Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een brandende vraag over het wel of niet beginnen met een opleiding op het tweede instapmoment. Mijn oorspronkelijke plan om dit jaar niet te gaan studeren, maar om naar Australië te gaan, gaat helaas niet door. Hierdoor zit ik momenteel thuis en probeer ik zo veel mogelijk te werken. Toch ben ik erg gemotiveerd om weer te gaan studeren, de opleiding TMA (Trade Management Asia) aan de HvA. Ik zit alleen nog met enkele vragen... Ik vraag mij bijvoorbeeld af of er ervaringsdeskundigen zijn die mij wat kunnen vertellen over de misschien wat bijzondere val van de vakanties, omdat je studiejaar onderbroken wordt door een forse zomervakantie. Verder ben ik benieuwd naar overige voor- of nadelen van het beginnen van een opleiding in februari.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Geen ervaringsdeskundige, maar als de studie er een klein beetje op ingesteld is, hoeft het ook geen probleem te zijn. Wat wel 'naar' kan zijn, is dat je je medestudenten pas leert kennen op het moment dat die elkaar al een half jaar kennen.... Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, afhankelijk van je medestudenten en je eigen persoonlijkheid.

Wat betreft je 'rare' vakantie waar je het over hebt, dat valt m.i. wel mee. Semesters / trimesters / 'blokken' (of hoe die dingen tegenwoordig heten) staan vaak los van elkaar.... Of je nu na je eerste 9 maanden een periode hebt om te werken, of al na je eerste 4 maanden, dat maakt volgens mij vrij weinig verschil....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht