Guild wars 2 pc

Pagina: 1
Acties:

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-02 09:07
Ik ben recentelijk Guild wars 2 beginnen spelen maar het loopt niet zo vlot als ik zou willen. |:(
Ik draai momenteel volgend systeem:

P5W DH Deluxe moederbord
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
NVIDIA GeForce 8800 GTX
4GB DDR2 geheugen 800mhz
SAMSUNG SSD 830 Series
Windows 7
voeding van 600watt
thermaltake armor black kast

Ik kan het spel draaien of verlaagde settings maar vind het een beetje zonde om het grafisch niet maximaal te kunnen draaien. Het is echt een enorm mooi spel :9~ .

Ik ben een tijdje uit de game wereld geweest en had graag wat hulp gehad met het kiezen van mijn pc upgrade ;)

Ik dacht om mijn kast, voeding, SSD en besturingssysteem te houden en enkel nieuw MOBO, CPU, geheugen en grafische kaart te kopen.

Ik dacht aan volgende CPU

Intel® Core™ i5-3570K met een Cooler Master V8 cooler (vind hem prachtig en hij koelt ook goed)

En als grafische kaart dacht ik aan de ASUS GTX670-DC2-2GD5 (omwille van volgende test: http://www.tomshardware.c...mance-benchmark,3268.html)
De 680 lijkt me wat duur voor het verschil met de 670.

Over het geheugen en het moederbord ben ik nog niet uit. Ik ben zoizo geen fan van SLI opstellingen en ik dacht misschien aan 16GB geheugen of is 8GB ruim voldoende?

Vriendelijk bedankt! en tot in Guild Wars 2 :P (IGN: wvl @ Far shiverpeaks)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Voeding 600W zegt niet zoveel. Gelieve een merk + type op te geven.

Verder:
processor: 3570k is vooral handig met overclicken, anders een 3570 halen.
grafische kaart: Heb even geen toegang tot benches
geheugen: Als je enkel gaat gamen, is 4GB wel redelijk, 8GB kan je eventueel overwegen, zeker gezien de prijs, maar die upgrade is m.i. niet persé nodig. 16GB is een overkill, tenzij je meer eisen aan je systeem gaat stellen.
moederbord: Als je niet gaat overclocken, zou ik gewoon een mobo zoeken met een recente chipset en waar bovenstaande allemaal op past.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• wvl
Ik weet niet meer welke voeding ik erin heb gestoken. Volgens mij hangt het eticket net aan de verkeerde kant zodat ik hem niet kan aflezen. Even uitbouwen gaat niet zonder eerst de rest eraf te halen. Vanachter op de voeding staat: "point of view" "tagan" en "gamer". Ik weet niet meer zeker of het 600watt of 650watt was.

Ik ben wel van plan om te gaan overlocken.
Geheugen:
Ivm het geheugen dan ga ik voor een 2maal 4GB setje. Enig idee wat een goed setje zou zijn?

moederbord:
Ik zou toch graag zo een systeem in de bios hebben dat gemakkelijk OC. Enig idee?

• Fusion6
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 23:23
Tagan/Point of View Dual Engine 650W (ATX) dat zou hem kunnen zijn?

• wvl
Fusion6 schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:29:
Tagan/Point of View Dual Engine 650W (ATX) dat zou hem kunnen zijn?
Zeker ben ik daar niet van. Ik heb geprobeert om de factuur terug te vinden, maar tevergeefs. Het is ook al een jaar of 3 geleden :)

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:37
Wat betreft geheugen kies ik zelf altijd voor Corsair, goede ervaringen hiermee en een nette prijs. Dit setje bijvoorbeeld.

En volgens mij heeft elk moederbord wel een makkelijke OC functie tegenwoordig? Mijn simpele Asus P8Z68-V heeft drie profiles, waaronder 'green', 'normal' en 'optimal' (namen kunnen afwijken). Optimal is hierbij een performancebooster die alles wat opkrikt, simpeler dan dat kan het niet volgens mij. Maar uiteraard kun je bij een beetje mobo alles ook zelf instellen.

Je CPU is een mooie en die GTX670 ook heel mooi, je neemt wel de 'gewone' versie van Asus, waarschijnlijk omdat die Top niet echt leverbaar is. 8)7
Nog even kijken naar je voeding voor de zekerheid. En op wat voor monitor/resolutie speel je trouwens? En hoe groot is je SSD, voldoende ruimte?

Specs

• wvl
Ik speel op 1680 X 1050 op een samsung syncmaster 226BW.
Mijn SSD is 120GB groot. Welke ik groot genoeg vind. Ik heb nog genoeg TB's op gewone schijven voor opslag.
Moet je bij een MOBO ook niet kijken naar snelheden enzo?
Je hebt zoveel prijsverschil op de moederborden maar ik heb er te weinig verstand van

[ Voor 16% gewijzigd door wvl op 17-09-2012 20:47 ]

• LiquidT_NL
woutvanloo schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:13:
Ik speel op 1680 X 1050 op een samsung syncmaster 226BW.
Mijn SSD is 120GB groot. Welke ik groot genoeg vind. Ik heb nog genoeg TB's op gewone schijven voor opslag.
Moet je bij een MOBO ook niet kijken naar snelheden enzo?
Je hebt zoveel prijsverschil op de moederborden maar ik heb er te weinig verstand van
Qua mobo maakt het niet zo veel uit. Als je gewoon een degelijke chipset neemt, geen budgetmodel en ervoor zorgt dat de socket/RAM en eventueel andere eisen (SLI/wifi bijv.) overeen komen, en dan maakt het niet zoveel uit. Ik ben helaas niet genoeg op de hoogte om je een specifieke aan te raden, dus dat laat ik dan graag aan anderen over.

Tagan is wel redelijke kwaliteit. Persoonlijk zou ik het proberen en even een paar dagen de voltages loggen. Maar 650W van Tagan moet het wel trekken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• wvl
Oké bedankt. Die voeding hou ik zeker in de gaten.
Ivm het moederbord heb ik volgende test bekeken: http://nl.hardware.info/r...en-getest-voor-ivy-bridge
En ik denk dat ik het "GIGABYTE GA-Z77X-UD5H" moederbord ga nemen.
En volgend geheugen:

Geheugen DDR3-1600
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
CMZ8GX3M2A1600C9B, Vengeance Blue, XMP

Wat denken jullie ervan?

• LiquidT_NL
Helemaal top zou ik zeggen. Enkel het RAM is wel erg flashy, weet niet of dat heel veel in de prijs uitmaakte...?

Waarschijnlijk ook min of meer de setup waar ik naar zou kijken als ik nu zou upgraden. Het is dat ik het geld niet heb atm :(

• wvl
Bedankt!
Prijsverschil is er niet voor het geheugen. Ik ga toch de gewone "Corsair DDR3 8GB 1600 2x4GB Vengeance" nemen.
Pagina: 1