Twee dezelfde routers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-04 21:14
Ik zit in Belgie voor onderzoek en woon in een kaner die eigenlijk gebouwd is aan een oud herenhuis. Mijn kamer was vroeger de tuin.

Wat is nu het geval: de plaats waar internet binnenkomt is op zolder (4de verdieping). Vraag mij niet waarom, het is nu eenmaal zo.

Draden leggen door het huis was geen optie, dus werd het wireless. Toen het het signaal te zwak bleek heeft de huisbaas de volgende router aangeschaft: http://www.wlanshop.be/pr...gabit-switch_dir-825.html

Helaas bleek het signaal nog steeds te zwak voor het gehele huis. Het idee is nu om een netwerkkabel te trekken van 50 meter tussen deze router en daarop een tweede zelfde router aan te schaffen.

Waarom geen accespoint zoals deze: http://www.wlanshop.nl/pr....11g-600-mw_ecb-3500.html?

Omdat men behalve wil dat het netwerk wireless is de mogelijkheid wil hebben om via kabel pc's op router 2 aan te sluiten. Een accespoint als bovenstaande heeft die optie niet. En het moet nog enigszins betaalbaar blijven.

Is het dus mogelijk om die twee DIR-825 op elkaar aan te sluiten met een netwerkkabel van 50 meter zodat wij overal wireless dekking hebben? Of leveren deze twee apparaten problemen op met elkaar?

En.... heeft iemand misschien nog een andere goedkopere optie?

Alvast bedankt voor alle bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kan prima, gewoon dhcp uitzetten op router 2, router 2 een statisch ip geven in zelfde range als dhcp-server in router 1, maar buiten bereik dat router 1 uitdeelt. Kabel trekken van een van de poorten van router 1 naar een van de poorten van router 2. WAN poort van router 2 niet gebruiken.
SSID zelfde instellen op beide routers, ander kanaal, zelfde beveiliging. Klaar.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:04
gewoon de 2e router gebruiken als acces point, lan poorten blijven gewoon werken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04
Iedere willekeurige AP en gigabit-switch voldoet in principe, de rest hangt van de portemonnee af :)

Met 2 routers kan het ook, van de 2e plak je de WAN-poort af en zet je de DHCP-server uit. Netwerkkabel in LAN-poort, ongebruikt IP-adres uit de gebruikte interne reeks instellen, WiFi dezelfde settings geven als de hoofd-router en je bent klaar.

Je gebruikt dan het hele routing-gedeelte van de 2e router niet. Het scheelt je een stopcontact maar je bent wel beperkter met de plaatsing.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
MaximusTG schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:41:
Kan prima, gewoon dhcp uitzetten op router 2, router 2 een statisch ip geven in zelfde range als dhcp-server in router 1, maar buiten bereik dat router 1 uitdeelt. Kabel trekken van een van de poorten van router 1 naar een van de poorten van router 2. WAN poort van router 2 niet gebruiken.
SSID zelfde instellen op beide routers, ander kanaal, zelfde beveiliging. Klaar.
Ok. Ik loop een beetje vast.

Ik heb dus router 2 aangesloten op router in 1 via een kabel. Het zijn beide routers van D-Link. Ik heb (ondanks wat er op de pic staat de dhcp uitgezet, de printscreen werd pas later gemaakt)

Router 2 een statisch ip-adres geven ging ook nog wel. Alleen weet ik niet goed wat er werd bedoelt met "in dezelfde range als dhcp-server in router 1".

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/89815160@N03/8166394349/in/photostream

Dit is zijn dus de instellingen van router 1.

Hieronder staat wat ik ervan gemaakt heb in router 2.

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/89815160@N03/8166394125/

Tijdens het testen gaf router 2 wel een signaal door, maar niet het signaal van router 1.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
En hoe ik ik foto's plaatsen hier op Tweakers? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8065/8166394349_aa45a033f4_b.jpg afbeelding 1
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8067/8166394125_bc6cb5a9ef_b.jpg afbeelding 2

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00
Op router 2 doe je niets meer met de WAN poort. De informatie die daar staat is dan ook niet relevant, wat staat er bij de LAN gegevens van router 2?

Daar zou ik een statisch IP instellen van 192.168.0.2 (zelfde range als router1 die is nl 192.168.0.1).

Overigens geldt dat ook voor het aansluiten van router 1 op router 2. Je prikt dus een UTP kabel tussen een LAN poort van router 1 naar een LAN poort van router 2. De WAN poort op router 2 blijft dan ook leeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Racemol op 08-11-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05

Bob Popcorn

Plop!

"In dezelfde range als Router 1" betekent dat router 1 een bepaald aantal IP's (adressen) automatisch toekent als je er naar verbindt. Als je de router (1) vertelt dat de range 192.168.1.100 tot 192.168.1.150 is, kan de router 50 apparaten adresseren en verbinden. Als je dan router 2 het IP 192.168.1.2 geeft, zit 'ie wel in de range, maar niet binnen de DHCP pool.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Precies ja; Momenteel heb je waarschijnlijk nog de DHCP-server aan staan op router 2? Dat kunnen we nl. niet zien.
Router 1 hoef je verder niks meer aan te veranderen waarschijnlijk. Wat je wel wil weten is idd wat de DHCP pool is, de lijst adressen die router 1 zal uitdelen aan apparaten die met het netwerk verbonden zijn. Het adres van router 1 is 192.168.0.1 dus hij zal ergens in de range 192.168.0.2-254 uitdelen. Kies een adres dat buiten die pool valt. In het geval dat er niks buiten valt moet je die pool aanpassen.
Maak bv de pool 192.168.0.3-254. Dan kan je 192.168.0.2 nemen voor router 2.

Verbind nu je pc direct met een utp-kabel met een van de LAN-poorten van router 2. Je krijgt nu nog een ip-adres toegewezen. Ga naar de webinterface en stel bij de LAN-instellingen van router 2 in dat ie een statisch-ip heeft, bv dus 192.168.0.2 en dat zn DHCP-server uit staat. Sla op. Nu kan je waarschijnlijk niet meer verbinden met de router, omdat je geen IP krijgt toegewezen.
Sluit nu je modem aan op de WAN-poort van router 1. Doe die 50 meter lange kabel in een LAN-poort van router 1. Doe het andere eind in een LAN-poort van router 2. Als je nu verbindt met router 2, via Wifi of utp krijg je via router 2 (die nu eigenlijk switch/acces point is geworden) van router 1 een ip-adres toegewezen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:21

Garyu

WW

Racemol schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:52:
Overigens geldt dat ook voor het aansluiten van router 1 op router 2. Je prikt dus een UTP kabel tussen een LAN poort van router 1 naar een LAN poort van router 2. De WAN poort op router 2 blijft dan ook leeg.
Let op, dit is belangrijk :). Op de afbeelding ziet het eruit alsof hier nog iets van "connected" staat? Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn bij de tweede router. Die gebruik je defacto als switch en niet als router!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Laatst online: 01-05 22:11
Beide plaatjes tonen dezelfde WAN mac address. Heb je die ook doorgekloond of heb je toevallig screenshot van dezelfde router genomen?

Eerste router: Niets aanpassen

Tweede router:
LAN IP instellen op 192.168.0.2 (meestal delen routers IP adres 2 nog niet uit)
DHCP server uitzetten
Kabel van router 1 in LAN poort router 2 steken
WLAN instellingen (SSID, encryption, passphrase) hetzelfde instellen als in Router 1, ander kanaal kiezen (1 of 6 bij voorkeur, 11 gebruikt Router 1 al)
Eventueel andere PCs in andere LAN poorten op Router 2

geheelonthouder met geheugenverlies

Pagina: 1