Persistent Ubuntu Live USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste mensen,

Ik zit hier een beetje te puzzelen met een USB (2GB), ik wil hier een portable environment op maken, waar veranderingen die ik maak opgeslagen worden. Dit zou mogelijk moeten zijn met Ubuntu 12.04.1. Ik heb met Unetbootin Ubuntu op mijn USB gezet en een 1GB persistence file gemaakt.

Ubuntu werkt verder prima, ik kan mooi booten vanaf mijn USB. Ik heb direct mijn eigen user aangemaakt (admin) en deze op automatic login gezet. Wanneer ik reboot, is dit netjes opgeslagen en moet ik mijzelf inloggen met het wachtwoord wat ik zelf heb opgegeven. Echter slaat hij niet alle wijzigingen op, bijvoorbeeld een wijzigingen in de launcherbalk. Zijn er uitzonderingen hiervoor of zijn er mogelijkheden om dit ook wijzigbaar te maken?

Ik heb de google geraadpleegd, maar heb hier niet veel over kunnen vinden. Zijn er dingen waar ik naar kan kijken?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr_Dirk op 17-09-2012 10:38 ]

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Goh, dat is vreemd. Klein experiment om te proberen te bepalen waar het probleem zit :

1. pas de launcher aan
2. log uit, maar reboot de computer neit
3. log opnieuw in
4. zijn je aanpassingen bewaard gebleven?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Ubuntu kun je gewoon installeren op je usb, dit werkt op alle pc's, omdat linux alle drivers in zich heeft.
Een livecd is een installatie cd, is dus iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jan99999 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:41:
Ubuntu kun je gewoon installeren op je usb, dit werkt op alle pc's, omdat linux alle drivers in zich heeft.
Een livecd is een installatie cd, is dus iets anders.
En toch is het mogelijk om een Live omgeving op USB te zetten, zodat je een PC kan installeren ermee, zo te hebben dat je 't ook al gewone installatie kan gebruiken. Je hebt dan een Live omgeving waarin je wijzigingen bewaart blijven. Zo kan je altijd werken met 't systeem, je documenten behouden, en als je 't bij iemand anders wilt installeren, met dezelfde stick 'm installeren. Waarom zou je de hele installatie doorlopen, als je aan een Live omgeving genoeg hebt voor even een paar dingetjes?

Er is een hoop verandert de laatste tijd, ik raad je aan om wat meer te verdiepen in Live USB omgevingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate