vista. Wilde je XP? Kon je mooi vergeten, tenzij je heel veel moeite wilde doen. Toen Win7 uitkwam heeft het ook zeker een jaar geduurd voordat hier 'officiële' drivers voor waren, die gelijk al maanden oud waren.. vooral de grafische drivers hebben hier onder te lijden.

Mind you, dit is een laptop van 4 jaar oud (toen ie uit kwam). Het schijnt dat Acer wel wat vooruit is gegaan op het kwaliteitsvlak.

Met de aftersales/service heb ik weinig te maken gehad. Ik heb 2 maal gebeld met de klantenservice i.v.m. drivers voor Windows XP, en daar werd ik wel netjes te woord gestaan.. een oplossing was er echter niet (geen officiële drivers = geen support van Acer).

-- Maar is dit nu echt zo verschillend van andere merken? Ik denk het eerlijk gezegd niet.. met de bekende uitzonderingen daar gelaten.
Oei, dat is jammer. Gelukkig ben ik blij met windows 7, dus niet veel ongemak daar. Wel twijfel ik over het plastic. Ik had eerst een aluminium cover, dat was toch wel erg fijn. Maar een goede sleeve maakt veel verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 16:15 ]

Pagina: 1