Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:52
Hallo allemaal,

Ik heb een video project gemaakt met mijn Panasonic hc-x800 camera. Gemaakt op de hoogste resolutie (1920 x 1080 50P). Bewerken in het programma Avid Studio gaat goed maar ik vraag me af hoe ik dit in de hoogste kwaliteit kan exporteren. AVCHD 2.0 ontbreekt helaas. Wat ik las op dvscene dat je hem dan eerst moet exporteren naar een ongecomprimeerde avi en vervolgens met een converter omzetten naar AVCHD 2.0.

Dit heb ik geprobeerd maar bij avi staat de volgende informatie:

720 x 576, geen hd dus. Als ik op aangepast klik en er 1920 x 1080 progressief van maak met uncompressed frames dan wordt het project maar lieftst 605,33 GB groot. Dit terwijl de film slechts 1 uur duurt.

Kan iemand mij helpen met het exporteren van mijn film? Het is een trouwrapportage die ik graag in de hoogste kwaliteit wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Uncompressed Avi en dan opkijken van een bestandsgrootte van 600Gb? Sorry maar dat is nu eenmaal zo.

De drang naar de hoogste kwaliteit snap ik, maar als je gaat exporteren is het vrij normaal om dat toch via een codec te doen die van die 600Gb ~4Gb maakt in h264 bijvoorbeeld. Of liever Apple ProRes.

[ Voor 7% gewijzigd door DonMetal op 17-09-2012 13:05 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Uncompressed video is geen beginnen aan. Ik zou de AVCHD die je er met Avid van kan maken zo goed mogelijk instellen en daar genoegen mee nemen ...

Anders je video editen in een ander programma.

Ik lees ook op de Avid site:
Avid Studio provides easy one-click uploading to YouTube, including high-quality widescreen formats. You can also share straight to Blu-ray and DVD, or export movies to Flash, QuickTime® HD, AVCHD, DivX Plus HD, PS3, Wii, Xbox®, and more.
'Straight to BluRay', wat is daar mee te doen ?
BluRay is namelijk ook AVC (of VC1 of MPEG) maar met andere 'standaarden' dan de AVCHD variatie, welke eigenlijk gewoon een simpelere lichte vorm van AVC is bedoeld voor de beperkte hardware van hdcams.

Dus als het kan in 'BluRay' formaat, dan liever dat dan AVCHD hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik gooi hem even naar onze workflow afdeling............

En done, hier staat hij meer op zijn plek. Succes

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
Bedankt voor de reacties en voor het verplaatsen van het topic. Ik was alleen bang voor onderstaande tekst die ik las op dvscene:

Avid Studio geeft daarbij een vertekend beeld. Dit pakket ondersteunt weliswaar 40 Mbit/s, maar alleen met een Baseline Profile. Hierdoor worden de geavanceerde encodeertechnieken van AVCHD niet benut, wat resulteert in kwaliteitsverlies.

Dan is het niet anders. Misschien valt het ook allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ja dat is dus wat ik zeg, :) AVCHD is simpel, niet geavanceerd. Maar dat is inderdaad niet meteen dramatisch slecht, misschien niet eens merkbaar voor het ongetrainde oog.

Maar BluRay dan, heb je niet gekeken of je daar wat mee kan ? Want dat is dus wel een stuk geavanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
jesper86 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:47:
Ja dat is dus wat ik zeg, :) AVCHD is simpel, niet geavanceerd. Maar dat is inderdaad niet meteen dramatisch slecht, misschien niet eens merkbaar voor het ongetrainde oog.

Maar BluRay dan, heb je niet gekeken of je daar wat mee kan ? Want dat is dus wel een stuk geavanceerder.
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

AVCHD HD (HDD)
HD 1080/50p

Ik zal vanavond eens een scene exporteren naar beide formaten, benieuwd of ik verschil zie, misschien dat de uitvoer bij AVCHD HD HDD niet eens 50p is. Anders vind ik het vreemd dat HD 1080/50p er als losse optie bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Zo te zien gebruiken ze voor AVCHD/BluRay hetzelfde paneel.

http://www.dvscene.nl/vid...dio/schijf-en-export.html

Lijkt me niks mis mee dat laatste screenshot. Alleen de audio mag wel wat beter dan hier weergegeven !

40 voor video is zelfs nog best veel bitrate, maar kan geen kwaad.

Audio zou ik toch wel 640 nemen.

Ik weet niet waar jij jouw twee keuzes dan gevonden heb, misschien heb je een oude versie, of je doet iets anders dan export. Ik zie wel de 'p' van 50p, namelijk Progressief, maar niet hoeveel fps die doet.
Pagina: 1