[iPhone] batterij binnen 8 uur leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijckmann
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-12-2023
Sinds 2 dagen is de batterij van mijn iPhone binnen 8 uur compleet leeg terwijl de iPhone niet wordt gebruikt. Terwijl in de 1,5 jaar ervoor, de batterij met gemak 48 uur meeging. Ik heb de locatie voorziening reeds uitgeschakeld zonder resultaat. Ook heb ik veel app's die ik niet gebruik verwijderd.

Met de app iOptimizer zie ik een continue CPU verbruik van 20%. Is dit normaal?

Ik kan mij niet herinneren een update van een app te hebben geinstalleerd. Kan ik nog nagaan?

Hoe kan ik achterhalen welke app ervoor zorgt dat mijn accu zo snel leeg wordt getrokken?

[ Voor 6% gewijzigd door heijckmann op 16-09-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Vaak zie je met dit soort dingen inderdaad dat het een update van een App is die voor het probleem zorgt, maar volgens mij is er geen App die per App bij kan houden hoeveel energie er verbruikt wordt. Heb je het ook als je alle apps helemaal afsluit?

Heb je trouwens ook je iPhone al eens een soft reset gegeven? Dat wil ook nog wel eens helpen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ik heb hetzelfde probleem. Gisterenmiddag heb ik mn Iphone4 geheel opgeladen en 's avonds stond de batterij op 58%, terwijl hij eigenlijk alleen maar standby heeft gestaan.
De Iphone voelt ook heel warm. Ik heb het al eens eerder gehad en toen was een soft reset de oplossing. Nu niet, heb al 2 keer een soft reset gedaan, maar het heeft niet geholpen.

De app Ioptimizer laat zien dat de CPU inderdaad constant 20% bezig is, maar met wat? Geen idee.
Ik heb ook al geprobeerd om alle instellingen te wissen, zonder resultaat. Tevens heb ik de laatst geupdate app (VI) verwijderd. Ook dat heeft niet geholpen.

Mijn Iphone is nu dus heel warm en de batterij draint als een malle.

Iemand nog ideeën wat ik nog meer kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Per app bijhouden welk programma iets gebruikt. Bij de Samsung android van mijn vrouw is er een optie bij de energieinstellingen om te zien hoeveel er nog over is, wat er is verbruikt aan wat (welke app, achtergrondlicht, etc.). Ik kan me niet voorstellen dat er niet zoiets is voor de Iphone.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Intervallen van bijvoorbeeld email niet op 15 minuten zetten maar op 60? Een iOS update naar 5.1 zou ook moeten helpen.

kijk hier eens ( ik neem aan dat je de update naar 5.0 al geinstalleerd hebt) http://www.faronics.com/2...ses-iphone-battery-drain/

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Mail zal ik eens proberen. Ik heb er iOS6 opstaan btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bij mij ook wel eens voorgekomen, meestal was er dan een app 'geflipt', deze ging dus niet in standby-modus of een andere energiebesparende modus en bleef dus continu vol aanstaan. Bij mij is de oplossing altijd de homebutton en de sleepbutton voor ongeveer 15 sec beide ingedrukt houden. Dan geef je je iPhone een harde reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[iPhone 4] Plotseling leeglopende batterij, continue gebruik

Ik denk dat je hetzelfde probleem ervaart. Oplossing die daar genoemd wordt heeft voor meerdere personen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Klopt, ik heb het inmiddels opgelost. Ik herinnerde me ineens dat het probleem dat ik vorige keer had ook met Icloud te maken had (en volgens mij had ik toen ook de oplossing van jou gebruikt ;) *edit: sterker nog, ik zie dat ik als laatste had gereageerd in dat topic 8)7)

Ik heb echter nu niet de icloud verwijderd en alle mailaccounts verwijderd. Ik heb nu alles op handmatig gezet bij Email, contacten, agenda's --> nieuwe gegevens --> geavanceerd.

Mn telefoon is nu niet meer warm en de battery drain is voorbij, werkt dus ook!

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Size op 21-10-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ios6 is gewoon niet in orde dat is een feit. Meer dan 14000 topics geopend op Apple support forum. Dit kan natuurlijk geen toeval meer zijn. Vandaag ook weer. Om 17.30 battery op 53% ..ligt stil op mijn bureau ..nog geen 2 uur later is de volledige iPhone leeg.

Wel leuk al die tips van zet dit uit, zet dit aan etc etc...maar het zorgt niet voor een oplossing, hoogstens een kleine verbetering. Tijd voor een update dus. Het begint een zooitje te worden binnen Apple merk ik. Ook "leuk" trouwens dat het bluetooth icoontje verdwenen is in Ios6.. wie hier de "logica" van kan verklaren verdient een kudo.

Edit: icloud uitzetten en rebooten werkt dus. Is dit een "oplossing"? Neen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 09:35 . Reden: probleem tijdelijk opgelost ]

Pagina: 1