Toon posts:

Asus K72 - Installatie W7 - Fout geen lokale stations

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik heb een probleem voor met een Asus K72JR. Deze notebook had een defecte harde schijf en was buiten garantie. Dus heb ik een nieuwe schijf geplaatst en nadien de recovery dvd's laten lopen.
Na het doorlopen van de 4 dvd's herstart het toestel met een de boodschap ERROR.

Na wat rond google'n ben ik te weten gekomen dat dit een veel voorkomend probleem met Asus is. Dus geen tijd meer insteken en een clean install van Windows 7 uitvoeren. Image van men MSDN account afgehaald en op dvd gebrand.
Nu bij het installeren vind de isntallatie geen lokale schijven, ook na het afhalen van de Intel chipset drivers (Asus support download) en het toevoegen ervan blijft de lijst leeg.
Om zeker te zijn dat het probleem niet aan de image (W7) ligt, nogmaals afgehaald (x86 deze keer) en opnieuw getest, zelfde probleem. Dan nog even op usb geplaatst om zeker te zijn dat het geen dvd probleem is, zelfde probleem...

Nu het rare gedeelte. Als ik in het CMD repair gedeelte ga en ik voer diskpart uit, dan vind ik de schijf wel. Ik kan ze cleanen, herpartitioneren, formateren en assignen. Maar dit zonder resultaat.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Dus tijdens de installatie kan je geen schijf kiezen om het OS te installeren als ik het goed begrijp? Wat voor schijf zit er in? en wat voor schijf zat er in?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:04
Als ik het goed begrijp kan je bij het installeren van Windows 7 geen lokaal HDD vinden?
Probeer anders via de BIOS je HDD van IDE naar ACPI te zetten of anders om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat een seagate sata2 500GB in, nu een WD Blue 320GB sata2.
Installer vind de schijf niet, recovery console wel. Andere toestellen vinden de schijf direct

BIOS instellingen zijn ook reeds geswitcht.