Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
Specs:
Samsung Galaxy S Plus GT-I9001
Firmware: 2.3.3 (GingerBread)

Ik heb deze telefoon bijna een jaar. Afgelopen voorjaar heb ik 'm laten vallen en is het display vervangen (noot: niet bij of door Samsung, maar door een reparatieshop in Leiden). Toestel heeft verder altijd probleemloos gewerkt, ook na de reparatie.

Nu heb ik sinds enige tijd last van het volgende. Als ik een telefoongesprek voer en het display gaat uit (als ik 'm bij mijn oor hou), dan krijg ik het niet meer aan. Het gesprek loopt gewoon door, maar ik kan het scherm niet meer activeren. Best lastig als je in een keuzemenu komt, of als je het gesprek wil beëindigen. Ook drukken op de home- of keylock button lijkt niets te doen.

De enige manieren om hier weer uit te komen lijken: wachten tot de andere partij de verbinding verbreekt (onhandig als je in een menu zit...) of de batterij lostrekken. Alternatief is om het gesprek op de speaker of via de headset te voeren, maar da's natuurlijk ook niet altijd handig.

Zou dit te maken kunnen/moeten hebben met het vervangen van het display? Of zou het iets anders soft- of hardware gerelateerd kunnen zijn? Ik ben even op zoek naar wat mogelijke opties, voordat ik naar de reparatieshop of naar Samsung toe stap.

Alvast bedankt voor het meedenken :).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Zou altijd eerst een factory reset doen voor ik een toestel terug stuur

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
Ik hoopte eigenlijk op iemand die vooraf kan inschatten of dat de moeite waard is :).
Maar ik zal het in ieder geval (uiteindelijk) uitproberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Reptile209 op 17-09-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
Update: ik heb nog wat pogingen gedaan om te acherhalen of het een hard- of software issue is:
• Update naar laatste firmware (2.3.6)
• Reset naar fabrieksinstellingen
Allemaal geen effect.

Inmiddels 'ontdekt' dat lang indrukken van de powerknop voor een reset zorgt, zodat ik tenminste niet steeds de batterij er uit hoef te halen.

Via google gevonden hoe een diagnostic op de proximity-sensor is uit te voeren (*#*#0588#*#*). Bij mij geeft die test een continu blauw scherm (sensor status = 1), ongeacht of je de sensor bedekt of niet. Bij de telefoon van mijn vrouw (identiek toestel) begint de test op een wit scherm (status = 0) en knippert hij naar blauw als je de sensor bedekt.

Conclusie: proximity sensor is kaduuk. Hopen dat ik dat nog onder garantie kan laten repareren, hoewel ik vrees (na de scherm-reparatie) dat Samsung daar niet meer aan wil...