Kast isoleren, hoe te werk gaan??

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi!

Ik ben van de week bezig geweest met mijn kast isoleren. :)
Ik heb 2 van die geluidswerende platen gekocht (met noppen) 3cm hoog.
Zijn die platen goed, of raden jullie mij iets anders aan wat beter is?
Ik had de zijkanten en een stuk van de achterkant geisoleerd, maar het hielp nog niet echt. :Z

Hoe kan ik me kast nou het beste isoleren? Moet ik overal van die plaaten plaatsen, zelfs aan de voorkant? Pics please! >:)

Thnx! :)

Whatever.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Om het maar weer eens te vertellen:

UTFS!!!!!!!!!!!!

Weet je niet wat dit betekent dan moet je maar effe goed gaan nadenken!!!!
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De noppen platen werken goed als je in een kamer de galm weg wilt halen. Maar de meeste herrie van je PC wordt veroorzaakt door trillingen die door de kast worden doorgegeven. BV de wanden resoneren doordat je harddisk trilt. Dat kan je het beste dempen met een zwaar en 'taai' materiaal. Je kan platen in een auto zaak halen die ze daarvoor gebruiken, het lijkt een beetje op het spul dat ze op daken plakken. (eigenlijk is het dat ook gewoon) Of heel simpel tapijttegels met een achterkant van teer. Die zijn zwaar en dempen de trillingen en ze hebben een zachte bovenkant die nog wat gesnerp dempt. Plak ze vast over het volle oppervlak.

[standaard verhaal mode]

Het heeft niet of nauwelijks invloed op de temperatuur in je kast. Warmte gaat niet door de wanden van je kast naar buiten. Maar met de luchtstroom mee. En die neemt zelfs iets toe omdat je het volume van je kast kleiner maakt. En wel juist op die plaatsen waar je toch al niets aan een luchtstroom had, de wanden.

[\standaard verhaal mode]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 09:12 schreef freaky20 het volgende:
Om het maar weer eens te vertellen:

UTFS!!!!!!!!!!!!

Weet je niet wat dit betekent dan moet je maar effe goed gaan nadenken!!!!
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
Tssss..
Hey newbie doe jij ff normaal! D8 je niet dat ik gezocht had? Dus wel, maar ik kon er niet echt wijs uit worden!

Whatever.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Je moet het zeker niet opveral gaan plaatsen omdat je nog wel wat lucht gaten moet houden voor de cooling van je processor. Bijvoorbeelde het gat voor je front cooler niet dicht doen en er gewoon om heen gaan zodat je daar een cooler kan zetten.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Op donderdag 29 maart 2001 09:18 schreef meendering het volgende:

[..]

Tssss..
Hey newbie doe jij ff normaal! D8 je niet dat ik gezocht had? Dus wel, maar ik kon er niet echt wijs uit worden!
dus.... Zeker geen newbie.... kun je wel naar mijn aantal berichtjes kijken maar dat heeft zeker geen betrekking op mijn ervaring!!

Heb ffe de search gebruikt en BS van dat je er niet uit kan komen!! zie hier:

http://www.7volts.com/quiet.htm
[topic=102761]
[topic=137449]

dus.... search werkt wel degelijk!!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb 1 zo'n zelfde plaat gebruikt om alle wanden van m'n pc ermee te behangen, en dat werkt erg goed tegen geluid van fans ed. Om het probleem van trillingen van de kast tegen te gaan heb ik de harde schijven los neergelegd op stukjes schuim (ik verplaats hem toch nooit...). In m'n kast zitten 5 fans en 2 7200rpm hd's en hij is muisstil.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb kurk gebruikt, van de bouwmarkt. (dat zeg ik...Gamma :))

Was 19,95 ofzo, voor een pak kurken platen van 3mm dik. Deze heb ik met een paar druppels montagekit vastgeplakt in de kast.

Kurk dempt vooral de hoge tonen, dus het gezoem van je harddisk en fans, bijvoorbeeld :)
Als een harddisk bezig is met een lees of schrijf actie, dan zijn het voornamelijk lage tonen, dus dit kun je met kurk niet helemaal uitbannen. Wel moet ik zeggen dat het geluid heel gedempt en sonoor klinkt. 8-)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 09:49 schreef freaky20 het volgende:

[..]

dus.... Zeker geen newbie.... kun je wel naar mijn aantal berichtjes kijken maar dat heeft zeker geen betrekking op mijn ervaring!!

Heb ffe de search gebruikt en BS van dat je er niet uit kan komen!! zie hier:

http://www.7volts.com/quiet.htm
[topic=102761]
[topic=137449]

dus.... search werkt wel degelijk!!
Tuurlijk werkt de search! Duh!
Ik heb de 2 bovenstaande topics doorgelezen, maar ze waren niet echt duidelijk, mijn vragen waren nog niet beantwoord dus plaats ik ff een nieuwe. Jah? Oké!

Whatever.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 09:59 schreef DynaMikeY het volgende:
Ik heb kurk gebruikt, van de bouwmarkt. (dat zeg ik...Gamma :))

Was 19,95 ofzo, voor een pak kurken platen van 3mm dik. Deze heb ik met een paar druppels montagekit vastgeplakt in de kast.

Kurk dempt vooral de hoge tonen, dus het gezoem van je harddisk en fans, bijvoorbeeld :)
Als een harddisk bezig is met een lees of schrijf actie, dan zijn het voornamelijk lage tonen, dus dit kun je met kurk niet helemaal uitbannen. Wel moet ik zeggen dat het geluid heel gedempt en sonoor klinkt. 8-)
Aha, juist. :)
Waar heb je dat kurk allemaal geplakt? Alleen de zijkappen of ook aan de onderkant en bovenkant en voor,acherkant?

Ohwja, deze coolers heb ik:
Spire Orb
Spire hd cooler 2 fans, zo'n blauw geval.
3 casefans.

Whatever.

Pagina: 1