Toon posts:

Moederbord met IEEE 1394

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een moederbord met IEEE 1394 (firewire) connector aan boord. Tot nu toe heb ik twee moederborden gevonden (MSI MS-6321 Pro I met firewire en Gigabyte GA-6VX7-1394).

Zijn er meer kaarten? En is het wel wat?

Ik wil het moederbord gebruiken om videomontages te doen, maar heb ik daar nog meer speciale hardware voor nodig?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

/\/\ichiel

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 13:21
Het is af te raden nu een MB met DV aan te schaffen.Er worden nl. nog geen software en drivers meegeleverd.Adobe premiere en/of pinnacle zijn er niet op afgestemd.Overweeg pinnacle studio DV plus.

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik een firewire connector wil op het moederbord is dat die DV kaarten zo ontzettend duur zijn. Zo'n kaart alleen is al duurder dan het complete moederbord.

Bij de MSI MS-6321 Pro I met firewire moederbord wordt geleverd met Ulead VideoStudio 4.0 Basic SE. Ik neem aan dat het video-editen met dit moederbord dan wel al mogelijk moet zijn ... toch?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Een firewirekaart is helemaal niet duur. De Dynalink die ik heb was 149,- en je kunt ze nog wel goedkoper krijgen ook. Je krijgt er MGI Videowave gratis bij.

Verder kun je met Ulead of Adobe software alles doen wat je wilt. Tip: een grote en snelle harddisk +veel geheugen is aan te bevelen!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een snelle reacties allemaal! :)

Maar wat is dan het verschil met een losse firewire kaart van 149 gulden en een Miro DV 500 van 1721 gulden?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Volgens mij kan zo'n DV500 de DV omzetten naar een gecomprimeerd formaat zoals MPEG terwijl je bij een pure firewire kaart je de DV data rechtsstreeks op de harddisk zet. Nadeel daarvan is dat het heel veel ruimte inneemt (iets van 1 GB per 5 min ofzo).

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Miro heeft ook een DV kaartje van 398 (oid)
De DV plus, das gewoon puur een DV kaart maar met hun software pakket, Dynalink heeft een kaartje van iets van 150 piek daar krijg je helemal niets bij aan software
De duurdere kaarten hebben allemaal Hardware MPeg en/of Analoog output (wat bijde niet op zo`n mobo zit)
Dus een los kaartje is denk ik gunstiger :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat zal dan ook wel zo zijn bij een firewire connector die op het moederbord zit ... :'( Daar gaat m'n plan
Pagina: 1