on-board of Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional

Pagina: 1
Acties:

• Spywatcher
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09-2012
Ik ga binnenkort een nieuwe computer bouwen en de Asus P8Z77-V LK wordt mijn nieuwe moederbord. Dit moederbord maakt gebruik van de Realtek ALC892 audio chip.

Nu is het zo dat ik mijn videokaart blijf gebruiken omdat deze nog aan mijn eisen voldoet, dus ik hou wat centjes over :)
Met die reden ben ik aan het kijken voor een geluidskaart, ik heb alleen geen ervaring in geluidskaarten.

Ik heb al wat onderzoek gedaan op internet en de Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series ziet er erg aantrekkelijk uit, ook zit deze kaart nog in mijn price range. Duurder wil ik eigenlijk niet gaan.

Ik speel spelletjes, luister af en toe naar muziek en kijk een film zeer regelmatig.
Ook heb ik een Onkio Home Cinema Set dus de geluidskaart ga ik via optical aansluiten op mijn reciever.
Nu lees ik hier en daar dat het totaal geen nut heeft om een geluidskaart te kopen als je het op deze manier aansluit want het gaan om de DAC in de ontvanger, in dit geval mijn onkio reciever.

Maar ik zit voor 80% met mijn koptelefoon op en ik gebruik de Steelseries Siberia V2. Deze heb ik aangesloten met de groene/roze mini-jack aansluiting.

Dus mijn vraag is: wat raden jullie mij aan ? haha
Wil dan ook graag weten waarom.

Moet ik on-board blijven of geeft de Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series een enorm groot verschil ?

Alvast bedankt voor de hulp :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon de onboard chip pakken (maar goed, ik geef toch niet veel om geluidskwaliteit, omdat ik simpelweg het verschil niet hoor).

Wat ik je zou aanraden, gewoon 't ding testen, mocht je niet tevreden zijn over de kwaliteit van de onboardchip, dan kun je er altijd nog een kaart bijprikken.

• Spywatcher
ik ben altijd tevreden geweest met een on-board chip omdat ik simpel weg nog nooit het verschil heb gehoord.

Maar 100 euro uitgeven om iets uit te proberen vind ik wat overdreven :P Daarom vraag ik jullie advies.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30

Cyphax

Moderator LNX
Ik vermoed dat je niet echt snel verschil gaat horen met zo'n geluidskaart. Het zou interessanter zijn als je met de features die zo'n kaart boven de onboard-oplossing heeft iets zou willen doen. Meestal voor de gamers dus vooral, of voor de surround sound.

Als je tevreden bent en je mist geen features: niet doen. Kan altijd nog als je je later bedenkt maar voor zo'n 100 euro kun je een hoop interessantere upgrades overwegen.

Saved by the buoyancy of citrus

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Je gaat alleen echt verschil horen als je daar ook de juiste kwaliteit headphones of speakers aanhangt, je betaalbare gaming-headphones of betaalbaar geluidssetje van Logitech/Creative e.d. zullen het verschil niet maken. Plus dat de huidige onboard chips qua mogelijkheden en kwaliteit nog maar weinig onder doen voor de duurdere losse kaarten, of je moet echt interesse hebben in EAX e.d. bijzondere eigenschappen en interesse hebben in de eventuele zeer kleine framerate winst in games, maar alleen daarvoor is het de moeite niet echt waard vind ik persoonlijk.

Voor die Onkyo hoeft je het idd niet te doen, die moet je het geluid zelf laten verwerken... en dan nog is het afhankelijk van de speakers die daaraan hebt hangen of je het verschil zal horen. Die Steelseries is bijvoorbeeld een goede gaming-headphone maar niet in de klasse dat je daarmee het grote verschil zal horen... daarvoor hoef je die dure geluidskaart echt niet aan te schaffen. Je ben volgens mij sowieso beter af om die 150 in een nog betere headset te steken en gewoon op de onboard chip, dan in een dure geluidskaart waar je geen geschikte headset voor hebt. In het eerste geval ga je absoluut meer vooruit op geluidskwaliteit dan het tweede :)

Maar eigenlijk heet kort gezegd, ik denk dat je een hoop geld uit wil geven aan iets wat je maar weinig oplevert zonder dat je nog extra moet investeren om de voordelen te kunnen horen... als je dan toch een systeem aan het bouwen bent dan zou ik die 150 investeren in een leuke (extra) videokaart of een flinke SSD oid... Of misschien beter, ga er op een andere manier van genieten als het toch 'over' is... :D

• Spywatcher
Ik heb mijn vraag op verschillende forums gesteld en vrijwel iedereen zegt het zelfde.

Ik blijf lekker bij mijn onboard geluidskaart en stop die 100 euro lekker in m`n zak en bewaar het voor een nieuwe videokaart in de toekomst :) De computer ga ik al voorzien van een SSD, als je die laat ontbreken in een nieuwe computer dan ben je niet goed bezig vind ik haha :P
Pagina: 1