Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste laptop uit beperkte selectie

Pagina: 1
Acties:

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Goeiedag,

ik moet zeer snel aan een laptop geraken en die moet het liefst besteld worden via Vandenborre.be.
Richtprijs is een 600€.

Heb zelf al heel wat opgezocht, maar ik geraak er niet uit. Twee laptops lijken mij het best:
De Samsung NP355-v5c-s03
of de Toshiba C855-1L5

De processor van de toshiba (i5-3210m) is waarschijnlijk sterker dan die van de samsung (AMD quad core A8 4500M) maar qua grafische kracht is de samsung dan weer beter volgens bepaalde vergelijkingen.

Nu weet ik niet zeker wat er meer gaat doorwegen. De laptop zal namelijk gebruikt worden voor gewoon schoolwerk en films afspelen. Ook wat fotobewerking zou super zijn (photoshop enzo).
De Samsung heeft natuurlijk wel andere voordelen die de doorslag volgens mij kunnen geven (1TB ipv 500gb HDD; mat scherm; 8gig ram; ...)

Andere mogelijkheden zouden deze kunnen zijn. Maar die lijken mij iets minder interessant:
Sony SVE1511J1EB
HP G6-2055sb
Asus X54HR-SX196V
Toshiba C850-17G

Mochten jullie mij eventjes kunnen helpen kiezen, zou dat echt super zijn!! Want ik moet hem immers tegen morgen middag al besteld hebben ;)
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Geen van die allen.

Als ik goed reken heb je voor €599 de inspiron 15R SE. Niet allen krijg je daarrmee een fatsoenlijke grafische kaart en ivy bridge, je krijgt ook nog eens een 1080p scherm. Geloof me, dat is een must.

Met kortingsbon JimZzter in "Dell Waardebonnen Topic - Deel 2" + de rest van de truuks in de topicstart. Je hebt het wel over vandeborre.be, en in belgie zijn de aanbiedingen van dell meestal wat ongunstiger.

• Bridelance
Heb net even gekeken voor die Dell 15R SE en weet niet echt hoe je aan die €599 komt. In België (want daar zit ik dus ;) ) staat hij aan 770€ geprijst. De waardebon aanvaard hij ook niet :(

Verwijderd

De waardebon geldt alleen voor nederland. Misschien bestaat er ook een belgische variant, maar die heb ik nog niet kunnen spotten. In belgie kom ik volgens een snelle berekening op € 763 uit. Dat is dan weer minder...

In nederland is pricewatch: Asus K55A-SX007V populair onder de inspiron. Heb je die misschien ook in belgie?

• Bridelance
Zal ik eens opzoeken!! :)

Maar mocht het toch ééntje moeten worden uit mijn lijstje. Welke zou dan de beste zijn?

(alvast bedankt voor al je hulp!)

Verwijderd

één van de 2 toshiba's. Maar niet echt met duidelijke redenen. De sony E lijn was 1 jaar geleden de ergste laptop die je kon kopen, van de HP G lijn ben ik ook geen fan... De asus X54, voor €450 heb ik die wel eens aangeraden :P . En de samsung valt af omdat ik plat ga op het feit dat mijn P8600 uit 2009 sneller is, en niet zo'n beetje ook. Dan kan je beter een 2e-hands thinkpad halen, als je geen games wil doen uiteraard.

Dan blijft alleen de toshiba over. Toshiba komt hier simpelweg te weinig langs om een oordeel over te vellen.

Het klinkt misschien gek, maar ik krijg het idee dat 2e-hands een goede optie is in dit prijssegment. De laptop die ik nu gebruik levert misschien €300 op, maar zelfs voor het dubbele vind ik niets wat beter is. Behalve dan de inspiron met kortingshacks..

• Bridelance
En als ik deze aan het lijstje toevoeg?

Asus sx013v

Verwijderd

Dat is previes de K55A. Maar jouw model heeft een extra GT 610m. De GT610m is een zodanige low-end kaart dat je er echt niets mee kan, zelfs de intel 4000 die je standaard in de i5 ingebouwd krijgt is beter.

• Bridelance
Ok, dus samenvattend zou er volgende top 3 gelden tussen volgende laptops:

1: Toshiba C855-1L5 (core i5-3210M; Intel HD grap 4000; 6gig ram; 500gig HDD; €599)
2: Asus R500VD-SX013V (core i5-3210M; Nvidia GT610M 2GB; 4gig ram; 500gig HDD; €629)
3: Samsung NP355V5C (AMD Quadcore A8-4500M; Radeon HD 7640G + HD 7670M; 8 gig ram; 1TB HDD; mat scherm, €599)

Correct? :P

Edit: Het is wel eigenaardig dat de Samsung op andere sites €100 duurder staat. Dus je zou toch verwachten dat die beter moet zijn. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Bridelance op 17-09-2012 14:22 ]

Verwijderd

Twijfel. Ik weet niet of de asus beter is dan de toshiba of niet. Maar ik zou mijn geld op asus inzetten.
Bridelance schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:47:
Edit: Het is wel eigenaardig dat de Samsung op andere sites €100 duurder staat. Dus je zou toch verwachten dat die beter moet zijn. :?
Samsung is gewoon een duur merk af en toe. De processor is half zo snel als de i5, dat zou ik nooit aanraden. Het doel van de A8 is concurreren op graphics gebied, waar jij dus niets mee gaat doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 17:07 ]

Pagina: 1