Verwarmingsradiator opnemen in setup?

Pagina: 1
Acties:

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Binnenkort gaat m'n vloeistofsysteem op de schop (graka er bij) en nu kwam er een idee in m'n hoofd.
Ik heb nog een oude CV radiator staan (oude in de vorm van, ik gebruik m niet meer, want hij heeft maar 2 mnd aangesloten gezeten en is nu net 1 jaar oud) en nu zat ik er aan te denken deze op te nemen in mijn vloeistofsetup.

Het idee er achter,
- M'n vloeistof is in idle altijd 26 graden. Dat betekend dat de radiator dat ook gaat worden. En wat is er nou lekkerder dan je voeten heerlijk tegen iets van 26 graden aan te zetten :)
(gratis verwarming ;) )
- Koeloppervlak wordt flink vergroot (50cmx40cmx10cm)

2 problemen welke er eventueel kunnen zijn volgens mij:
- materiaal van cv radiator is denk ik gewoon ijzer (of is het binnenwerk van koper?) en zal dit goed gaan i.c.m. mijn setup (alle onderdelen koper)
- diameter toevoer in radiator is 10mm binnenmaat, misschien geeft dit te veel weerstand voor de pomp.

Om het kort samen te vatten....
Radiator er tussen zetten?
of niet doen, want?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou eens wat water door die radiator pompen en kijken hoe het eruit komt.. over het algemeen zitten radiatoren vol troep die je niet in je systeem wil hebben. Verder is een CV radiator gewoon gemaakt om warmte af te voeren, dus het zou wel moeten werken.. alleen zit je computer dan wel erg vast aan z'n huidige locatie.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou het niet doen, aangezien er gewoon leidingwater doorheen is gegaan (incl alle verontreinigingen).
Je kunt altijd een opofferingsmetaal in je reservoir dumpen om corrosie tegen te gaan, dat wel.

Een CV radiator zal wel van staal zijn, of een legering daarvan. Zuiver ijzer zeker niet.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Heb ff gekeken door wat weg te krabben, het is gewoon ijzer/staal kleurig, dus iig geen koper.

Ook wel handige info, ik gebruik 1/10 long-life koelvloeistof voor een auto met 9/10 demi water (om en nabij, gaat gewoon een scheut koelvloeistof in).

Als ik hem er in ga doen, dan spoel ik die radiator natuurlijk goed door met oa azijn, kokend water en daarna met demi water.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

ik voorspel heerlijk wat corrosie, een hoop last voor je pomp, en altijd een beetje troep dat er weer uit komt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:03
(jarig!)
kan, met een warmte wisselaar. Zodat je cooling van je pc gescheiden is van de radiator. anders krijg je gegarandeerd troep in je pc setup.

ik heb een keer mijn verwarming systeem leeg laten lopen. kwam gewoon zwarte drap uit :X

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1