Toon posts:

Asus Rampage IV Extreme raid0 wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Asus Rampage IV Extreme s2011 en wil een nieuwe windows installatie doen in raid0.
Voor deze set up heb ik 2 x 120gb OCZ Vertex2 ssd's.
Heb in de bios het op raid gezet en een raid opstelling gemaakt, lukt allemaal nog.
Dan wil ik windows gaan installeren maar dan ziet ie geen schijf/ven.
Doe ik het in AHCI dan ziet ie ze wel.
Heb alle sata poorten geprobeert maar bij geen enkele ziet ie de raid0 opstelling.
Mss heb ik iets verkerd gedaan, heb in het boekje gekeken maar krijg het niet werkende.
Als iemand een tip heeft zie ik die graag tegenmoet.
Intussen windows aan het installeren op een enkele ssd.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ik mis 1 ding in je rijtje van pogingen...

Intel raid drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, is een nieuw bordje en ik zou dus niet meteen een raid0 opstelling kunnen maken.
Eerst windows erop, alle drivers en dan een raid0 opstelling maken of.
Ben hier dus echt geen held in deze dingen.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

http://downloadcenter.int...tel%C2%AE+RST%29&lang=eng

F6flpy-XX.exe downloaden...

Op USB stickje zetten en inladen bij de installatie
Windows heeft namelijk een driver nodig voordat hij de raid array goed ziet...

Edit:

Verder wil ik even mij mening geven over SSD's in RAID-0...

Je hebt er bijna geen bal aan, snelheids verschil merk je niet echt en het verminderd de betrouwbaarheid...
In jouw geval zit je al helemaal met vuur te spelen, want je hebt de meest instabiele SSD's die je maar kunt hebben...

Ook verlies je bepaalde functionaliteit die de SSD optimaliseerd als je ze in een RAID zet. Deze functionaliteit heeft voornamelijk betrekking voor de performance op peil te houden. Om dit gebrek tegen te gaan, is het aan te raden je RAID array kleiner van formaat te maken dan de drives werkelijk zijn.
Dus een RAID groote van 200GB maar. Hierdoor blijft er ruimte over voor de controller om te gebruiken voor de goede orde te houden wat voorkomt dat de snelheid zeer snel inzakt door vervuilde NAND cellen,.

[ Voor 63% gewijzigd door Swordlord op 16-09-2012 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat ff downloaden, op usb stick zetten.
Dan plaatsen en het systeem booten en raid 0 maken en dan windows installeren, hopen dat ie het ziet.
Wat betreft de ssd's, draaien al 19 maanden zonder enig probleem, mss net de goede getroffen.

Aanvulling, tot heden geen succes wat ik ook doe, usb enzo, helaas, morgen verder kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers gebruikt en met een 32 bits lukt het wel alleen na opnieuw opstarten krijg ik meteen dat het corrupt is.
Geen idee meer hoe verder en daarom graag topic sluiten.
Ga een andere oplossing zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost met de driver cd.
Mijn dank aan alle tips en dit mag gesloten worden.
Pagina: 1