Puur uit interesse zou ik graag willen weten of het als hobbiest mogelijk is om losse aps-c en/of full frame sensoren te kopen? Ik heb al flink gegoogled maar tot nu toe zonder resultaat. Vooralsnog lijkt het inkopen van zulke sensoren alleen voorbehouden aan fabrikanten van camera's en dan alleen in grote aantallen.
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dit soort dingen zijn vaak alleen beschikbaar in erg grote aantallen, met een goed ontwerp en een forse geheimhoudingsverklaring.
De enige haalbare manier lijkt me om bestaande DSLRs te ontleden.
De enige haalbare manier lijkt me om bestaande DSLRs te ontleden.
Met ^^, dat soort specifieke dingen zijn vaak het makkelijkste en ook goedkoopste te krijgen in de vorm van een apparaat waar ze inzitten.
Als je ook kijkt merk je dat verreweg het grootste deel van de prijs de sensor is, en als je gaat kijken kom je erachter dat je toch de electronica die al in de camera zit nodig hebt om het geheel aan te sturen.
Dergelijke sensoren zijn niet heel simpel uit te lezen, je zit gewoon met 20-30MB aan raw data die je er binnen een tiende seconde uit moet halen om te zorgen dat de data intact blijft.
Als je ook kijkt merk je dat verreweg het grootste deel van de prijs de sensor is, en als je gaat kijken kom je erachter dat je toch de electronica die al in de camera zit nodig hebt om het geheel aan te sturen.
Dergelijke sensoren zijn niet heel simpel uit te lezen, je zit gewoon met 20-30MB aan raw data die je er binnen een tiende seconde uit moet halen om te zorgen dat de data intact blijft.