Toon posts:

Game PC (900 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga één deze dagen een game pc bestellen bij Alternate, hun zullen deze ook in elkaar zetten omdat ik zelf jammer genoeg niet de kennis heb om dit te doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen zoals Battlefield 3, Skyrim, Guild Wars 2, Fable 3 en de Sims 3. En in de toekomst Far Cry 3, AC 3, Tomb Raider & Simcity. Het liefst wil ik deze gewoon op de hoogste instellen spelen en uiteraard in Full HD. Daarnaast gewoon huis- tuin & keukengebruik en office voor school.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de PC heb ik een budget van €900 dit is inclusief de assamblage- en verzendkosten van €9,90 van Alternate.

Daarnaast heb ik nog een scherm, toetsenbord en muis nodig maar hier heb ik een apart budget voor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee maar ik zoek wel kwaliteit zodat de pc lang mee kan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil een midi-tower omdat ik big echt te groot vind. Daarbij vind ik het belangrijk dat de kast niet al te veel geluid maakt omdat ik dit nogal irritant vind. Verder zoek ik gewoon een goede pc waar ik heel wat jaartjes plezier van kan hebben :)

Hieronder de samenstelling die ik tot nu toe heb gemaakt. Alleen de behuizing kon ik niet in mijn wensenlijstje zetten maar ik had gekozen voor een Cooltek Timaios voor 55 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B75A-G43€ 68,99€ 68,99
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 222,99€ 222,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 69,95€ 69,95
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,55€ 14,55
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 78,86€ 78,86
1Kingston HyperX KHX1600C9D3P1K2/8G€ 36,95€ 36,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Cooler Master GX-Lite 500W€ 39,90€ 39,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,19

Voor deze pc zou ik momenteel €841,96 kwijt zijn bij Alternate.
Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Groetjes,
Stephanie

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De i5-3570k inwisselen voor een i5-3570 of i5-3450, jij mag kiezen, aangezien er nergens staat dat je wilt overklokken en je een moederbord hebt genomen dat niet in staat is om te overklokken. De CM CX-Lite 500W vervangen voor een Seasonic of Corsair Builder 500W V2. Windows 7 kan je halen van slim.nl als j een student bent. Een SSD is heel handig; neem de Samsung 830 128 GB of 64 GB bijvoorbeeld.

En nu heb je ook de kennis om je eigen pc in elkaar te zetten; YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011. Je bespaart nu wat euro's op je cpu, geeft wat uit aan je voeding en kan nog wat investeren in je I/O; dat is namelijk de bottleneck van je systeem (oplossing; een SSD)..

• moh.moh
  • Niet online
De i5-3570k inwisselen voor een i5-3570 of i5-3450, jij mag kiezen, aangezien er nergens staat dat je wilt overklokken en je een moederbord hebt genomen dat niet in staat is om te overklokken. De CM CX-Lite 500W vervangen voor een Seasonic of Corsair Builder 500W V2. Windows 7 kan je halen van slim.nl als j een student bent. Een SSD is heel handig; neem de Samsung 830 128 GB of 64 GB bijvoorbeeld.

En nu heb je ook de kennis om je eigen pc in elkaar te zetten; YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011. Je bespaart nu wat euro's op je cpu, geeft wat uit aan je voeding en kan nog wat investeren in je I/O; dat is namelijk de bottleneck van je systeem (oplossing; een SSD)..

• Roel1966
  • Niet online
Zoals Mohmoh al schrijft zal je inderdaad of een andere cpu of een ander moederboard moeten kiezen want het B75 chipset van Intel ondersteund verder geen OC. Aangezien je erop wilt gaan gamen denk ik dat je toch verstandiger er aan doet om een Z77 boardje te pakken.

pricewatch: Asus P8Z77-M

Qua voeding zou ik ook niet voor een Coolermaster gaan maar b.v. Corsair builder series.

pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

En verder mis ik wel een ssd en raad ik je deze toch wel aan in een pc van deze tijd waarbij ik persoonlijk goede ervaringen heb met de Samsung ssd's.

pricewatch: Samsung 830 series 128GB

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor gamen is vooral de videokaart belangrijk. Je zou wat kunnen besparen door AMD systeem te kiezen en met dat geld dat je bespaart een SSD aan te schaffen, wat hierboven ook wordt gesuggereerd. Ook ik zou je een andere voeding en ODD aanraden. Een CPU koeler is anders ook wel aan te raden, voor een koeler en stiller systeem, maar heeft verder geen invloed op de prestaties (behalve bij overklokken, maar dat ga je niet doen denk ik). Heb je verder de voorkeur dat het bij Alternate moet worden geassembleerd?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 67,40€ 67,40
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,90€ 26,90
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,50€ 49,50
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 108,50€ 108,50
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 30,50€ 30,50
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,17

+ 55 kast + 10 assemblage, eventueel zonder de third party CPU koeler (Gelid Solutions Tranquillo Rev.2)

Dit systeem is vergelijkbaar geprijsd met gelijke prestaties tijdens gamen, maar wel snelle laadtijden door de SSD en een stuk sneller tijdens overige gebruik door de SSD.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Roel1966 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:19:
Zoals Mohmoh al schrijft zal je inderdaad of een andere cpu of een ander moederboard moeten kiezen want het B75 chipset van Intel ondersteund verder geen OC. Aangezien je erop wilt gaan gamen denk ik dat je toch verstandiger er aan doet om een Z77 boardje te pakken.

pricewatch: Asus P8Z77-M
Als je wil overklokken heeft zo'n plank idd wat meerwaarde, doe je dat niet is een B75 chipset net zo goed.
Tenzei hij CF/SLi wil draaien, wat ik zo 1,2,3, niet zie gebeuren. Als hij die optie wel wil, is hij niet zo goed af met jouw voorstel, waar het tweede slot slecht X4 doet. Ook zal hij een zwaardere voeding nodig hebben.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad van plan om een Samsung ssd te nemen van 64GB, daar zet ik aleen windows + programma's op. Ben deze vergeten mee te nemen in het overzichtje.

Ik zit wel te twijfelen om deze zelf in elkaar te zetten, met een goede handleiding moet mij dit wel lukken. In het verleden heb ik 1 pc gedaan samen met mijn ex, dat ging wel goed. Ik ben trouwens een meisje, dus Madrox je hoeft geen hij te zeggen :P

Andere voeding zal ik dan nog even naar kijken, maar die Corsair Builder CX500 V2 heeft een efficientie van 80% en die van Cooler Master 86%. Maakt dat nog uit?

Ik ben inderdaad student, had helemaal niet gedacht aan slim.nl. Ga ik gelijk even naar kijken. Is dat moeilijk om windows te installeren op een SSD? Ik ben altijd gewend dat als ik een laptop/pc koop dat ik niks hoef te doen, dus ik weet niet of het ingewikkeld is.
Zojuist even gekeken op slim maar kan daar niet de Windows 7 Home Premium 64 bit vinden...

Ik ben niet van plan om te overklokken, dus ben ik dan verstandiger om de 3570 te nemen?
Dan zou ik uitkomen op deze samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B75A-G43€ 68,99€ 68,99
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,55€ 14,55
1Kingston HyperX KHX1600C9D3P1K2/8G€ 36,95€ 36,95
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 188,95€ 188,95
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,50€ 49,50
1Samsung 830 series 64GB€ 66,60€ 66,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,34

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 11:16 ]

• Regeneration
  • Niet online
En wat denk je van de AMD setup die ik had voorgesteld? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo van de AMD processors vandaar..

• Regeneration
  • Niet online
Ook met de (bovenstaande) uitleg dat je AMD systeem even snel zal zijn voor een lagere prijs?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zelfs dan, ik heb het er gewoon niet zo mee..

Ben ik dan trouwens ook slimmer uit om een Sapphire HD 7870 te nemen ipv Sapphire HD 7870 OC?
Aangezien ik toch niet ga overclocken..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 11:29 ]

• Regeneration
  • Niet online
Jammer, maar om dan nog wat advies te geven op je huidige systeem.

Ik zou de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed, voldoet nog prima en is ook een quad core. Omdat je niet gaat overklokken is ook het pricewatch: MSI B75MA-P45 prima. Daarnaast zou ik overwegen de pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD te nemen, deze is slechts een paar euro meer, maar wel iets hoger geklokt. Dit is wel sterk afhankelijk van de webshop, is het verschil zeg meer dan ~10 euro zou ik het nier meer doen. Verder zou ik de pricewatch: LG GH24NS90 Zwart nemen, deze wordt vaak geadviseerd bij de BBG's. De CX500 V2 voeding is verder prima.

Verder zou ik zeggen als je niet weet hoe je een PC in elkaar zet, kan je die prima door een webshop laten doen er zijn heel veel die dat aanbieden voor in mijn ogen een redelijke prijs. Windows zou je dan zelf kunnen installeren omdat je deze zelf ergens anders goedkoper koopt. Dat is echt niet moeilijk. Je kan daarvoor heel wat info op het internet vinden. In principe is het de DVD in de PC doen en volgen wat er op het scherm komt te staan.
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:23:
Ja zelfs dan, ik heb het er gewoon niet zo mee..

Ben ik dan trouwens ook slimmer uit om een Sapphire HD 7870 te nemen ipv Sapphire HD 7870 OC?
Aangezien ik toch niet ga overclocken..
Daarmee wil de fabrikant aangeven dat de videokaart al is overgeklokt.

Succes met je keuzes en je nieuwe systeem. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 17-09-2012 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het bij de 3570 maar dan zonder de overklok functie aangezien ik dat niet ga gebruiken :)
Die videokaart van Gigabyte is wel een stuk duurder bij Alternate dus dan hou ik het bij de Sapphire uitvoering.

De voeding heb ik nu inderdaad aangepast naar CX500 V2, en ik heb een hekel aan LG dus ik doe gewoon die van samsung erin :)

Samenstellen bij Alternate kost 55 euro, Azerty & Informatique is ook nog een optie. Gewoon alles even in mn winkelmandje gooien en kijken wie het goedkoopst is :)

Bedankt voor jullie advies!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:42:
Ik hou het bij de 3570 maar dan zonder de overklok functie aangezien ik dat niet ga gebruiken :)
Die videokaart van Gigabyte is wel een stuk duurder bij Alternate dus dan hou ik het bij de Sapphire uitvoering.

De voeding heb ik nu inderdaad aangepast naar CX500 V2, en ik heb een hekel aan LG dus ik doe gewoon die van samsung erin :)

Samenstellen bij Alternate kost 55 euro, Azerty & Informatique is ook nog een optie. Gewoon alles even in mn winkelmandje gooien en kijken wie het goedkoopst is :)

Bedankt voor jullie advies!
Ik zou alleen niet de Samsung 830 64 GB ssd nemen maar de 128 GB hetgeen je 2 tientjes scheelt maar je wel dubbel zoveel ruimte hebt. Uit ervaring weet ik gewoon dat 64 GB heel snel vol staat en het voor een ssd beter is als je de ssd niet helemaal tot het uiterste vult.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat zal ik dan even meenemen!
Voor 2 tientjes heb ik dan liever meer geheugen... en 20 euro op 900 euro is ook niet veel dus dat maakt dan ook niks meer uit :P

Edit: toch besloten om de pc kast zelf in elkaar te zetten. Ik heb dit ooit eens in een ver verleden geleerd op een mbo opleiding, en met dat filmpje en handleidingen op internet heb ik er het volste vertrouwen in dat het gaat lukken :)
Wordt het wel wat goedkoper (altijd goed!) omdat ik dan natuurlijk bij meerdere leveranciers kan bestellen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 18:53 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:09:
Voor 2 tientjes heb ik dan liever meer geheugen... en 20 euro op 900 euro is ook niet veel dus dat maakt dan ook niks meer uit :P

Edit: toch besloten om de pc kast zelf in elkaar te zetten. Ik heb dit ooit eens in een ver verleden geleerd op een mbo opleiding, en met dat filmpje en handleidingen op internet heb ik er het volste vertrouwen in dat het gaat lukken :)
Wordt het wel wat goedkoper (altijd goed!) omdat ik dan natuurlijk bij meerdere leveranciers kan bestellen :)
Als je het ooit hebt gedaan verleer je het nooit. Een laptop/PC/tablet bij de hand om bij problemen te raadplegen, handleiding doornemen als je het niet snapt, en gebruik je gezond verstand, alles kan er maar op 1 manier in!

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 17-09-2012 22:17 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:09:

Alvast dan 2 tips waarmee "beginners" nog wel eens mee de fout in gaan namelijk voor je het moederboard inbouwd altijd eerst het aantal afstandsbusjes tellen. Te veel is erger als te weinig want een busje teveel kan kortsluiting veroorzaken dus dat al als belangrijke tip.

De tweede tip waarmee ook nog wel eens de fout word ingegaan is het aanbrengen van koelpasta op de cpu, mits het nodig is dan en je een aftermarketkoeler erop wilt zetten. NOOIT teveel pasta aanbrengen en maar een rijstkorreltje in het midden van de cpu doen.

In jou geval zie ik boxed staan dus neem ik wel aan dat je de standaard koeler erop zet waar meestal bij Intel al koelpasta op zit. Nog een tip hierbij dat je de koeler het beste al erop kan zetten als het board nog niet erin zit. Op die manier kan je namelijk aan de achterkant controleren of alle push-pins goed aangedrukt zitten en de koeler er recht op zit.

Verder zou ik zo zeggen van Youtube en hier Tweakers goed doorspitten en dan moet je er wel komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips, ik heb er alle vertrouwen in dat het moet goed komen!

Alleen wat bedoel je precies met de afstandsbusjes tellen? Die zitten er standaard op of moet ik dat doen? :P het is echt te lang geleden haha. Binnenkort even verder in verdiepen.

Ik heb idd de boxed variant, maar wel goede tip om dat er eerst in te zetten. Zal mij benieuwen :)

Ik twijfel nu alleen nog tussen 2 kasten, de Antec Midi Tower Three Hundred Two voor €52,90 en de Cooler Master Midi Tower Silencio 550 voor €64,90 bij 4launch.
Heeft er eentje een betere kwaliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 22:53 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:38:

Alleen wat bedoel je precies met de afstandsbusjes tellen? Die zitten er standaard op of moet ik dat doen? :P het is echt te lang geleden haha. Binnenkort even verder in verdiepen.
Op de achterplaat van je systeem, kast waar je dus het moederbord op monteert, heeft nog geen bevestigingen voor het moederbord. Wel zitten er allemaal gaten, en daar druk je dan afstandbusjes/spacers (weet ik het hoe die dingen heten :P) doorheen (die krijg je bij je spullen!). Deze dingen hebben dus ook schroefdraad.

Echter gezien de vele formfactors voor moederborden, zoals xATX, BTX, etc, moet je dus even goed opletten welke gaten je spacers moet gebruiken. Soms staat ook aangegeven welke bij welke formfactor passen, maar toch even dubbelchecken, gezien moederborden soms een gat overslaan. Dus even goed kijken waar de bevestigingsgaten in je moederbord zitten

Als je twijfelt, liever overslaan of later toevoegen. Je gebruikt bij voorkeur alle gaten op het moederbord, maar soms komt het ook simpelweg niet uit. Een typische beginnersfout is dolenthousiast alle spacers in alle gaten duwen, om daarna ze er weer uit te moeten halen.

Voor je behuizing zou ik zelf gewoon kiezen welke je het mooist vindt en qua grootte praktisch, Allebei lijken ze goed geschikt voor jouw doel.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 17-09-2012 23:13 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:38:

Ik heb idd de boxed variant, maar wel goede tip om dat er eerst in te zetten. Zal mij benieuwen :)

Ik twijfel nu alleen nog tussen 2 kasten, de Antec Midi Tower Three Hundred Two voor €52,90 en de Cooler Master Midi Tower Silencio 550 voor €64,90 bij 4launch.
Heeft er eentje een betere kwaliteit?
Persoonlijk zou ik je meer deze pricewatch: Corsair Carbide 300R willen aanraden. Ruime kast en kwalitatief goed maar de Antec of Coolermaster is ook zeker niet verkeerd maar zelf heb ik wel goede ervaringen opgedaan met Corsair kasten.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja nu begrijp ik wat je bedoeld met die afstandbusjes, ik ga de handleiding van het moederbord wel goed doorspitten daar zal het vast in staan :)

Die Corsair Carbide 300R is ook een mooie kast! Neem ik ook in overweging, nu heb ik nog meer keuze haha. Kan ik er de hele dag over twijfelen lol!

Edit: uiteindelijk gekozen voor een hele andere kast namelijk de Cooler Master CM690 II Advanced Black & White Edition :) Gelijk besteld, hopelijk kan ik hem deze week nog ophalen zodat ik mn pc in elkaar kan zetten!

Thanks voor jullie hulp :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 13:57 ]

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:42:
Edit: uiteindelijk gekozen voor een hele andere kast namelijk de Cooler Master CM690 II Advanced Black & White Edition :) Gelijk besteld, hopelijk kan ik hem deze week nog ophalen zodat ik mn pc in elkaar kan zetten!

Thanks voor jullie hulp :)
Een kast is altijd ook wel een persoonlijke smaak en die CM690 is ook zeker niet verkeerd dus daar kan je je niet aan miskopen.

Veel succes met het bouwen !

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, gaat vast goed komen :)
Pagina: 1