Toon posts:

SSD wordt niet herkend (wel in bios) niet op "deze computer"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alsvolgt..ssd wordt dus niet herkend in deze computer (geen letter).
Ik ben nu zover dat ik in computerbeheer ben aangekomen en de SSD als gereserveerd zie staan en ik een partitie moet maken (althans rechtermuis knop...eenvoudige schrijfruimte maken)....Of dit juist is hoor ik graag en welke optie ik bij de installatie moet kiezen..Ik heb inmiddels al een letter uitgekozen, ik heb op volgende gedrukt en dit is de nieuwe opties die ik kan kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img267/6996/screenshottey.jpg

Windows 7 64 bits....dit is de 2de ssd......de eerste SSD werkt wel gewoon goed en is net als deze ssd een samsung 830 serie...
1ste SSD: 128GB
2de ssd: 256GB

iemand die mij hiermee kan helpen?

bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 20:24 ]

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
In computerbeheer op de ssd klikken en 'drive letter' toevoegen.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:21
Je moet op volgende klikken, En een drive letter toevoegen

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
hoi dowloader...de letter heb ik al aangewezen, dat was bij vorige...dus ik kan met deze opties op volgende drukken? NTFS en standaard?

Verwijderd

Topicstarter
en moet ik in de bios nog iets doen? ...de optie IDE veranderen of zo laten?

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
Die moet je wel op AHCI zetten. Voor snelheidswinst.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Verwijderd

Probeer je nu niet van alles achterstevoren te doen? Wil je de SSD als bootschijf gebruiken? Zo ja, waarom ga je 'm dan eerst als slave proberen te formatteren?

Je moet de SSD ook installeren in AHCI-modus, anders gaat de performance dik tegenvallen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:21
Wat camacha zegt ga je deze ssd nu al boot schijf gebruiken of als data schijf ?

- de ssd kan je op NTSF houden
- inde bios je ssd op AHCI zetten

Cloud ☁️

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

downloader91 schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:31:
Wat camacha zegt ga je deze ssd nu al boot schijf gebruiken of als data schijf ?

- de ssd kan je op NTSF houden
- inde bios je ssd op AHCI zetten
hy gaat hem gebruiken als data schijf, zn 128 is de bootschijf, hijs nu bezig om hem op AHCI te zetten
edit: het stond al op AHCI

Het probleem is dus: Hoe kan je aan die schijf een lettertje toekennen zodat die schijf gebruikt kan worden

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 16-09-2012 20:35 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt voor de hulp...het is gelukt en staat erbij...zoals stef al aangeeft gaat om extra dataschijf...mijn eerste SSD staat al als boot....

merci
Pagina: 1