Toon posts:

Onkyo TXDS595 heeft kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet gehinderd door al te veel electronicakennis :) Ik heb een Onkyo TXDS595 die af en toe last heeft van uitvallende kanalen. Gisteren vielen spontaan beide frontkanalen uit. De oplossing: het volume een heel eind opendraaien tot er een plop volgt en het geluid het weer doet. Het lijkt wel of dat er een prop in een waterleiding zit die opeens doorschiet zeg maar :)

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, of kan ik de versterker langzaamaan gaan afschrijven?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Even voor de zekerheid: werkt dat harder zetten altijd als dit probleem zich voor doet? Komt het op alle kanalen voor? Welke speakers heb je?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Het komt alleen op de voorkanalen voor en tot op heden werkt het harder zetten. Ik moest het nu alleen wel heel ver doordraaien, bijna tot aan het maximum. Gisteren trad het probleem eerst links op, speakers gewisseld, probleem bleef op het linkerkanaal zitten: ligt dus niet aan de speakers.

Speakers zijn een stel Kef Q1's (5 stuks) :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ligt inderdaad aan de versterker. Goed, ik kan je helaas niet zeggen waar het aan ligt, maar ik kan je wel vertellen dat als het probleem erger is geworden (als in: je moet hem nog harder draaien) dat dat naar mijn ervaring altijd het begin van het einde is.

Helaas kan ik je ook niet veel meer vertellen. De specs zijn in orde, en mits je de boel goed hebt ingesteld (qua impedance enzo) zou het ook niet een fout van jouw kant moeten zijn. Misschien dat iemand kan helpen die exact dat probleem heeft gehad.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.