Gaming muis (+/- €50)

Pagina: 1
Acties:

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe (gaming) muis die geschikt is voor RPG en RTS. Op dit moment gebruik ik een jarenoude simpele (optische) muis met twee knoppen en een scrollwiel, iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1253869471.jpeg
Ik zou echter graag een "betere" muis aanschaffen. Ik speel Diablo III en wil in de toekomst ook StarCraft 2 en Red Alert 3 gaan spelen. Buiten gamen, browse ik veel en maak ik veel gebruik van office programma's (word). Aangezien Diablo nogal muis-intensief kan zijn, mag ik best eens wat investeren in een goede muis.
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen:
pricewatch: Logitech G500
pricewatch: Corsair Vengeance M90
pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized
Mijn handen zijn vrij groot en ik heb ook redelijk lange vingers. Bovendien zweten mijn handen snel. Daarom leek zo'n rubberen afwerking (anti-sweat) mij wel wat.
De Logitech G500 en Corsair M90 heb ik trouwens een keer getest in de winkel en toen (staand weliswaar) vond ik de Logitech prettiger in de hand liggen. Ik wil ze alledrie nog wel een keer testen, maar weet nog niet waar dat zou kunnen.
Kan iemand mij hier nog iets over vertellen? Een van deze modellen aanraden of misschien een interessant alternatief noemen? (En als we dan toch bezig zijn: is het de moeite waard om m'n 10 jaar oude stoffen muismat, die nog goed functioneert, ook te vervangen? Zou dat iets uitmaken met een laser sensor?) Bij voorbaat dank. :)

Verwijderd

Waarom lees je de productreviews niet? Ze geven vaak een duidelijk beeld van het product.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 19:10
Ik zweer bij deze muis: pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700

Ik speel nauwelijks geen RPG's/RTS maar kan me voorstellen dat de extra knoppen meerwaarde bied. Ook is deze muis draadloos en ligt deze echt SUPER in de hand. Ik heb verschillende razer muizen gehad maar dit is echt de beste muis ooit voor mij.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Nonstop decay
Bedankt voor de supersnelle reacties!
De productreviews heb ik ook gelezen, maar het probleem is dat ze allemaal wel goed klinken, dus dat ik daar nog niet echt uit heb kunnen kiezen. Misschien kom ik verder als ik nog eens goed bedenk wat ik precies wil hebben en ze dan nog eens aandachtig lees.
De Logitech G700 ziet er inderdaad ook best goed uit, maar weet niet hoeveel meerwaarde die zou bieden boven de modellen die ik had gekozen. De prijs ligt in ieder geval een stukje hoger en draadloos muizen ben ik niet van plan. Wel zal ik 'm in de overweging meenemen, misschien weet ie me toch te overtuigen.
Ik ben trouwens drie dingen vergeten te zeggen in de opening: Ik ben rechtshandig. Een paar extra knoppen lijken me wel fijn en ik ben van plan een hoge gevoeligheid te gaan gebruiken. (Zal wel even wennen zijn.)

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
@Nonstop decay

Ik heb zelf de Logitec G500 gebruikt voor 3 jaar en het is echt een prima muis voor de meeste games. Nu was afgelopen zomer mijn scroll wheel kapot gegaan en ben ik overgestapt naar de Sensei en het is echt een wereld van verschil. Niet alleen is deze muis veel sneller maar ook de precisie is beter. Is misschien 2 tientjes meer maar dat is het dan ook zeker waard!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ga NIET voor draadloze muizen als je dat niet per se nodig hebt.

Bedrade muizen presteren gewoon een stuk beter in fast action games.

Ikzelf zweer bij de logitech mx518, maar die is geloof ik EOL

• Nonstop decay
eL_Jay, is de G500 niet min of meer de opvolger van de MX518?
Als miyazakiman dan ervaring heeft met de G500 én de Steelseries Sensei, en de Sensei bevalt veel beter, dan ben ik toch geneigd voor de Sensei [RAW] te gaan. De extra features die de Sensei biedt ten opzichte van de [RAW] denk ik toch niet (veel) te zullen gebruiken, dus dan lijkt dat me een mooie optie. (En die rubberen afwerking lijkt me dus wel fijn.)
Bedankt voor de reacties! Hiermee ben ik weer een stapje dichterbij het maken van een keuze. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
De G400 is de directe opvolger van de MX518:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/37329/4/optical-gaming-mouse-g400-glamour-images.png

The devil is in the details.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb zelf een G500 gekocht als opvolger van mijn MX400 ofoziets, goei muizeke.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb nu een G500, maar ook een MX518. Die laatste heb ik ruim een jaar gebruikt, toen na wat overwegen toch de G500 gekocht (Aanbieding :P ) en nu wil ik echt niet meer terug.
Ik vind de G500 echt een stuk gevoeliger en preciezer, en zoiezo het scrollwiel wat je zonder "standen" in kan stellen is super.

Steelseries is ook goed spul, simpel maar doet wat het moet doen en blijft dat ook doen!

Corsair heb ik kwa input apparatuur niet zoveel ervaring mee, is ook iets wat ik niet zo snel van hun zou kopen.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 17:37
G500, beste muis ooit gehad.
Zo ongelofelijk degelijk, snel!

Is het geld meer dan waard, gewoon een nette gamingmuis van binnen, maar toch "normaal" van buiten!

• Nonstop decay
Hm... Die G500 lijkt inderdaad ook wel erg goed. En het scrollwiel heeft meer functies: zijwaarts scrollen en 'hyperscroll'. Kan iemand meer vertellen over hoe dat in de praktijk is? En hoe de Sensei scrollt? (En de M90?) (Ik probeer ook in recensies te zoeken naar informatie over het scrollen.)
In ieder geval bedankt voor de reacties, de G500 vindt weer meer steun. :P

• yannickie111
Nonstop decay schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:17:
Hm... Die G500 lijkt inderdaad ook wel erg goed. En het scrollwiel heeft meer functies: zijwaarts scrollen en 'hyperscroll'. Kan iemand meer vertellen over hoe dat in de praktijk is? En hoe de Sensei scrollt? (En de M90?) (Ik probeer ook in recensies te zoeken naar informatie over het scrollen.)
In ieder geval bedankt voor de reacties, de G500 vindt weer meer steun. :P
Ja, scrollwiel heeft verschillende functies.
Normaal scrillen ("met tikjes") werkt gewoon, goed.
Zijwaarts scrollen kan ook, maar gebruik ik in de praktijk nooit :)

Als je het knopje voor het srollwieltje induwt, dan krijg je wel echt een unieke functie.
Je kunt dan van hier naar ergens in china zoomen met 1 zwiep --> geen flauwekul, het kan echt met google earth dan :+

Nee serieus, die functie is wel echt handig!
De preciesheid van de G500 is ook briljant, zelfs de grootste n00b staat ermee nog bovenaan de lijstjes in CoD :9 8)

• Nonstop decay
Nog een handig detail: ik gebruik een klauw-/vingertopgreep. Misschien dat ik daaraan gewend ben geraakt doordat mn huidige muis te klein is voor een palmgreep, maar ik denk ook dat dat voor mij de meest logische/ontspannen manier van de muis vasthouden is. En ik las net in een recensie (productreview: Steelseries Sensei review door X-Kiwi) dat de extra knoppen (rechts) van de Sensei lang niet altijd even handig zijn.
Als ik dat allemaal in acht neem, lijkt de Corsair M90 toch de beste keuze: die past dan misschien het best bij mijn greep en die heeft veel extra knoppen die niet "in de weg" zitten. Wat vind ik dit toch moeilijk...
yannickie111, ik moest erg lachen om je reactie. Van hier tot Tokio scrollen in een keer lijk me ook wel wat. :) Dat geeft me weer een goede reden om voor de G500 te kiezen.
Ik denk dat ik moet proberen een test te organiseren bij een winkel die ze alledrie heeft om te proberen wat het lekkerst in m'n hand ligt. Op deze manier kom ik er zo moeilijk uit. :(

• yannickie111
Nonstop decay schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:54:
yannickie111, ik moest erg lachen om je reactie. Van hier tot Tokio scrollen in een keer lijk me ook wel wat. :) Dat geeft me weer een goede reden om voor de G500 te kiezen.
8) :P
Ik denk dat ik moet proberen een test te organiseren bij een winkel die ze alledrie heeft om te proberen wat het lekkerst in m'n hand ligt. Op deze manier kom ik er zo moeilijk uit. :(
Ik zou zeggen, ga naar de media markt, en test welke het fijnste in de hand ligt. Eventueel kun je dan op internet nog bepaalde technische specs opzoeken. Wat bij jou het fijnste in je handen ligt kunnen wij niet voor je voelen.

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:00:
De G400 is de directe opvolger van de MX518:

[afbeelding]
Ga voor de G500 (of andere muis dan de G400). Ik heb zelf de G400 en vind het te licht en niet precies genoeg.

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Sharkoon darkglider, prima muis voor het geld.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Nonstop decay schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:54:
Nog een handig detail: ik gebruik een klauw-/vingertopgreep.
Logitech G9x niks voor je? Is gemaakt voor klauwgreep. Zit een grote en een iets bredere cover bij.

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

henri8096

BIM is not a software!

Misschien wel de beste muis ooit, alleen niet veel extra knoppen.
Ik zweer bij de deathadder, vind het kwa vorm ook de beste muis die er is.

Razer Deathadder (3500dpi)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 20:54

Pykow

Angelo OTR

Ik heb op dit moment 3 muizen
1. Logitech G5
Geweldige muis, heb er jaren mee gegamed, heb hem 3 jaar geleden vervangen, Gebruik hem nog op me laptop

2. Logitech G9
Kleine muis en kan zeer fijn zijn met een klauwgreep, maar mijn handen waren iets te groot om echt een goede grip te houden, deze muis gebruik ik nu op mijn werklocatie.

3. Logitech G500
Daar game ik nu mee, zeer fijne muis en een scrolwheel die doordraait, echt een aanrader.

Ik had hiervoor nog een Microsoft HABU mouse(razor technology) alleen die is kapot gegaan door hem hard te laten vallen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb laatst een Cyborg R.A.T 5 aangeschafd, fijne muis en je kunt veel verstellen. Misschien ook leuk om even naar te kijken??

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb de Logitech MX518, da's de (lelijkere) voorganger van de G500 en deze bevalt mij enorm. Ik heb die naam al zovaak horen voorbijkomen, gewoon gaan voor de G500! :D

Android developer & dürüm-liefhebber

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
ik heb zelf de logitech g9x en die draait als een zonnetje :) maar ben van plan hem te verkopen omdat ik al die technische snufjes erop niet echt meer nodig heb.

een paar features die misschien handig zin in jouw opzicht:
Je kan verschillende profielen instellen, in jouw geval bvb een diablo profiel en een standaard profiel
je hebt gewichtjes om hem te verzwaren
je hebt 2 verschillende 'cases' met andere textuur etc
je kan de DPI on the fly veranderen en linken aan je verschillende profielen
en het heeft de benodigde extra knoppen :P

misschien iets om over na te denken?

• CykkVii
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
Probeer de steelseries Ikari is, als boter in je handen ;)

• Nonstop decay
Allemaal bedankt voor de reacties en de aanbevelingen! Ik denk dat ik het voorlopig bij mijn drie suggesties houd; die drie probeer ik een keer en als van die drie toch niets echt lekker in de hand ligt, zal ik proberen die G9x en Ikari en misschien de Deathadder te testen.
Ik heb nu namelijk iets handigs geregeld met MyCom (ik had er eerder niet aan gedacht dat dat ook nog kon). Ik kan de G500 en M90 thuis proberen en na een week terugbrengen onder de "niet goed, geld terug garantie". De Sensei (helaas niet [RAW]) hebben ze niet op voorraad, maar kunnen ze misschien op iets langere termijn ook regelen. Op die manier kan ik dus alledrie een weekje op proef nemen en daarna beslissen.

P.S. Ik heb me ook laten beïnvloeden door het aantal knoppen op de muis. Daarom zijn deze drie muizen in mijn selectie gekomen. Nou hoop ik dat ik daar een beetje aan kan wennen, anders zal ik jullie suggesties proberen te testen. Ik zal ze in ieder geval onthouden. ;)

• yannickie111
Even een vraagje voor andere mensen met een Logitech G500:
Hebben jullie ook bij het snel op en neer bewegen van de muis dat je een tikje hoor? Net of er iets loshangt in de muis?
Het is niet echt storend, en mijn muis heeft het al vanaf het begin een paar jaar geleden, maar wie weet kan ik iets proberen met de superservice van logitech ;)

• Nonstop decay
yannickie111 schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:11:
Even een vraagje voor andere mensen met een Logitech G500:
Hebben jullie ook bij het snel op en neer bewegen van de muis dat je een tikje hoor? Net of er iets loshangt in de muis?
Het is niet echt storend, en mijn muis heeft het al vanaf het begin een paar jaar geleden, maar wie weet kan ik iets proberen met de superservice van logitech ;)
Bij de G500 die ik heb getest was het wel zo dat ie een beetje rammelde als ik 'm schudde. Alsof het scrollwiel niet zo sterk vastzit ofzo. Is dat misschien wat bij jou ook geluid maakt?

Ik ben trouwens klaar met de test en heb gekozen voor de Corsair M90! Die ligt het lekkerst in de hand, heeft veel handige functies en lijkt lekker stevig. (Ik moet natuurlijk nog wel wennen aan de knoppen.) De andere twee muizen zal ik vandaag terugbrengen naar de Mycom en de Saturn. Ik zal proberen recensies te schrijven met de ervaringen die ik heb opgedaan met deze drie muizen. Misschien kan ik een volgende kiezer ermee helpen. ;)

• yannickie111
Nonstop decay schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

Bij de G500 die ik heb getest was het wel zo dat ie een beetje rammelde als ik 'm schudde. Alsof het scrollwiel niet zo sterk vastzit ofzo. Is dat misschien wat bij jou ook geluid maakt?

Ik ben trouwens klaar met de test en heb gekozen voor de Corsair M90! Die ligt het lekkerst in de hand, heeft veel handige functies en lijkt lekker stevig. (Ik moet natuurlijk nog wel wennen aan de knoppen.) De andere twee muizen zal ik vandaag terugbrengen naar de Mycom en de Saturn. Ik zal proberen recensies te schrijven met de ervaringen die ik heb opgedaan met deze drie muizen. Misschien kan ik een volgende kiezer ermee helpen. ;)
Zoiets lijkt het wel te zijn ja...
Pagina: 1