Verschill tussen 2 GTX670 Kaarten

Pagina: 1
Acties:

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Hallo tweakers,

Ik ga binnenkort m'n eigen pc bouwen, eind deze week bestel ik onderdelen.
Nou heb ik nog 1 klein probleempje/vraagje:

Wat is nou precies het verschil tussen de GigaByte GV-N670OC-2GD en de GigaByte GV-N670WF2-2GD.
De enige 2 verschillen die ik weet zijn dat de OC-versie 3 fans heeft i.p.v. 2, en dat de OC versie aangesloten wordt met een 6-pins en 8-pins terwijl dat bij de WF 2x 6-pins is.

Is er ook nog een verschil in prestatie? Op de site van Alternate zijn ze namelijk identiek geprijsd.

Bij voorbaat dank.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Niet om lullig te zijn maar wat denk je zelf.
En zoeken op internet.

Waarom heeft de ene de OC term Over clocked hij kan dus meer doen in een seconde.
Waarom zou hij 8 + 6 hebben inpv 2x6 omdat de ene 225W support en de andere 150W zodat er voor de overclock genoeg amps getrokken kunnen worden (en ja dat had ook gekund met 150W maar dat zou pushen zijn)

Dus maak je keuze op wat je belangrijk vind in geval van prestatie en het extra energieverbruik je niet interesseert de OC versie.
En in het andere geval de normale

Geluid zal niet veel uitmaken aangezien die 3 fans de extra warmte net zo goed wegkrijgen als 2 fans zonder overclock.

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
maarten12100 schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:38:
Niet om lullig te zijn maar wat denk je zelf.
En zoeken op internet.

Waarom heeft de ene de OC term Over clocked hij kan dus meer doen in een seconde.
Waarom zou hij 8 + 6 hebben inpv 2x6 omdat de ene 225W support en de andere 150W zodat er voor de overclock genoeg amps getrokken kunnen worden (en ja dat had ook gekund met 150W maar dat zou pushen zijn)

Dus maak je keuze op wat je belangrijk vind in geval van prestatie en het extra energieverbruik je niet interesseert de OC versie.
En in het andere geval de normale

Geluid zal niet veel uitmaken aangezien die 3 fans de extra warmte net zo goed wegkrijgen als 2 fans zonder overclock.
Bedankt,

Ik had alleen ergens gelezen dat de WF versie hogere clock snelheden heeft.. Vandaar dat ik een beetje verward was. OC zou op 915MHz draaien en de WF op 940. Ook de max snelheden van de WF liggen hoger. OC in de naam slaat dan op het feit dat ze ervan uitgaan dat je hem zélf overclockt, right?

Dus voor iemand die niet gaat OCen is het beter om de WF variant te nemen dan...

Edit:
Toch maar ff nagekeken om het voor mezelf en anderen duidelijk te maken
De GigaByte N670OC-2GD draait op 980 tot 1058 MHz
De GigaByte N670WF2-2GD draait op 941 tot 1014 MHz.
De OC versie kost niets meer en wordt wsl beter gekoeld door de 3 fans. Er zich echter 1 'nadeel' aan, hij is 10mm langer en 1mm breder. En natuurlijk stroomverbruik.

[ Voor 12% gewijzigd door tenhagen12500 op 17-09-2012 01:40 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als het niks extra kost kan je ook de OC versie nemen en dan terugclocken naar WF snelheid.
Heb je betere koeling (= stiller), er zullen waarschijnlijk ook PWM fans in zitten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
GoT schreef op maandag 17 september 2012 @ 07:37:
Als het niks extra kost kan je ook de OC versie nemen en dan terugclocken naar WF snelheid.
Heb je betere koeling (= stiller), er zullen waarschijnlijk ook PWM fans in zitten.
Dit dus
Gewoon core en powertarget naar beneden gooien en je hebt de non oc versie die lekker koel/stil loopt en een heel stabiele stroom voorziening heeft.