Gaming Systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een aantal vragen en ik denk leg ze hier voor want ben even de weg kwijt in wat nou beter is, wat nou weer niet, en wat zijn de verschillen etc..

Ik wil een nieuwe game pc halen en heb de volgende Specs uitgekozen die me wel interessant leken, Ik wil er het volgende mee gaan doen, Gameplay opnemen met voorkeur aan Xsplit maar Fraps is ook een mogelijkheid, Ik wil ook kunnen spelen op Ultra settings, met Bijvoorbeeld Battlefield 3, Skyrim etc.

De eerste en de goedkoopste, 1398 Euro's

Nvidia GTX660Ti 2GB
MSI X79A-GD45 (8D)
Intel Core i7-3820 3.60 GHz
CoolerMaster Gemin II SF524
7.1 Geluidskaart
700 watt Cooler Master voeding
16GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
Cooler Master CM 690 II
51-in-1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander Optical Disc Drive
Windows 7 Home Premium 64Bit + Gratis Windows 8 Pro

De Tweede die ik in gedachten had voor 1512 Euro's

1Gbit netwerkkaart
51-in-1 Cardreader
AMD Radeon 7950 3GB
Corsair Vengeance 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
7.1 Geluidskaart
MSI X79A-GD45 (8D)
Waterkoeling Corsair Hydro H80
Cooler Master HAF 912

De Derde die ik in gedachten had voor 1625 Euro's

1Gbit netwerkkaart
51-in-1 Cardreader
AMD Radeon 7970 3GB
Corsair Vengeance 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
7.1 Geluidskaart
MSI X79A-GD45 (8D)
Cooler Master HAF 912
-----------------------------------------------------------

Nu vraag ik me natuurlijk ook af wat precies het verschil is tussen de AMD Radeon 7970 3GB en AMD Radeon 7950 3GB, Ik weet dat er wat verschillen zijn, maar vanuit wat research zegt de ene het maakt niet zoveel uit en de ander het maakt veel verschil.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, en misschien nog wat aanpassingen etc voor de beste prestatie.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Misschien kan je gewoon van een BBG uitgaan, deze had een budget van 1500 euro. Het enige wat ik niet snap is het 16gb ddr3 kitje, een 8gb kit volstaat ook prima in game pc. En de netwerkkaart snap ik eigenlijk ook niet, er zit al een 1gbps ethernet aansluiting op je moederbord.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaph schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:39:
Misschien kan je gewoon van een BBG uitgaan, deze had een budget van 1500 euro. Het enige wat ik niet snap is het 16gb ddr3 kitje, een 8gb kit volstaat ook prima in game pc. En de netwerkkaart snap ik eigenlijk ook niet, er zit al een 1gbps ethernet aansluiting op je moederbord.
De netwerk kaart wordt standaard geleverd bij alle pc's, ook geen mogelijkheid om deze in te stellen als GEEN. Ik kijk op Gamepc.nl.
Ik ben zelf niet echt bepaald technisch aangelegd om hem zelf in elkaar te zetten, dus vandaar dat ik dat moet laten doen. En ik dacht dat je voor multitasken extra geheugen nodig had, bijvoorbeeld wat ik al noemde het opnemen van gameplay en het spelen van games in full hd full settings (ultra).
Ik wil gewoon een pc die ook nog even door kan, en niet dat ik bijvoorbeeld over een jaar als de Cpu of videokaart of geheugen moet gaan vervangen/aanschaffen, normaal deed ik het altijd met minder en dan kom ik mezelf toch iedere keer tegen met een andere videokaart, nieuw geheugen, dat soort dingen en als ik dat dan uitreken kom ik toch weer op meer uit dan als ik het in 1 keer aanschaf. (Dat is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Extra RAM aanbrengen is erg simpel, zoek anders eens op youtube op "How to build a pc". Dan kan je zelf je eigen pc in elkaar zetten, wat goedkoper en leuker is.

En wil je overclocken?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook dit is aan te klikken of je dat wil laten doen ja of nee, en ook dit laat ik dan doen.
Ik weet zelf wel hoe ik ram erin zet, videokaart etc. maar vraag me altijd af wat ik moet bestellen en wat bij elkaar past en dat soort dingen. Maar Als ik bijvoorbeeld de pc haal hierboven van 1625 kan ik daar dan even mee vooruit? en ultra en recorden van gameplay etc? Dat is eigenlijk mijn main vraag.

Bedankt! Voor de reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Die pc's van gamepc.nl zijn niet goed gebalanceerd, ze hebben (naar verhouding) een te dure CPU en juist een te goedkope GPU, je kan voor de beste bang-for-buck kijken naar de High-end gamesysteem van september. Als je een pc gaat bouwen met deze guide als basis zit je sowieso goed.

Edit: ik neem aan dat je zelf gaat bouwen, anders kan je dit bij meerdere webshops voor ongeveer €50

[ Voor 11% gewijzigd door TheThomas op 17-09-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Als je wil overclocken kan je het beste een i5-3570K nemen, als je echt extreme dingen wil doen als Photoshop, Dreamweaver, renderen, etc.. is het verstandig een i7-3770K te nemen, als je niet gaat overclocken kan het ook een goedkoper moederbord kopen, dat scheelt ook weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Het systeem van de BBG kan je ook proberen bestellen bij 1 shop en voor jou in elkaar laten zetten. Je krijgt daarvoor een veel beter gebalanceerd systeem waarvan alle onderdelen kwalitatief goed zijn. Bij die van gamepc.nl zit niet eens een SSD... dat hoort nu toch wel in een systeem van 1500€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaph schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:09:
Als je wil overclocken kan je het beste een i5-3570K nemen, als je echt extreme dingen wil doen als Photoshop, Dreamweaver, renderen, etc.. is het verstandig een i7-3770K te nemen, als je niet gaat overclocken kan het ook een goedkoper moederbord kopen, dat scheelt ook weer een paar tientjes.
Ik ben van plan om ook videobewerkingen te doen, zoals aangegeven hierboven maak ik gameplay's voor youtube etc. Dus bewerken en renderen moet wel vlot gaan zonder enige problemen.
Maar ik wil even antwoord op mijn vraag, ik stel het echt mega op prijs dat jullie me info geven of hoe of wat. Maar als ik de pc van 1625 neem zoals hij hierboven staat. Kan ik dan alles spelen op ultra? EN tergelijk Recorden met XSPLIT of FRAPS ? zonder enige lag? en een goede frame rate?
Als dit het geval is ga ik voor deze pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:13:
[...]

Ik ben van plan om ook videobewerkingen te doen, zoals aangegeven hierboven maak ik gameplay's voor youtube etc. Dus bewerken en renderen moet wel vlot gaan zonder enige problemen.
Maar ik wil even antwoord op mijn vraag, ik stel het echt mega op prijs dat jullie me info geven of hoe of wat. Maar als ik de pc van 1625 neem zoals hij hierboven staat. Kan ik dan alles spelen op ultra? EN tergelijk Recorden met XSPLIT of FRAPS ? zonder enige lag? en een goede frame rate?
Als dit het geval is ga ik voor deze pc.
Zet er nog een SSD in om je spel op te spelen en dan recorden naar je HDD, anders kun je misschien nog wel wat framedrops verwachten, maar ja wat je zegt, dat kan prima.
Ik zou er sowieso een SSD in zetten voor je OS en het meerendeel van je programma's.

Maar wat iedereen je hier eigenlijk wilt duidelijk maken, is dat je X wilt maar je veel meer dan X kan met je systeem en het daarom waarschijnlijk slimmer is om minder uit te geven en nog steeds te kunnen behalen wat jij wilt hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door True op 17-09-2012 15:16 . Reden: 2e alinia ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Als een hoge framerate echt van belang is zou ik voor een Crossfire 7950's of een GTX 670 gaan, in combinatie met een i7-3770k om te overclocken. Van de 660Ti durf ik niet te zeggen dat deze lag-loos record, ik heb met deze kaart namelijk geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaph schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:20:
Als een hoge framerate echt van belang is zou ik voor een Crossfire 7950's of een GTX 670 gaan, in combinatie met een i7-3770k om te overclocken. Van de 660Ti durf ik niet te zeggen dat deze lag-loos record, ik heb met deze kaart namelijk geen ervaring.
Wat zeggen jullie van dit ?

60 of 120 SSD
1Gbit netwerkkaart
51-in-1 Cardreader
Nvidia GTX660Ti 2GB
Nvidia GTX660Ti 2GB
500 GB SataIII Hardeschijf
Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 Dual-Kit
7.1 Geluidskaart
MSI H77MA-G43
Intel Core i7 3770 3,4 GHz
Cooler Master HAF 912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Prima systeem let wel op de processor, als je een overclockbare cpu wil hebben moet je een "Unlocked & Unleashed" uitvoering hebben, deze herken je door de K achter het serienummer. Jij moet dus de i7-3770K hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb zelf niet een high-end systeem maar ik vraag me af of je misschien wel genoeg hebt aan 700 watt, ik neem aan van wel, maar je hebt er wel veel inzitten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Een GTX 660ti trekt 160w onder load, dus je zou met een 600w ook uitmoeten komen, maar beter 100watt teveel dan teweinig.

Verwijderd

Topicstarter
Is deze pc misschien beter? Kant en klaar?

http://www.alternate.nl/h...220/1023473/?tk=8&lk=4950 Klik op meer info voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, deze is ook kant en klaar:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B477517%5D=1
Zeer betrouwbare leverancier en levert de pc zeer mooi samengesteld. Je kan de HD 7970 nemen ipv GTX 670 maar ieder zijn voorkeur.

Voor moest je nog ooit willen upgraden of gewoon op zeer safe spelen:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B353620%5D=1
Ik heb hierbij gewwon een beter voeding genomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Twee topics zijn niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Inrage schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:10:
Het systeem van de BBG kan je ook proberen bestellen bij 1 shop en voor jou in elkaar laten zetten. Je krijgt daarvoor een veel beter gebalanceerd systeem waarvan alle onderdelen kwalitatief goed zijn. Bij die van gamepc.nl zit niet eens een SSD... dat hoort nu toch wel in een systeem van 1500€
Ik zal mezelf eens quoten mocht je er de eerste keer hebben overgelezen. Als je zelf een systeem samenstelt ga je een veel betere setup krijgen dan die prebuild pc's van Gamepc.nl of andere webshops.

Als je het niet ziet zitten om deze zelf in elkaar te steken dan bieden alle webshops een full installatie aan voor een redelijke prijs (altijd te veel want het is makkelijk zelf te doen maar kom...)

Om te gamen heb je geen i7 cpu nodig en ook geen 16gb ram.

Dus kijk hier nog even, BBG van September, toevallig net jouw budget: Meer bang for buck ga je niet vinden!
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Inrage schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:53:
[...]

Ik zal mezelf eens quoten mocht je er de eerste keer hebben overgelezen. Als je zelf een systeem samenstelt ga je een veel betere setup krijgen dan die prebuild pc's van Gamepc.nl of andere webshops.
Ik heb hem op zijn andere thread daar zelf al mee geholpen en hij heeft hem wellicht zelf al besteld als het een legit thread was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
Behalve dan de webshops die gewoon Tweakers BBG Pc's in hun arsortiment hebben >:)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:58:
[...]

De netwerk kaart wordt standaard geleverd bij alle pc's, ook geen mogelijkheid om deze in te stellen als GEEN. Ik kijk op Gamepc.nl.
Ik ben zelf niet echt bepaald technisch aangelegd om hem zelf in elkaar te zetten, dus vandaar dat ik dat moet laten doen. En ik dacht dat je voor multitasken extra geheugen nodig had, bijvoorbeeld wat ik al noemde het opnemen van gameplay en het spelen van games in full hd full settings (ultra).
Ik wil gewoon een pc die ook nog even door kan, en niet dat ik bijvoorbeeld over een jaar als de Cpu of videokaart of geheugen moet gaan vervangen/aanschaffen, normaal deed ik het altijd met minder en dan kom ik mezelf toch iedere keer tegen met een andere videokaart, nieuw geheugen, dat soort dingen en als ik dat dan uitreken kom ik toch weer op meer uit dan als ik het in 1 keer aanschaf. (Dat is mijn ervaring)
op gamepc.nl zou ik uberhaupt al nooit wat bestellen, vragen meer dan de hoofdprijs, ik zou lekker uit de pricewatch je spulletjes bij elkaar schnabbelen en dan gewoon lekker je systeempje bouwen :D
Pagina: 1