Ervaring is wat mij betreft een beetje dubbel.
Pro: Binnen een uur heb je een werkende server met redelijk wat functionaliteit. Als je, zoals ik, met Linux hebt gewerkt, dan is dat een verademing. Daar ben je via de command line zeker een paar dagen bezig om hetzelfde resultaat te behalen.
Cons:
1: Een aantal zaken die ik wel gebruik zijn geschrapt, zoals webmail. Geen idee waarom. Iets anders wat vreemd is, is dat localhost standaard niet werkt. Moet je met 127.0.0.1 gaan werken.
2: Het is nog wel een beetje buggy. Spontaan stoppen van de server app is me al een aantal keren gebeurd.
3: Documentatie is summier.
4: Er is geen software die aansluit bij de Server app. Ben bezig om een intranet portal (CMS) uit te zoeken voor op mijn server. Bijna alle portal software heeft functionaliteit voor contacten, kalender, etc. Dit komt dan naast de functionaliteit van de Apple server software te staan. Je hebt dan een contact in je portal en los daarnaast een contact in de server software. Je hebt dan een calender in de server, en je hebt een calender in je portal. Schiet niet op, ik wil dat dit geintegreerd werkt. Maar, er is naar mijn idee gewoon niets wat samenwerkt met de Apple Server....
5: Voor sommige zaken moet je alsnog ofwel naar de terminal, ofwel naar wat applicaties van de vorige versie die nog ergens verstopt zijn. Bijvoorbeeld postgres is meegeleverd. Maar hoe je deze aan de gang krijg is weer een heel ander verhaal. Staat standaard uit. De standaard gebruiker is inactief. Etc.
Overigens had Apple wat mij betreft best wel een Postgres beheer tool mogen meeleveren.
Vooral punt 4 stoort me overigens mateloos.
Samengevat: Ondanks dat het redelijk mooie software is, en razendsnel werkt (dat moet gezegd), valt me het één en ander toch tegen.