• JorritV70
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb op dit moment 2 VGA monitoren op mijn Z77 Extreme 4 mobo in combinatie met een GT8500 GPU. De monitoren werken niet optimaal samen. Nu overweeg ik de aanschaf van een HD6870, echter kom ik er niet uit of ik nu wel of niet 2 VGA monitoren op de DVI aansluitingen kan aansluiten (dmv een adaptor).

Ik zie verhalen over DVI-I (hierop kan het wel) en DVI-D (Digitaal, hierop kan het niet). Maar nu kwam ik op de site van de GPU DL-DVI en SL-DVI tegen nu begin ik toch echt de weg kwijt te raken.

Is er iemand die mij kan angeven of het nu wel of niet kan (dmv een adaptor) 2 VGA monitoren op een HD 6870?

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Verwijderd

Zal inderdaad niet lukken zo, je zal dus nog een mini-display port to VGA adapter moeten aanschaffen.

• JorritV70
Begrijp ik het goed dat DL-DVI een digitale uitgang is en dus niet doormiddel standaard DVI-VGA adaptor om te zetten?

Verwijderd

JorritV70 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:58:
Begrijp ik het goed dat DL-DVI een digitale uitgang is en dus niet doormiddel standaard DVI-VGA adaptor om te zetten?
Nee, de dual link DVI poort is een DVI-I aansluiting en daar kan je dmv een DVI->VGA adapter een VGA scherm op aansluiten. De andere DVI poort is een DVI-D aansluiting en kan dus geen analoge signalen doorsturen, geen VGA support dus.

• JorritV70
Is het dan niet verstandiger om eerst een modernere monitor aan te schaffen met een DVI of een HDMI aansluiting en deze rechtstreeks samen met mijn VGA monitor op mijn mobo aan te sluiten?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

JorritV70 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:32:
Is het dan niet verstandiger om eerst een modernere monitor aan te schaffen met een DVI of een HDMI aansluiting en deze rechtstreeks samen met mijn VGA monitor op mijn mobo aan te sluiten?

Alvast heel erg bedankt!
Over welk moederbord gaat het dan juist? Als die 2 schermen simultaan kan aansturen moet dat geen probleem zijn.

• JorritV70
Ik heb een ASRock Z77 Extreme 4 met een I7 3770 Proccessor.

Als ik het goed begrepen heb zal deze 2 monitoren aan kunnen sturen

• JorritV70
Heb nog wat onderzoek gedaan, en ben tot de volgende conclusies gekomen;

Mijn mobo, heeft alleen de VGA als analoge uitgang, de DVI is een DVI-D,

Mijn GPU heeft wel de VGA en een DVI-I, maar als ik beide monitoren op deze kaart aansluit,

Kan ik mijn primaire monitor eigenlijk alleen op de VGA aansluiting aansluiten als ik hem op de DVI met een adapter aansluit is de maximale resolutie 1360 x 768, terwijl de ideale resolutie (op de VGA aansluiting) 1680 x 1050 is.
Echter als ik de primaire monitor op de VGA aansluiting aansluit blijf ik het probleem houden dat bij het werken in Citrix de aplicaties halverwege mijn bureaublad verdwijnen achter mijn bureaublad.

Echter als ik de monitoren omdraai secundair op de VGA (max resolutie 1024 x 768) en de primaire monitor op de DVI-I met adapter (max resolutie 1360 x 768). dan werkt alles naar behoren (ook in Citrix) (alleen het beeld (kwaliteit) ziet er niet uit).

Iemand een idee wat hiervoor de oplossing is of de oorzaak?

Alvast heel erg bedankt!!

• JorritV70
@ Tha Render, kan het zijn dat er ook DVI-I Single Link en het dus misschien wel mogelijk is dat op de XFX HD6870 twee DVI-I uitgangen heeft een SL en DL?
Pagina: 1