Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Momenteel heb ik een Logitech M510. Deze ligt goed in me hand, alleen heeft geen DPI-changer (snelheid-verander-knopje, correct me if i'm wrong), wat ik wel mis in bepaalde games. Ik geef de voorkeur aan muizen die niet zo in je handpalm zitten te duwen (R.A.T. 9 en Logitech G500 doen dit wel een beetje).
Wat is ook eventueel kan doen is een toetsenbord kopen met G-toetsen, en daar dan de muissnelheid veranderen aan koppelen.
Heeft iemand suggesties voor een goede muis? Budget is zo rond de 150 euro mits de muis goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat zijn precies je eisen, behalve DPI changer? Wat voor kandidaten heb je zelf al gevonden?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Logitech MX518. Ik gebruik hem niet voor gamen, maar die DPI-changer is sowieso wel handig als je normaal snel wilt werken en soms wat preciezer. Ding kost iets van 30 euro :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf de SteelSeries Sensei (de vervanger van de XAI) en die bevalt me best goed. Is in prijs nog best goed te doen. Je kunt DPI vrij makkelijk switchen met het knopje bovenop, tussen 2 instellingen, en met wat meer moeite kun je via het LCDtje onderop, of via de software het ding nog meer profielen geven met nog meer DPIsettings etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

TERW_DAN schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:52:
Ik heb zelf de SteelSeries Sensei (de vervanger van de XAI) en die bevalt me best goed. Is in prijs nog best goed te doen. Je kunt DPI vrij makkelijk switchen met het knopje bovenop, tussen 2 instellingen, en met wat meer moeite kun je via het LCDtje onderop, of via de software het ding nog meer profielen geven met nog meer DPIsettings etc.
Ik heb dezelfde muis, maar dit is wel te zeggen over elke serieuze "gaming"muis die de laatste tijd op de voorgrond is gekomen.

TS, welke muizen die je hebt gevonden vallen er WEL binnen je criteria ?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
DPI changer heeft zo'n beetje elke muis van 30 euro of duurder. Met jouw budget heb je dus talloze keuzes.
Met de vraag zoals je hem nu stelt krijg je reactie's die vooral op persoonlijke voorkeur zijn gebaseerd. Maar wat de 1 heerlijk vind muizen kan voor de ander een drama zijn.

Het is verstandiger om gewoon een keer naar de MM te gaan en daar wat muizen te gaan voelen. Zo krijg je een veel beter beeld van wat jij prettig vind en wat niet. Nu moet je het doen met persoonlijke ervaringen van tweakers en volgens mij heb je daar niet zoveel aan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 11:56
Gebruik zelf de Logitech G700 en bevalt prima met gamen of andere computer bezigheden. Met DPI changer en andere knopjes ;) Heb zelf kleine handen maar ligt mij prima in de hand (geen handvol zeg maar)
Maar goed, wat al werd aangegeven, ga langs de winkel en voel wat jij het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roccat Kone ben ik erg blij mee, heb vrij grote handen dus het moet een stevig beestje zijn. Mijn vrouw kwam met een Sharkoon Fireglider (wel een zwarte ;) ) aan, kost 25 euro ofzo, en is echt een heeeeele fijne, maar ook flinke/grote/stevige muis. Zelf nooit een muis onder de 80 euro ofzo gekocht, maar deze zette me echt aan het denken voor de toekomst. Voorheen ook Logitechs gehad, 700 / g7 (of 9, forgot) etc, beide eerder genoemde zijn imho goede upgrades voor een redelijk standaard logitech muisje als de 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Ik heb niet zulke grote handen, dus ik geef de voorkeur aan een wat kleinere muis (Logitech M510 alike)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:48:
Ik heb niet zulke grote handen, dus ik geef de voorkeur aan een wat kleinere muis (Logitech M510 alike)
Dan zou ik zeker eens naar de Logitech MX518 kijken als ik jou was. Ik heb er daar een van versleten en ben daarna overgestapt op de G500 omdat ik dan weer liever wel een flinke muis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 15:02
Ik heb sinds kort de Sharkoon FireGlider (black) en ik ben er echt super tevreden over. Ik had eerst een MX518, maar die ging uiteindelijk kapot.
De sharkoon is met name fijn door DPI switchen, aardige drivers, gewichtjes en algehele afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Geldt de regel; 'duur = goed' ook bij muizen? (de Roccat Kone is 46,50 en de Logitech MX518 is 30 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:27:
Geldt de regel; 'duur = goed' ook bij muizen? (de Roccat Kone is 46,50 en de Logitech MX518 is 30 euro)
nope! Je betaald vooral voor de naam en de extra (betere) specs.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 14:40
Ikzelf gebruik de Corsair Vengeance M60 , met dpi changer en sniper button. Ligt erg lekker in de hand en ziet er naar mijn mening ook nog eens erg goed uit. Kost rond de 50 euro als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-07 21:47
Als je de de Logitech MX518 overweegt kijk dan ook eens naar de Logitech G400.
Hier is een mooie review van de G400 die vergeleken word met de MX518.
In het kort komt het erop neer dat de G400 het zelfde formaat en vorm is met veel betere hardware erin. de G400 is ook makkelijker verkrijgbaar dan de MX518 (volgens Pricewatch) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07 17:18

Tornado1.0

Work in progress

FredjeK schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:46:
Ikzelf gebruik de Corsair Vengeance M60 , met dpi changer en sniper button. Ligt erg lekker in de hand en ziet er naar mijn mening ook nog eens erg goed uit. Kost rond de 50 euro als ik me niet vergis.
Een vriend van mij heeft de M60 ook, en persoonlijk vind ik die vrij licht en goedkoop aan voelen, maar kan ook omdat ik een Logitech G5 heb en die zwaar heb ingesteld :p

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 14:40
Tornado1.0 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:50:
[...]

Een vriend van mij heeft de M60 ook, en persoonlijk vind ik die vrij licht en goedkoop aan voelen, maar kan ook omdat ik een Logitech G5 heb en die zwaar heb ingesteld :p
Licht is hij zeker , maar goedkoop aanvoelen vind ik 'm zeker niet. Door het metalen binnenwerk voelt hij juist vrij duurzaam aan. Maar ja , meningen verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Bij de Saturn hadden ze vorige keer maar ~5 muizen (paar daarvan nog Razer Mamba's)..

Ik heb nog even naar de muizen gekeken en de Steelseries Sensei en de Sharkoon FireGlider vallen af omdat deze maar 1 knopje heeft voor verschillende snelheden (ik heb het liefste 3 verschillende snelheden met een + en een - knopje).

[ Voor 69% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 19-09-2012 10:06 ]

Pagina: 1