Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[NBBG] Workstation notebook oktober 2012

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Workstation notebook oktober 2012

We zoeken weer een high-end workstation notebook. Over wat precies een workstation is verschillen de meningen. De devver zoekt een laptop met een hoge resolutie, fijn toetsenbord en lange accuduur. Een ander is op zoek naar iets met ondersteuning voor autoCAD en dergelijke. Weer een ander zoekt een scherm met fatsoenlijke kleurdekking.
kandidaten
Thinkpads, thinkpads, thinkpads. We hebben de T530, die is te krijgen met een quadcore en een low-ish quadro GPU. Speerpunt van deze laptop zijn de bekende thinkpad voordelen: licht, lange accuduur, en niet kapot te krijgen.
Dan heb je ook nog de W530. Die is vergelijkbaar met de T530 maar komt met ingebouwde schermcalibrator en high-end quadro GPU. Beide thinkpads bevatten de befaamde B156HW01 v4: het beste TN scherm wat je kan krijgen met bijna volledige aRGB dekking. De thinkpads zijn er niet in 17.3" formaat.

Verder hebben we dell. Dell heeft ook 2 modellen: de latitude E6530, die de 'devver' markt bedient, en de precision line-up, met een ruime selectie aan grafische kaarten.
De latitude vind ik als devver zijnde :P de meest interessante notebook. Lange accuduur, goed gebouwd. Een beetje als de thinkpad maar dan zonder het goede scherm. En het belangrijkste: fatsoenlijk verkrijgbaar.
Dan hebben we de precisions. Die vind ik zelf minder. Met name door het gewicht en het feit dat ik best wat negatieve dingen tegenkom, overal en nergens. De precision bied wel enorm goede accuduur, maar weer niet in combinatie met het IPS scherm.

Ten slotte hebben we HP. HP heeft elitebooks: de P lijn, en de W lijn. De P lijn levert low-end graphics, en de W lijn levert workstation grafische kracht. HP vind ik zelf de minste van de 3: de laptops zijn zwaar, en in tegenstelling tot de precision krijg je ook geen goede accuduur. Voor een workstation vind ik dat niet kunnen. Kwaliteit is belangrijk, maar bij HP gaat dat ten koste van de mobiliteit.

Dan hebben we nog de prijzen. Thinkpads zijn altijd moeilijk te krijgen in nederland. Voor dell kunnen we de website van dell raadplegen. Bij HP volstaat de pricewatch.

Input is altijd welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Input? Geen input! Straks niet gaan klagen dat je favoriete workstation de boot heeft gemist, hé? :+

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Over wat precies een workstation is lijken mij de meningen weinig verschillen. Tweakers.net heeft al eens omschreven wat een workstation is de laatste keer dat deze in de NBBG werd opgenomen. Daarvoor moeten we terug naar februari 2010.

Citaat uit het artikel:
Een mobiel werkstation moet vooral krachtig zijn. Of het systeem nu gebruikt gaat worden door mensen die werkzaam zijn in de grafische sector of door programmeurs: een workstation is een werkpaard. We zoeken dus een notebook met een snelle processor, een rekenmonster als gpu en een behoorlijke lading ram-geheugen. Portabiliteit is minder van belang, evenals uiterlijk en multimediafunctionaliteit. Een krachtig systeem mag wat kosten en het budget voor deze notebook is dan ook op 2000 euro vastgesteld.
Verderop in het artikel staat dat robuustheid ook een meewegende factor is.

Opgesomd is belangrijk:
  • Snelle processor
  • Snelle GPU
  • Veel RAM
  • Degelijkheid
Niet belangrijk:
  • Portabiliteit
  • Uiterlijk
  • Multimediafunctionaliteit
Naar deze criteria dienen gekeken te worden. Ik vind het leverbaarheidscriterium een non-argument, de redenen waarvoor duidelijk mogen zijn uit mijn bericht in het multimedianotebooktopic.

Hamvraag is echter: Wat is het budget? Wederom EUR 2.000.-- zoals de laatste keer het geval was? In dat geval is het een herhaling van zetten en wordt het de W530.

Je mag overigens je bronnen delen waaruit blijkt dat de Latitude E6530 een ruime selectie aan grafische kaarten heeft, want als ik de E6530 Advanced met i7 kies op de website van Dell dan heb ik in de samenstelling geen keuze in de videokaart. Dit is louter en alleen een NVIDIA NVS 5200M, die ongeveer op het niveau van een GT620M presteert, aldus notebookcheck. Zoiets magers hoort niet thuis in dit segment.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Omni schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:24:
Je mag overigens je bronnen delen waaruit blijkt dat de Latitude E6530 een ruime selectie aan grafische kaarten heeft, want als ik de E6530 Advanced met i7 kies op de website van Dell dan heb ik in de samenstelling geen keuze in de videokaart.
"[...] de precision line-up, met een ruime selectie aan grafische kaarten."

Fun fact: de topicstart heb ik volledig uit mijn hoofd geschreven.
Dit is louter en alleen een NVIDIA NVS 5200M, die ongeveer op het niveau van een GT620M presteert, aldus notebookcheck. Zoiets magers hoort niet thuis in dit segment.
Serieuze vraag: Hoeveel mensen die een 'workstation' kopen maken volgens jouw gebruik van de GPU?

Ik hoef geen GPU. Daar doe ik niets mee. Mijn klasgenoten, idem. Hell, een klasgenoot van mij klaagt steen aan been aan de onzuinige quado in zijn elitebook zonder switchable graphics. Onder linux kan je daar geen ene fuck mee. Het enige wat een grafische kaart voor mij doet is stroom verbruiken en de laptop dikker/zwaarder/duurder maken.

Ik dacht inderdaad het meest aan de W530. Maar ik moet nog even concreet de prijzen opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 00:46 ]

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Ik heb tijdens mijn stages/bijbaan en daarna tijdens afstuderen vrijwel alleen met Precisions gewerkt. Zowel de oude M4300 (T7100 en 4GB RAM), de M4400 (T9400 + 4GB RAM), als de 'nieuwe' M4600 (i7 2860Q en 8GB RAM). Alle machines (ondanks hun leeftijd) waren nog altijd snel, betrouwbaar en konden prima werken met 3d modellen in AutoCAD/Civil3D (filesize 250MB+). Welke quadro kaarten in deze werkpaarden waren gestoken kan ik me niet herinneren, maar het zullen geen kleine beestjes geweest zijn.

Batterij duur? Met de hongerige quadrokaart hield de M4600 het wel een uurtje of 3 uit met AutoCAD. Of ik hier tevreden mee was, niet echt. Maar je kan niet alles hebben he ;) De M4300 was wel leeg na een uurtje, maar dat kan ook aan de leeftijd van de batterij gelegen hebben.

Houden we ook rekening met de 21% BTW vanaf 1 oktober? Websites zoals die van Dell geven de prijs ex. BTW voor bedrijven. Is logisch, maar je kijkt er wellicht overheen als het een privé aankoop is voor school.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Topicstarter
De M4600 is anders koploper in de accuduur test van t.net: http://tweakers.net/benchdb/test/863.
Nixy schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:45:
Houden we ook rekening met de 21% BTW vanaf 1 oktober? Websites zoals die van Dell geven de prijs ex. BTW voor bedrijven. Is logisch, maar je kijkt er wellicht overheen als het een privé aankoop is voor school.
Dat lijkt me niet. We kunnen niet voorspellen wat de prijzen gaan doen volgende week.

Ik heb even een blik geworpen in de pricewatch:
thinkpads
pricewatch: Lenovo Thinkpad W530 (N1K43MH)
i7-3820QM, grootste accu, 1080p, 3 jaar onsite. Combineer met 2x pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9 voor 32GB RAM. (geldt voor alle laptops, behalve de latitude)

Voordelen: slechts 2.82kg, wide-gamut scherm. Ingebouwde calibrator, lange accuduur
nadelen: klokt terug onder batterij, thinkpad-heiligschennis keyboard, 'slechts' K2000m

T530: niet beschikbaar in nederland met 1080p. En valt derhalve af.
dell
Latitude E6530:
rond de €1700 met i7-3720QM, 9-cel batterij, quadro 5200m, 1080p. link

Voordelen: lange accuduur.
Nadelen: nutteloze quadro GPU, best zwaar (3.15-ish kg)

M4700:
€ 2,022 met i7-3720QM, 1080p, K1000M. (K2000m = + €124). link
€ 2,379 met i7-3820QM, 1080p, K2000m link
IPS scherm schijnbaar niet mogelijk.

Voordelen: lange accuduur, evt. kortignsacties
nadelen: zwaar

M6700:
€ 2,557 met i7-3920XM, 1080p, AMD M6000. Upgrade naar nvidia beschikbaar link
Ik heb geen idee hoe de M6000 presteert. Ik vind niets met google. Het IPS scherm is +€616, ex BTW.
€ 4,759 met i7-3820QM, 1080p, K5000m link.

Voordelen: IPS optie, veel performance (i7-3920XM, what? En de performance van de K5000m is totaal belachelijk. Dat ding heeft 3x zoveel shaders als de K2000m. Wat volgens notebookcheck 20% performancewinst geeft, wat ik zeer vreemd vind), lange accuduur (met nvidia GPU. AMD onbekend)
nadelen: slechte accuduur met IPS, AMD?. zwaar, koop toch een desktop.
HP
pricewatch: HP Elitebook EliteBook 8570w
i7-3720QM, 1080p, K1000m. Cheap.

Voordelen: ziet er leuk uit.
nadelen: slechts K1000m. Duurder dan de latitude, zwaar, slechte accuduur vanwege gebrek aan optimus

Voor de rest alleen spul zonder 1080p of van een generatie out. Jammer, HP..

Keuze van /me
winner: de W530 hierboven genoemd. Lijkt me duidelijk. De throtteling is pijnljk (altijd 1.2Ghz op de batterij). Maar ik hoop dat er een bios update beschikbaar is. Zie ook http://forums.lenovo.com/...103/highlight/true#M31715.

Alternatief: latitude. Relatief goedkoop voor als je geen grafische kracht wilt. Evt vermelding van kortings-hacks (:X) en het feit dat we de T530 niet hebben kunnen spotten met 1080p scherm.

Alternatief: M6700. omdat er verder niets is wat een XM CPU of fatsoenlijke quadro met IPS scherm levert. Het is ook de enige 17"-incher.

Het voordeel van de HP zie ik niet. Als je geen grafische kracht wilt is de latitude beter, vanwege de betere accuduur. Als je wel grafische kracht wilt: koop alsjeblieft de thinkpad. Maar misschien kunnen we hem er wel bij vermelden omdat de pricewatch niet bepaald het enige verkoopkanaal van elitebook is. Voor de M4700 geldt hetzelfde: de thinkpad is op papier gewoon beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 00:47 ]

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:40:
De M4600 is anders koploper in de accuduur test van t.net: http://tweakers.net/benchdb/test/863.
Met browsen zal de accu het zeker langer dan drie uur uithouden, ja :9 . CADwerk echter? Nope. Maar dat is wel mierenneuken hoor, voornamelijk omdat ik 2x 2uur aan het reizen was op een dag en dan meestal wat extra werk deed. Accu was voldoende, maar wel vaak bijna leeg. Heb trouwens nog eventjes gevraagd welke GPU er in de M4600 zat, en dat was de k2000.

En sja ik had gisteren ook eventjes rondgekeken, maar een hoop van de standaard workstations komen allemaal met een k1000 of een k2000. Voor meer kracht kan je echt de hoofdprijs gaan betalen, en is wellicht een desktop handiger. €4.700 exclusief BTW voor de M6700 en k5000, welk een TDP van 100W heeft, in een laptop.. 8)7

Nu moet ik bekennen dat ik niet 100% thuis ben in de quadro wereld, en niet goed weet wat de vereisten voor een hoop 3D CAD programma's zijn. AutoCAD, Civil3D, Microstation en MX kan je echter prima op een k2000 draaien, en waarschijnlijk voldoet de k1000 ook nog wel.

Vandaar denk ik dat de W530 inderdaad wel voldoende grafische kracht heeft voor een mobiel workstation. Als meer kracht nodig is lijkt het me handig om een desktop aan te schaffen.

Prijs; een kleine €2.200 (huidige prijzen met 19% BTW) voor het standaard model met 8GB geheugen. Daarnaast wellicht een fatsoenlijke SSD en extra RAM? Dan schiet de prijs al snel tot boven de €2.500. Als persoonlijke aankoop wordt ik daar niet zo vrolijk van, maar voor een (small) business is het een zeer redelijke prijs.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb het nu even over een CAD-systeem

De W serie is er in verschillende smaken bij HP, dus ook met betere gfx.

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/united-states/campaigns/workstations/images/img_mobile-graphics_v3.jpg

Nog een voordeel bij HP is dat deze echt support heeft voor linux. Ook is de garantieafwikkeling bij zakelijke producten perfect geregeld bij HP.

En accuduur vind ik niet echt belangrijk bij een workstation. Deze zal toch meestal gebruikt worden op een bureau en dan is er ook wel stroom.
Ik heb zelf een 8460W en die accu gaat ook makkelijk 4-5 uur mee en dat is echt lang zat.

Nu ook even wat prijzen zitten vergelijken maar als we een dell precision nemen met een K3000m dan kost die 3850 euro
Als wij een model nemen met ongeveer dezelfde specs en een K3000m bij HP betaal je 2200 euro.
Alleen dit prijsverschil al vind ik dat de Dell afvalt als BB
Ook als je kijkt naar de prijs van de Lenovo dan is deze ook duurder dan de HP al is het maar heel iets. Ander nadeel wat de W530 heeft is dat het numpad ontbreekt. Dit is bij cad werk echt wel nodig bij het ingeven van maten imo.

[ Voor 118% gewijzigd door Ernemmer op 25-09-2012 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ernemmer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:39:
Nog een voordeel bij HP is dat deze echt support heeft voor linux.
Ja? Een klasgenoot van mij heeft een 8570w, een redelijke linux guru als je het mij vraagt. Het stikt van de bugs. Video decoding alleen met CUDA, processor klokt terug als je op de accu werkt en klokt pas weer omhoog bij een reboot. De rest kan ik mij even niet herinneren.

Edit: aldus diezelfde klasgenoot:
Als je je elitebook bestelt met linux krijg je bios versie F01
Als je je elitebook bestelt met windows krijg je bios versie F03
F03 werkt niet fatsoenlijk met linux:
• geen ACPI backlight regeling
• bugs in power management
• flashen naar F01 vanaf een andere versie dan F01 is niet mogelijk.
En accuduur vind ik niet echt belangrijk bij een workstation. Deze zal toch meestal gebruikt worden op een bureau en dan is er ook wel stroom.
Ik heb zelf een 8460W en die accu gaat ook makkelijk 4-5 uur mee en dat is echt lang zat.
Dat is het model met de meest low-end grafische kaart. De elitebook heeft geen switchable graphics en derhalve brakke accuduur. Het De 8560w met firepro M5950 gaat volgens notebookcheck geen 3 uur mee. De W530 doet 3x zo veel
Nu ook even wat prijzen zitten vergelijken maar als we een dell precision nemen met een K3000m dan kost die 3850 euro
Als wij een model nemen met ongeveer dezelfde specs en een K3000m bij HP betaal je 2200 euro.
Alleen dit prijsverschil al vind ik dat de Dell afvalt als BB
Linkje? En volgens mij kan je niet in nederland direct bij HP bestellen.
Ander nadeel wat de W530 heeft is dat het numpad ontbreekt. Dit is bij cad werk echt wel nodig bij het ingeven van maten imo.
Goed punt. daar had ik nog niet aan gedacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 17:50 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05

Tarin

Just plain weird.

Wij hebben toevallig vorige week 3 nieuwe workstations besteld. We zijn (weer) voor Dell gegaan, want:
- Lenovo is relatief slecht leverbaar en had geen 17"-workstation (eis van 2 van m'n collegae die niet met extern scherm werken)
- HP is lastig zoeken (configuratie uitzoeken op website is IMO een gedoe, en vervolgens op zoek naar een leverancier die hem binnen afzienbare tijd kan leveren); bovendien hebben we slechte ervaring met HP (slechte drivers voor de (destijds) FireGL-kaarten, die pas heel laat bijgewerkt werden; oude docking-stations niet meer compatible).

We hebben twee M6700's besteld: W08M6711 met een Quadro K3000M-kaart voor ~2200 ex BTW (via onze accountmanager). Tip: de Intel Core i7-3920XM lijkt verkeerd geprijsd te zijn, die is normaal gesproken 850 euro duurder.
Daarnaast een M4700 (W08M4712) met Quadro K2000M en 9-cell accu voor ~2000 ex BTW. Zit een i7-3820QM in.

Daarnaast hebben we bij de lokale computershop 256GB SSD's (Samsung 830 voor de M6700's, Crucial M4 mSATA voor de M4700) en 16GB extra geheugen (Corsair 1600MHz) besteld voor een kleine 250 euro per systeem.

We verkopen CAD- en CAM-software (SpaceClaim, Edgecam), en we merken dat de Quadro-kaarten betere performance leveren. Bovendien hebben we zoals gezegd rare driver-problemen gehad met FireGL-kaarten.
Qua schermen geldt voor ons: hoe meer pixels, hoe beter. Erg jammer dus dat de 16:10-schermen uitgefaseerd zijn. Kleurweergave is dan weer niet echt belangrijk, dus we hebben de betaalbare full-hd-schermen.

Ons oorspronkelijke budget lag rond de 1600 ex btw, maar we merken dat onze klanten steeds vaker tegen zware modellen (grote, complexe producten van 3*3*3 meter - of 2*0.5*11 meter) aan lopen, en we moeten wel fatsoenlijk ondersteuning kunnen bieden. Het is de bedoeling dat deze systemen 3-4 jaar mee gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 25-09-2012 19:41 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Ernemmer
  • Niet online
Een hp met k3000m voor 2270 inclusief btw
http://www.centralpoint.n...rt-bly562et1-num-1473877/

Dat de dell via een accountmanager met veel korting te krijgen is, is natuurlijk wel leuk maar niet mogelijk voor de normale consument.

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 25-09-2012 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan met 'hacks' 13.5% korting krijgen op een bedrag boven de €1600 bij dell. Wordt niet meegenomen in de prijzen die ik heb genoemd.
Dat lijkt er al meer op, ja. Jammer dat die niet gewoon in de pricewatch staan. De processor mist ook vPRO ondersteuning, maar ik heb geen idee of dat belangrijk is of niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ook niet gek om in de BBG mee te nemen: het bijgeleverde dock en de aansluitingen daarop :)

Dell bijvoorbeeld levert meerdere typen docks voor hun laptops. Hoewel zeker in de pro lines uitwisselbaar, verschillen ze toch nog wel het e.e.a.
Als voorbeeld mijn Dell E6510: het dock bij mij op de zaak heeft een stuk of 3 HDMI aansluitingen, 2 VGA aansluitingen en zelfs een seriele poort :D Die van me thuis (ook een Dell) heeft een displayport, een HDMI en een normale VGA. En uiteraard hebben beiden audio.

Waarom is dat belangrijk in een workstation notebook? Nogal simpel: omdat dat ding toch weinig portable hoeft te zijn, en standaard bij voorkeur meerdere schermen aan moet sturen zonder zijn eigen monitor te gebruiken. Je zegt het zelf al: het is een portable workstation. Dan wil je niet met kabels hoeven leuren :P

En die audio achterop is ook wel handig tijdens het devven ofzo. Devven doe je met flinke herrie als inspiratie namelijk :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 25-09-2012 21:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:12:
Waarom is dat belangrijk in een workstation notebook? Nogal simpel: omdat dat ding toch weinig portable hoeft te zijn, en standaard bij voorkeur meerdere schermen aan moet sturen zonder zijn eigen monitor te gebruiken. Je zegt het zelf al: het is een portable workstation. Dan wil je niet met kabels hoeven leuren :P
Oeh. Deze gaat de lenovo ook winnen: het HP dock schijnt geen digitale audio out te hebben. Bovendien is het lenovo dock langer compatibel: HP en dell vernieuwen uit het hoofd elke 2 jaar de docking stations.
En die audio achterop is ook wel handig tijdens het devven ofzo. Devven doe je met flinke herrie als inspiratie namelijk :Y)
Een uur devven met herrie is een uur niets gedevd(t?). Ja, ik ben raar :P

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt nu geen i7-2920XM meer bij de M6700, maar een Core i7-3720QM.

• Ernemmer
  • Niet online
Bij de lenovo hoort deze dock.

http://shop.lenovo.com/SE...?GroupID=460&Code=433835U
hier staan wat meer specs
http://www.costcentral.co..._USB_30/433835U/11675851/

De hp dock staat hier
http://www.misco.nl/produ...ecifications&page=1&#tabs

Ik kan nergens vinden dat de Lenovo-dock digitale audio heeft. Ik kan er natuurlijk overheen kijken.
Wel heeft deze maar 1 usb3 aansluiting in tegenstelling tot de 4 usb3 aansluitingen op de HP dock.
Ook heeft hij geen seriële, parallelle of e-sata poort, Dit is natuurlijk niet voor iedereen noodzakelijk maar soms wel handig.

[ Voor 56% gewijzigd door Ernemmer op 26-09-2012 12:04 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:31:
[...]
Oeh. Deze gaat de lenovo ook winnen: het HP dock schijnt geen digitale audio out te hebben. Bovendien is het lenovo dock langer compatibel: HP en dell vernieuwen uit het hoofd elke 2 jaar de docking stations.

[...]

Een uur devven met herrie is een uur niets gedevd(t?). Ja, ik ben raar :P
Erm, waarom zou je op een laptop een digitale audio out willen hebben :? Betekent dat je ook ergens @work een receiver of versterker met digitale audio in nodig hebt. Ken weinig werkplekken waarvoor dat geldt ;)
Bovendien: een Displayport uitgang ondersteunt ook digitale audio, mocht je dat echt willen. Maar lijkt me al met al geen breekpunt in de selectie ofzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
edit:
een mens moet niet op GoT posten na een langdurige slaapdeprivatie, daar gaat hij onzin van praten, nvm me dan maar

[ Voor 93% gewijzigd door zion op 30-09-2012 11:46 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ben zelf in de running voor een Thinkpad W530, mede omdat als ik deze uit amerika laat overkomen ben ik zowieso goedkoper uit ben dan wanneer ik een Dell of HP aanschaf.

De HP is enkel goedkoper via de TU, dan krijg je wel imho een zeer slecht gemaakte pc. Geen optimus, slechte accuduur, zwaar, dik en de bouwkwaliteit laat te wensen over. Verder heeft het apparaat allerlei verschillende bugs zoals uitvallen als de stekker verwijderd wordt etc.

De Thinkpad W530 die ik uit Amerika ga halen komt met de volgende specs:
Intel Core I7 3720QM
4Gb Ram (1 dim) Bravo voor Lenovo!
Nvidia Quadro K1000M
9-cell accu (12 uur gebruik)
1920x1080 95% aRGB scherm
Intel 6300N Wireless
Backlit Keyboard
3 Jaar Next-Bussines-day-onsite Wereldwijd + Accidential support (dus ook in Nederland)

De prijs is exclusief verzending omgerekend 1120 euro en dit wordt 1178 inclusief VAT

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een erg mooie prijs. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Barnes and Nobles account is 30% korting en dan nog 15% korting met een actie die nu loopt :)

via deze link:
http://www.google.nl/url?...jgmGvq6b8F7ZV4Y7g&cad=rja

Account maken kan iedereen en dan gewoon configureren en de ecoupon activeren

• alfonius
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 12:01
brilsmurfffje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:19:
Barnes and Nobles account is 30% korting en dan nog 15% korting met een actie die nu loopt :)

via deze link:
http://www.google.nl/url?...jgmGvq6b8F7ZV4Y7g&cad=rja

Account maken kan iedereen en dan gewoon configureren en de ecoupon activeren
Ik heb inmiddels een account aangemaakt en zie een hele mooie aanbieding voor de Y580.
Hoe heb je dit laten overkomen? Zit je dan niet met invoerrechten e.d.?
Betalen via creditcard of paypal?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

alfonius schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Ik heb inmiddels een account aangemaakt en zie een hele mooie aanbieding voor de Y580.
Hoe heb je dit laten overkomen? Zit je dan niet met invoerrechten e.d.?
Betalen via creditcard of paypal?
Sorry voor de late reactie, je moet betalen met Paypal, een Nederlandse creditcard wordt alleen geaccepteerd als hij van American Express is. Invoerrechten is 21%, maar Lenovo verstuurd niet internationaal dus dan kan je beter via Ebay kopen. Ik ga hem zelf halen in Amerika.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:31:
[...] Bovendien is het lenovo dock langer compatibel: HP en dell vernieuwen uit het hoofd elke 2 jaar de docking stations.
Onzin. De vorige dockings gingen veel langer mee. De huidige 2012 serie heeft de 2008 opgevolgd.

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 22-12-2012 19:46 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:27
Ernemmer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:36:
Een hp met k3000m voor 2270 inclusief btw
http://www.centralpoint.n...rt-bly562et1-num-1473877/

Dat de dell via een accountmanager met veel korting te krijgen is, is natuurlijk wel leuk maar niet mogelijk voor de normale consument.
Ben zelf zoekende naar een workstation laptop en heb contact gehad met een Dell accountmanager vanwege zakelijke aanschaf. Even deze droom de wereld uit helpen: ze geven nauwelijks korting op de webprijs. Heb een M6700 met K3000M en 1920*180 scherm geconfigureerd plus nog de Intel 6300 wifi en bluetooth. Ik kreeg een offerte die slechts 40 euro onder de webprijs ging.

En geloof me, daar heb ik nog moeite voor moeten doen ook... }:|
Pagina: 1